Prekių ženklų palyginimas


Vadybos referatas. Įvadas. Prekinio ženklo „Dvaro” analizė. Prekės ženklo koncepsija. Prekės ženklo vizualinis identitetas. Prekės ženklo vartotojai. Prekės ženklo komunikacija. Prekės ženklo „Vytautas“ analizė. Prekės ženklo koncepsija. Prekės ženklo vizualinis identitetas. Prekės ženklo vartotojas. Prekės ženklo komunikacija. Prekės ženklo „Nature“ analizė. Prekės ženklo koncepsija. Prekės ženklo vizualinis identitetas. Prekės ženklo vartotojai. Prekės ženklo komunikacija. Analizuotų prekės ženklų palyginimas (privalumai ir trūkumai). „Nature“ prekės ženklo tobulinimo programa. Išvados. Literatūra ir kiti informacijos šaltiniai.


Remiantis R. Urbanskiene, R. Virvilaite (2006) prekės ženklo kūrimas – tai kūryba, pagrįsta giliu rinkos žinojimu. Taigi prekės ženklo kūrimas yra sudėtingas procesas, o klaidingi sprendimai gali kainuoti didelius pinigus. Kuriant ir vystant prekės ženklą reikia atkreipti daug veiksnių: prekės ženklo pozicionavimą, jo identiškumą ir įvaizdį, vizualinį vaizdą, komunikacijos priemones.

Prekės ženklo identiškumas – tai ženklo atpažinimo duomenys kurie išskiria jį iš kitų ženklų.

Vizualinis vaizdas – simboliai, spalvos, pavadinimas, šriftą gali daryti didelę įtaką prekės ženklo žinomumui ir populiarumui.

Marketingo komunikacijos prekės ženklams vertę kuria darydamos įtaką prekės ženklo atpažinimui, stiprioms, palankioms ir unikalioms prekės ženklo asociacijoms vartotojo mintyse, sukeldamos pozityvius vartotojų jausmus ir nuomonę, padedant formuotis vartotojo ir prekės ženklo tarpusavio ryšiams.

Taigi šiame darbe bus išanalizuoti trys prekiniai ženklai: „Dvaro“, „Vytautas“, „Nature“.

Darbo objektas – nacionaliniai prekiniai ženklai

Darbo tikslas – Palyginti skirtingų sričių nacionalinius PŽ ir pateikti pastebėjimus/pasiūlymus analizuojamiems PŽ.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti prekinių ženklų koncepsiją;

Aprašyti prekinių ženklų vizualinį identitetą;

Įvardinti prekinių ženklų vartotoją;

Aprašyti prekinių ženklų komunikaciją;

Palyginti analizuotus prekinius ženklus išskiriant jų trūkumus ir privalumus;

Parengti „Nature“ prekinio ženklo tobulinimo programą.

AB „Pieno žvaigždės“ produkciją su „Dvaro“ prekės ženklu rinkoje parduoda jau daugiau kaip 10 metų. Prekės ženklas „Dvaro“ buvo įregistruotas dar 1999 metais.

Prekės ženklo vizualinį identitetą sudaro: pavadinimas, logo (simbolis), simbolio naudojimo taisyklės, firminiai dokumentai. Kuriant prekės ženklo vizualinį vaizdą svarbu nuspręsti, kokias priemones naudoti, jog prekės ženklas perteiktų reikalingą informaciją, atkreiptų dėmesį ir išsiskirtų iš aplinkinių.

Spalvinė gama pasirinkta ramių tonų, įvertinus spalvų psichologiją. Mėlyna dažniausiai asocijuojasi su švara, technologijomis, patikimu, saugumu, balta – su sterilumu, švara. Konkrečiu „Dvaro“ prekinio ženklo atveju ši spalva dominuoja, kadangi tai gaminių linija iš pieno. Be to šios iš prigimties šaltos spalvos yra derinamos su geltona, kuri asocijuojasi su šiluma, optimizmu, saule.

Tam, kad prekės ženklo vizualinis vaizdas ir komunikuotų su vartotoju, yra naudojamas šūkis – „natūralaus pieno tradicijos“. Tai šūkis, kuris sujungia vizualinį vaizdą, su visa prekinio ženklo koncepsija.

Tai nacionalinis prekės ženklas, įmonė produkciją eksportuoja naudodama kitus prekės ženklus. „Dvaro“ produkcija parduodama daugumoje Lietuvos parduotuvių tiek didžiuosiuose miestuose, tiek regionuose. Asortimentas pritaikomas pagal paklausą: didžiuosiuose prekybos centruose vienoks, vietinėse rajono parduotuvėse kitoks.

Prekės ženklas komunikacinėje žinutėje akcentuojamos pieno išskirtinės savybės, kokių neturi joks kitas pienas Lietuvoje. Organizacija nori pasakyti, kad šiuo prekės ženklu pažymėta produkcija yra itin kokybiška. Visa komunikacinė žinutė yra paremta prekinio ženklo koncepcija.

Pavyzdžiui, 2009 m., įmonei įdiegus naujas technologijas, kurios leido pasiekti nekintamą pilstomo pieno kokybę pradėta reklaminė kampanija – informuoti vartotojus apie išsaugotų natūralių baltymų kiekį piene. Įmonė rėmėsi ne vieną kartą atliktais nepriklausomais tyrimais, kurie patvirtino, kad sveikatai naudingų baltymų kiekis „DVARO“ piene yra didžiausias, lyginant su kitų pavadinimų pienu. Kokybė ir natūralus skonis buvo svarbiausia reklaminės kampanijos ašis. Ši komunikacijos idėja nepamirštama iki šiol. Taip pat daug dėmesio skiriama aiškinti pirkėjams, kuo „Dvaro“ produktų skonis ir maistinės savybės skiriasi nuo konkurentų. Taip tikimasi išlaikyti „Dvaro“ produktų populiarumą nesiveliant į kainų karus.

Pardavimų skatinimas – tai viena dažniausiai naudojamų priemonių. Nors organizacija teigia nesivelianti į kainų karus, tačiau įvairios akcijos ir nuolaidos yra dažnas reiškinys prekybos centruose. Aišku, dalis akcijų yra organizuojamos prekybos centrų iniciatyva.

Reklama. Reklama televizijoje nėra labai dažnai naudojama. Tačiau dažniau naudojama reklama radijuje. Reklamai labai trūksta lėšų, nes produktų antkainiai yra maži, tad tenka galvoti apie kitokias reklamos ir rėmimo priemones, pavyzdžiui, reklamą prekybos vietose. Reklama prekybos vietose- tai plati, nuolatinė asortimento pasiūla, gerai matomoje vietoje.

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • 20 puslapių (4449 žodžiai)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 1470 KB
  • Prekių ženklų palyginimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Prekių ženklų palyginimas. (2015 m. Kovo 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekiu-zenklu-palyginimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 22:41