Prekybos organizavimas


Ekonomikos konspektas.

PREKYBOS ORGANIZAVIMAS Komercinių įmoniu klasifikavimas Komercinės įmonės vienos nuo kitų skiriasi. Klasikinė įmonių klasifikacija pagal šiuos jų veiklos požymius. Didmeniniai prekybininkai Didmeniniai prekybininkai pagal jų savarankiškumą , parduodamų prekių ir atliekamų funkcijų specializaciją skirstomi į keturias pagrindines grupes. Didmeniniai prekybininkai. Pagal parduodamų prekių asortimentą viso aptarnavimo ciklo didmenininkai gali būti. Riboto aptarnavimo ciklo didmenininkai nuo kitų skiriasi tuo , kad teikia mažiau paslaugų. Šie didmenininkai dar skirstomi. Brokeriai ir agentai. Pagal atliekamas funkcijas brokeriai gali būti. Agentai gali būti. Gamintojų agentai. Pardavimo agentai pagal sutartis realizuoja. Supirkimų agentai –. Didmenininkai komisionieriai. Gamintojai didmeniniai skyriai ir kontoros. Pagal atliekamas funkcijas tai gali būti. Specializuoti didmenininkai. Kitos įmonės Valstybinė įmonė. Dažniausiai valstybinės įmonės steigiamos tam. Kooperatyvo tikslas. Koperatyvai gali jungtis į sąjungas. Rajono miesto kooperatyvų sąjunga yra. Sąjungos tikslas –. Licencinės įmonės. Licenciją turinti įmonė įsipareigoja. Užsienio kapitalo įmonės. Pelno nesiekiančios įmonės. Mažmeninės prekybos įmonių tipai. Mažmeninės prekybos įmonės vienos nuo kitų skiriasi. Mažmeninės prekybos įmonių klasifikacija. Mišrios parduotuvės prekiauja. Specializuotos parduotuvės. Parduotuvių specializacija gali būti dvejopa. Pagrindiniai šios prekybos įmonės požymiai. Specializuotus prekybos centrus gali sudaryti. Universalinės parduotuvės. Didelių universalinių parduotuvių prekių asortimentas. Prekybos namai. Savitarnos parduotuvės. Savitarnos centrai. Universalios savitarnos parduotuvės. Filialinės įmonės. Mažesnių kainų parduotuvės. Kilnojamosios prekybos įmonės. Mažmeninės prekybos įmonių junginiai. Įmonės gali reikštis visiškai savarankiškai arba sudaryti įvairius junginius.


pagal nuosavybės teisę į prekę – įgyjančios nuosavybės teises į prekę, neįgyjančios nuosavybės teisės į prekę;

pagal prekių ir paslaugų rūšis – gamybinės-techninės paskirties prekių, maisto prekių, ne maisto prekių, atskirų prekių grupių;

pagal veiklos specializacijos laipsnį – universalios, specializuotos, siauros specializacijos, mišrios, nespecializuotos;

pagal teikiamų paslaugų komplektiškumą – teikiančios visas paslaugas, teikiančios kai kurias paslaugas, neteikiančios jokių papildomų paslaugų;

pagal įmonės buvimo vietą – gyvenamojo rajono, pramoninio rajono, miesto, kaimo ir kt;

pagal prekių pasiūlos vietą, jos pastovumą – kilnojamosios prekybos, stacionarinės prekybos;

pagal prekybos formą – individualaus aptarnavimo, pagal pavyzdžius, iš prekybos automatų, siunčiamosios prekybos, prekybos telefonų, savitarnos ir kt.

didmenininkus organizatorius, dirbančius tose ūkio šakose, kurios susijusios su krovinių gabenimu be taros;

didmenininkus konsignatus, aptarnaujančius bakalėjos, gastronomijos parduotuves, vaistines;

supirkimų kontoros, kurios steigiamos pagrindiniuose mažmenininkų rinkų centruose ir atlieka pardavimo procese tokį pat vaidmenį kaip brokeriai ar agentai.

Dažniausiai valstybinės įmonės steigiamos tam, kad teiktų paslaugas, kurių negali arba nenori teikti individualios verslo įmonės, bendrijos, akcinės bendrovės.

Kooperatyvas. Tai juridinis asmuo, ribotos turtinės atsakomybės subjektas. Kooperatyvą gali steigti nuolatiniai Lietuvos gyventojai ir Lietuvoje įregistruoti juridiniai asmenys. Koperatyve turi buti ne mažiau kaip 5 nariai.

Sąjungos tikslas – sujungti kooperatyvus ir atstovauti jų interesams, derinti gamintojų ir vartotojų interesus, organuzuoti savo nariams prekių pirkimą ir pardavimą, visiems naudingą gamybą, supirkti ir perdirbti žemės ūkio žaliavas, didinti savo narių konkurentingumą rinkoje, teikti jiems finansinę paramą ir kitokias paslaugas.

Užsienio kapitalo įmonės. Tai užsienio investitorių įkurtos įmonės. Investicijos skatina ekonomikos plėtra, sukuria naujų darbo vietų, gerina pragyvenimą.

Mažmeninės prekybos įmonės vienos nuo kitų skiriasi dydžiu, prekių asortimentu, kainomis, aptarnavimo forma ir daugeliu kitų požymių.

Mišrios parduotuvės prekiauja kasdieninės ir dažnos paklausos plataus, bet negilaus maisto ir ne maisto prekių asortimentų. Šių parduotuvių prekybos salės plotas nedidelis. Pirkėjus aptarnauja pardavėjas.

Specializuotos parduotuvės – tai prekybos įmonės, kurių prekių asortimentą sudaro vienos ar kelių grupių prekės ar tam tikros prekių grupių dalis. Šios parduotuvės dar skirstomos į siauros specializacijos, specializuotas, kombinuotas, kompleksines.

Universalinės parduotuvės – tai mažmeninės prekybos įmonės, prekiaujančios plačiu ir giliu įvairių prekių grupių (aprangos, tekstlės ir kt.) asortimentu ir teikiančios su jomis susijusias paslaugas.

Didelių universalinių parduotuvių prekių asortimentas – daugiau kaip 200 tūkst. pavadinimų prekių. Pirkėjams aptarnauti universalinėse parduotuvėse taikomos uždaros ir atviros sistemos. Dažnai juos aptarnauja aukštos kvalifikacijos pardavėjos.

Prekybos namai – tai didelės (daugiau kaip 1000 kv. m.) specializuotos parduotuvės, prekiaujančios viena ar keliomis prekių grupėmis, dažniausiai aprangos prekėmis, buto apstatymo reikmėmis.

Labai stanbios savitarnos parduotuvės, prekiaujančios plačiu maisto ir ne maisto prekių asortimentu. Šių parduotuvių plotas apie 3 tūkst. kv. m., o asortimente apie 60 % visų parduodamų prekių.

Savitarnos centrai – tai parduotuvės, kurios dažniausiai prekiauja kasdienės ir periodinės paklausos prekėmis. Parduotuvių plotas – iki 4 tūkst. kv. m., o asortimente apie 60 % ne maisto prekių.

Prekybos centrai – tai funkciškai ir teritoriškai susijusių prekybos ir paslaugų įmonių kompleksas, įsikūręs vienoje vietoje.

Pradinis mokestis – tai atlyginimas franšizeriui už jo pastangas ir išlaidas tobulinant technologiją ir atsiskaitant už bandomųjų įmonių veiklą, kol išaiškėja pelną lemenčios sąlygos.

Aptarnaujamos zonos gyventojų perkamoji galia nustatoma vidutines vieno valstybės gyventojo prekių pirkimo išlaidas padauginus iš aptarnaujamos zonos gyventojų skaičiaus.

įvairių aplinkos veiksnių, kurie ateityje gali turėti įtakos paklausai;

  • Ekonomika Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 30 puslapių (6901 žodis)
  • Profesinė mokykla
  • Ekonomikos konspektai
  • Microsoft Word 36 KB
  • Prekybos organizavimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Prekybos organizavimas. (2016 m. Birželio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekybos-organizavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 10:36