Prekybos marketingas


Marketingo konspektas.

Konkurencijos strategijos. Kaip skirstomi konkurentai pagal užimtumą , rinkos dalį ir kokių strategijų jie laikosi 50 ps Bazinei informacijai. Konkurentų marketingo koncepcija. Asortimento politika. Kas yra asortimentas. Kaip prekių suderinamumas gali įtakoti tam tikrus reiškinius asortimente. Asortimento valdymo strategijos Asortimento apribojimas kontrakcija . Tai gali būti tiek asortimento gylio , tiek ir pločio apribojimas. Asortimento plėtimas ekspansija. Asortimento pertvarkymas – konsolidavimas. Asortimento bendros apimties. Asortimento analizės būdai paaiškinti detaliau. Asortimento analizė. ABC analizė. Vertinius , bet ir kiekinius matus. Prekybinis antkainis. Prekybinio antkainio paskirtis. Prekių atsargų apyvartumas. Atsargų apyvartumo greičiu ir atsargų apyvartumo trukme. Bendrasis efektyvumo rodiklis BER. Padengimo indėlis. Apsiriboti daliniu bendrųjų išlaidų priskyrimu jų nešikliams. Atskiroms asortimento dalims. Dvimatė portfelio analizė. Portfelio metodo. Portfelio metodu asortimento politikos veiksmams pagrįsti reikia naudotis atsargiai. Strategijos remiasi tik dviem matmenimis kriterijais. Kuo skiriasi prekybos objekto vietos parinkimas mažmeninėje prekyboje nuo didmeninės. Prekybos objekto pasirinkimą lemiantys veiksniai Paklausa. Patalpa pastatas , žemės sklypas. Kiti veiksniai. Prekės klasifikuojamos pagal. Pagal trukmę vartojimo prekės skirstomos. Prekių asortimento piramidė. Asortimento plotis. Asortimento gylis. Asortimento ilgis. Asortimento politiką lemiantys veiksniai. Asortimento politikos strateginės orientacijos. Asortimentas optimalus. Paslaugų politika. Ką duoda paslaugos prekybos įmonei. Paslaugų teikiama nauda. Paslaugų klasifikavimas. Kainodaros procesui būdingi 3 etapai.


Kas yra asortimentas- tai įmonės vartotojui siūlomų prekių visuma

Kaip prekių suderinamumas gali įtakoti tam tikrus reiškinius asortimente

Asortimento apribojimas (kontrakcija). Tai gali būti tiek asortimento gylio, tiek ir pločio apribojimas. Asortimento sumažinimas (gylio kontrakcija) yra tuo atveju, jeigu asortimente atsisakoma vieno ar kelių pavadinimų prekių. Asortimento kontrakcija būtina, kai prekės praranda paklausą. To priežastys gali būti nulemtos pačios prekės, tikslinės grupės arba konkurentų. Tačiau kad nepablogėtų rentabilumo situacija, prieš atliekant šį veiksmą reikia išnagrinėti tarp prekių esančias sąsajas.

Asortimento plėtimas (ekspansija). Ji apima tiek asortimento pločio, tiek ir gylio padidinimą bet kuriame asortimento piramidės lygmenyje. Ir čia yra dvi veiksmų alternatyvos. Prekių grupių lygmenyje prekių pavadinimų didinimas vadinamas diferenciacija ( padidinamos panašių prekių pasirinkimo galimybės), o prekių grupių didinimas – diversifikacija ( išplečiamas asortimento plotis ir pirkėjams suteikiama kitokios paskirties prekių įsigijimo galimybių).

Bendrasis efektyvumo rodiklis (BER). Jis rodo, koks yra į prekių atsargas investuoto kapitalo bendrasis pelningumas. Jis sujungia prekybinį antkainį ir prekių atsargų apyvartumą ir apskaičiuojamas kaip jų sandauga (skaičiuojama prekių pirkimo kainomis). Remiantis šiuo rodikliu, galima apskaičiuoti, kiek per tam tikrą laikotarpį bendrojo pelno davė vienas į prekybos įmonės prekių atsargas investuotas litas. Pasinaudojant šiuo rodikliu galima palyginti atskirų asortimento dalių efektyvumą. Šis rodiklis gali būti panaudojamas ne tik kaip rentabilumo matas, bet ir kaip konkuruojančių (substitucinių) prekių pasirinkimo kriterijus.

Padengimo indėlis. Praktiškai visų atskirų asortimento dalių (prekių grupių, pavadinimų, rūšių) išlaidų nustatyti neįmanoma, t.y. individualizuoti vadinamąsias bendrąsias išlaidas. Siekiant bent iš dalies pašalinti šį trūkumą, siūloma apsiriboti daliniu bendrųjų išlaidų priskyrimu jų nešikliams – atskiroms asortimento dalims, t.y. iš visos bendrųjų išlaidų sumos išskirti tiesiogines (individualias). Iš visos apyvartos arba pajamų, gautų už vienas ar kitas prekes (prekių grupes), atėmus tiesiogiai su jų pardavimu susijusias išlaidas, liks suma, rodanti atitinkamos prekės indėlį į visų kitų išlaidų dengimą. Toks skaičiavimas vadinamas padengimo indėlio skaičiavimu. Galimybę priskirti sąnaudas (išlaidas) atskiroms asortimento dalims bei įmonės struktūriniams padaliniams teikia įmonėje tvarkoma sąnaudų apskaita. Kuo ji išsamesnė ir individualesnė, tuo tiksliau galima įvertinti atskirų asortimento dalių ar įmonės struktūrinių padalinių įtaką įmonės ūkinei veiklai ir jos galutinam rezultatui – pelnui.

  • Marketingas Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 6 puslapiai (1739 žodžiai)
  • Marketingo konspektai
  • Microsoft Word 44 KB
  • Prekybos marketingas
    10 - 10 balsai (-ų)
Prekybos marketingas. (2016 m. Kovo 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekybos-marketingas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 04:30