Prekyba


Logistikos skaidrės. Prekyba. Prekybos samprata, jos sritys ir rūšys. Prekių mainai tarp ūkio subjektų (Rinkos ūkyje mainai paprastai vyksta. Prekybos įmonių veiklos specifika. Įsigytų prekių prieš parduodamos pirkėjams neperdirba bei neapdoroja (neskaitant tokių prekybai būdingų operacijų. Atsižvelgiant į teritorinį požymį skiriama vidaus ir užsienio prekyba. Prekybos sritys ir rūšys. Mažmeninė prekyba - prekių pardavimas galutiniams vartotojams jų asmeniniams ir namų ūkio (šeimos) poreikiams tenkinti. Prekybos (rinkos) renginiai. Turgus - vieta. Mugė - tam tikroje vietovėje periodiškai vykstantis prekybos renginys. Birža - nuolatinė. Prekybos įmonių veiklos specifiškumas. Jis pasireiškia tuo. Prekybos marketingo objektas yra ne prekė, o prekybos įmonė ir joje pateikiamų paslaugų visuma. Mažmeninės prekybos įmonių rūšys ir tipai. Stacionarines kilnojamosios prekybos siunčiamosios prekybos. Stacionarinės prekybos įmonės. Parduotuvės, kioskai, degalinės, prekybiniai automatai. Parduotuvių tipai. Mišrių prekių parduotuvės, specializuotos parduotuvės. Mišrių prekių parduotuvės. Šio tipo parduotuvės nedideliame prekybos plote pateikia platų. Universalinės parduotuvės. Supermarketas - universalaus asortimento maisto prekių ir kasdieninės paklausos ne maisto prekių parduotuvė. Pigesnių prekių parduotuvės. Parduotuvės jungiasi į įvairaus pobūdžio junginius (susivienijimus, grupes). Filialinės įmonės. (angl. chain of shops) Tai vieno tipo parduotuvių grandinė. Prekybos centras - tai viename sklype išdėstytas prekybos ir paslaugų įmonių kompleksas. Atsižvelgiant į aptarnaujamo rajono dydį skiriami trijų rangų prekybos centrai vietinis (mikrorajono). Savanoriškos prekybos grandys. Prekių pirkimo bendrovė. Vartotojų bendrovės (kooperatyvai). Kilnojamoji prekyba. Ji apima prekybą per įvairias išvežiojamosios ir išnešiojamosios prekybos priemones. Tiesioginis marketingas – tai visuma marketingo veiksmų. Siunčiamojoje prekyboje sparčiai plinta naujos ryšių su pirkėjais formos. Didmeninės prekybos įmonių rūšys. Vartojimo prekėmis prekiaujančių įmonių tikslas - aprūpinti prekėmis mažmeninės prekybos įmones. Gamybinių prekių didmeninės prekybos įmonės parduoda gamybos ir statybos įmonėms. Superkamoji prekyba kurios svarbiausias uždavinys - iš daugelio prekių gamintojų supirkti prekes. Didmenininkas gali įsitvirtinti rinkoje tik priėmęs teisingus sprendimus. Turi tiksliai apibrėžti savo tikslinę rinką.


Parduotuvės jungiasi į įvairaus pobūdžio junginius (susivienijimus, grupes). Iš jų paminėtini: filialinės įmonės prekybos centrai savanoriškos grandys pirkimo bendrovės vartotojų bendrovės (kooperatyvai) franšizių (privilegijų) sistemos.

Turi tiksliai apibrėžti savo tikslinę rinką, prekių ir paslaugų asortimentas turi būti labai gerai apgalvotas ir ekonomiškai pagrįstas, didmenininko sprendimai dėl prekių kainų yra nesudėtingi, rėmimo politikai kol kas skiria nedidelį dėmesį, parenkant sandėlių vietą atsižvelgiama visai į kitus, negu mažmeninėje prekyboje, veiksnius.

Prekyba. (2015 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekyba.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 23:59