Prekybos centro “Maxima” marketingo programa


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Situacijos analizė. Makroaplinkos analizė. Mikroaplinkos analizė. Įmonės marketingo tikslai ir strategijos. Pirkėjų ir konkurentų analizė. Konkurentai. Pirkėjai. Tiekėjai. Pasirinktos prekybos įmonės marketingo programos tobulinimas. Tyrimo metodikos parengimas. Atrankos būdo parinkimas. .Imties dydžio nustatymas. Pagrindiniai tyrimo rezultatai. Marketingo programos formavimas. Išvados. Literatūra.


dauguma atsakė, kad parduotuvė primena sandėlį; mažos patalpos, o prekių daug.

Dauguma atsakė, kad prekybos centras padidintų patalpas ir įrengtų papildomas kasas.

Anketą sudarėme trumpą, su uždarais klausimais, tam, kad neatbaidyti respondentų, kad jiems neatsibostų analizuoti sudėtingus ilgus klausimus ir rašyti ilgus sudėtingus atsakymus. Sudarant klausimus stengiamės parinkti paprastus, nedviprasmiškus ir lengvai suprantamus respondentams žodžius, klausimus sudarėme tiksliai apibrėžtus.

Pasirinkus duomenų rinkimo metodą ir formą reikia atrinkti tuos elementus, iš kurių bus renkama informacija. Tai galima atlikti apklausiant kiekvieną visumos narį arba rinkti informaciją iš visumos dalies , pasirenkant elementų imtį. Šiame darbe naudosime paprastą atsitiktinę atranką.

Kiekvienas turi galimybę užpildyti anketą ir taip vienaip ar kitaip įtakoti apklausos rezultatus. Šios atrankos trūkumas yra tas, kad apklausoje negali dalyvauti respondentai, kurie neturi priėjimo prie interneto ir tie , kurie paprasčiausiai nežino apklausos puslapio.

Atliekant apklausą internetu, turbūt neįmanoma nustatyti imties dydžio, juk nepriversi ir neįmanoma paprašyti ar kitaip įkalbėti puslapio vartotojų atsakinėti į anketas.

Tyrimo metu apklausti tik 27 asmenys, todėl tyrimo rezultatai negali būti traktuojami kaip reprezentatyvūs.

Tyrimo metu nustatyta, kad 77% apklaustūjų rinktusi kitą prekybos tinklą, o „MAXIMA“ tik 33%. Jei jau apsilanko prekybos centre tai tik dėl to kad jis yra arčiausiai namų, patraukia palankios akcijos ir nukainavimai. Pagal aptarnvimo lygį ir prekių išdėstymą parduotuvė yra vertinama vidutininškai. Daugeliui “MAXIMA” asocijuojasi su žodžiu daug, kuris šioje parduotuvėje nėra išpildomas, beto kai kas paminėjo kad su netvarka ir neplautom grindim, tai tik įrodo kad parduotuvei trūksta tvarkos. Daugeliui apklaustųjų parduotuvės fasadas įtakos neturi, tačiau kiti vistik atkreipia dėmesį į nekaip atrodančią parduotuvę. Akcijų lankstinukai patenka pirkėjams į rankas ir daro įtaką apsipirkimui, kas leidžia pritraukti daugiau klientų. Klausime apie prekių kokybę nei vienas neatsakė kad yra visiškai patenkintas, gal vis dėl to kartais pasitaiko nekokybiškų prekių ? Nors 71 % yra patenkintas prekių asortimentu, bet pamini kad prekių įvairovės vis dėl to norėtų. Beveik visi iš atsakinėjusių paminėjo kad labiausiai „MAXIMOJE“ patinka, kad vyksta daug akcijų ir visada yra geros kainos, dar paminėjo didelę automobilių aikštelę, tačiau niekas nepaminėjo gero aptarnavimo, jaukios aplinkos ar prekių asortimento. Labiausiai nepatinka – mažos patalpos, prekių išdėstymas, aptarnavimas, mažai kasų, pieno skyrius – šaldytuvas, dažnai nebūna akcijinių prekių, prekių išdėstymas primena sandelį. Beveik visi pirkėjai siūlė keisti maximos dydį, nes ji nėra pritaikyta šitokiam kiekiui prekių, be to Jonavoje norėtų turėti didesnę parduotuvę su didesniu asortimentu.

Šiame darbe buvo siekiama trumpai ir aiškiai išnagrinėti „Maxima“ parduotuvės prekybos marketingo planą.

Išanalizavus socialinę- kulturinę aplinką matome, kad parduotuvė turi daug lėšų skirti dizainui, vidinei aplinkai, bet jai to nepavyksta, nes bendrovė „Maxima-LT“šiuo metu neskiria jai lėšų rekonstrukcijai.

Vis dėl to „Maxima“ parduotuvė dar pajėgi dirbti bei išmokėti darbuotuojams atlyginimus.

Prekybos centro “Maxima” marketingo programa. (2013 m. Birželio 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekybos-centro-maxima-marketingo-programa.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 16:02