Prekybos įmonės vietos parinkimas teoriniais ir praktiniais aspektais


Verslo kursinis darbas. Įvadas. Prekybos įmonės vietos parinkimo teoriniai aspektai. Prekybos įmonės samprata ir reikšmė. Prekybos įmonės vietos samprata ir aspektai. Prekybos įmonės vietą lemiantys veiksniai. Pirkėjų įtaka naujos parduotuvės vietos parinkimui. Prekybos įmonės “Sagų pasaulis” vietos parinkimo aspektas ir praktinis tyrimas. Tyrimo metodika. “Sagų pasaulis” veiklos analizė. Prekybos įmonių „Sagų Pasaulis“ vietos parinkimas. Tyrimo organizavimas ir duomenų apdorojimas. Išvados ir pasiūlymai. Literatūra ir šaltiniai. Summary. Priedų sarašas.


Temos aktualumas: Šiuo darbu sieksiu išnagrinėti ir pristatyti svarbiausius mažmeninės prekybos įmonės vietos pasirinkimo metodus, jų privalumus ir ribotumą, kadangi prekybos objekto vieta yra vienas iš svarbiausių sprendimų. Tinkamai parinkta prekybos įmonės vieta suteikia daug privalumų tarp konkurentų. Mažmeninės prekybos įmonės veiklos parinkimas yra aktualus naujai kuriamoms įmonėms ir jų padalinių parduotuvėms. Kadangi prekybos vietos parinkimas yra svarbiausias mažmeninėje prekyboje, todėl mano pagrindiniai uždaviniai bus išryškinti mažmeninės prekybos įmonių išsidėstymą ir veikiančius veiksnius, bei aptarti prekybos įmonių vietos parinkimo metodus. Atliksiu pasirinktos įmonės prekybos vietos analizę, apklausus parduotuvės klientus sieksiu išsiaiškinti kas lemia atvykimą į pasirinktos įmonės parduotuvę bei pagal ką renkasi apklaustieji apsilankyti prekybos įmonėje.

Darbo tikslas: Išanalizuoti prekybos įmonės vietos parinkimo teorinius ir praktiniu aspektus.

Išanalizuoti prekybos įmonės sampratą ir funkcijas.

Išanalizuoti prekybos įmonės vietos parinkimo metodus.

Išnagrinėti ar prekybos įmonės „Sagų Pasaulis“ parduotuvių įkūrimai atitinka visus vietos parinkimo metodus.

Apklausti vadovę apie prekybos įmonės „Sagų Pasaulis“ vietos parinkimą bei atlikti tyrimą pagal klientų lankomumą įmonėje.

Apibendrinti bei išanalizuoti tyrimo rezultatus ir pateikti rekomendacijas įmonei vietos parinkimo tema.

Darbo objektas: Prekybos įmonės „Sagų Pasaulis“ vietos parinkimas.

Siekiant iškeltų darbo tikslų ir uždavinių, šiame darbe bus atliekami šie metodai: mokslinės literatūros palyginamoji analize, prekybos įmonės ir jos padalinių veiklos analizė, nestruktūruotas interviu, vartotojų apklausa bei palyginamoji analizė.

Kursiniame darbe remiamasi Lietuvos ir užsienio autorių literatūra, kuri nagrinėja prekybos įmonių vietos parinkimo metodus, prekybos įmonių sampratą, sritis.

Prekybos įmonė - tai ūkinė veikla, kuri yra susijusi su prekių bei paslaugų pirkimo ir pardavimo veikla. (A. Pajuodis „Prekybos marketingas“ 2005m, p.16) Prekybos įmonių veikla teikia paslaugas gamybos įmonėms ir vartotojams.

Prekyba – ūkinė veikla, kuri susijusi su prekių pirkimu ir pardavimu. (Dabartinės lietuvių kalbos žodynas, Vilnius. Mokslo ir enciklopedijų leidykla, 1993, p.593) Prekyba šiame pasaulyje yra suvokiama kaip prekyba materialiomis, turinčiomis pavidalą, prekėmis. Prekybos įmonės veikla turi galimybę pirkti prekes ar produktus ir vėliau juos perparduoti savo įmonėje klientams.

Prekybos paslauga tai paslauga, kuria yra siekiama skatinti pagrindinę prekybos veiklą. Prekybos šakų yra labai įvairių todėl ir paslaugos gali būti labai skirtingos. Prekybos įmonės teikiamos paslaugos ar produktai yra pagrindinė prekybos veikla. Paslaugų susijusiu su prekių pardavimu yra įvairių, tad jos skirstomos :

Paslaugos, tiesiogiai susijusios su prekės pardavimu;

Paslaugos, kurios tiesiogiai susijusios su prekės pardavimu yra tokios paslaugos, be kurių neįsivaizduojamas prekių pardavimas. (V.Čaplikas „Teorinė prekybos ir paslaugų organizacija“ m.1998) Pavyzdžiui, perkant audinius, juosteles dovanoms, ar nėrinius drabužiams yra teikiamos tokios paslaugos, kaip pamatuoti klientui norimą ilgį, išrinkti spalvą.

Atidarant ar steigiant prekybos įmonę daugumai verslininkų iškyla labai daug problemų ir klausimų. Nutarus steigti savo prekybos įmonę ar verslą pirmiausia susiduriama su šiais sunkumais: reikia pasirinkti prekybos sritį, atsižvelgti į tai kur būtų tinkamiausia bei tikslingiausia įkurti savo įmonę, stebėti ar toje vietoje nėra pasirinktos srities konkurentų, pasirinkti prekybos šaką, prekybos įmonės tipą, dydį bei veiklos teritoriją. Aptarus šiuos punktus vėliau reikėtų pagalvoti dėl prekybos įmonės ar prekybos paslaugos prekių asortimento, kainų bei prekių pobūdžio. Be šių išvardintų punktų dar reiktų atsižvelgti į pasirinktos vietos žmonių srautus.

Vienas iš sudėtingiausių vadovų užduočių steigiant prekybos įmonę yra išrinkti vietą. Prekybos objekto vieta – tai geografinė vieta, kurioje, sujungus gamybos veiksnius ( personalą, prekes, daiktines gamybos priemonės ir kapitalą), vykdoma ūkinė veikla. (A. Pajuodis „Prekybos marketingas“ m. 2005 p. 206). Renkantis prekybos įmonės vietą reikia žinoti ar norima įsteigti visiškai naują prekybos įmonę, ar norima išplėsti įmonės veiklą t.y. atidaryti naują filialą ar tiesiog veikiančią parduotuvę perkelti į didesnes patalpas. Renkant prekybos įmonei vietą yra ilgalaikis ir gana svarbus sprendimas. Renkantis vietą svarbu ir aplinka, kurioje bus vykdoma prekyba ir siekiama ilgalaikių rezultatų bei pelno. Svarbu pasidomėti ar gretimose patalpose nėra konkurentų su ta pačia ūkine veikla.

Prekės ar paslaugų prekyba siekiama perparduoti klientams savo siūlomas prekes. Laikui bėgant keisti arba papildyti savo siūlomų prekių asortimentą, nes kuo didesnis ir patrauklesnis asortimentas tuo lankomumas bus didesnis bei kils prekybos įmonės pelningumas.

  • Verslas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 45 puslapiai (9468 žodžiai)
  • Universitetas
  • Verslo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 194 KB
  • Prekybos įmonės vietos parinkimas teoriniais ir praktiniais aspektais
    10 - 6 balsai (-ų)
Prekybos įmonės vietos parinkimas teoriniais ir praktiniais aspektais. (2015 m. Balandžio 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekybos-imones-vietos-parinkimas-teoriniais-ir-praktiniais-aspektais.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 01:55