Prekybos rinkodaros valdymas


Vartotojai renkasi tokius gaminius ar paslaugas, kurie jiems turi didžiausia vertę. Pardavimu skatinimas prekybos vietoje. Prekių išdėstymas prekybos vietose kursinis. Prekių asortimento valdymo strategijos. Prekybos rinkodaros darbas. Pardavimu sasaja su pirkeju srautu. Prekybos valdymas darbai. Prekių pasitenkinimas pakartotini pirkimai. Tarptautinė prekyba-skaidrių pav.. Prekių išdėstymas prekybos salėje.

Ekonomikos kursinis darbas. Prekių atsargų formavimas ir valdymas prekybos įmonėse. Vartotojų pasitenkinimas. Vartotojų pasitenkinimo stebėjimas. Mažmeninių prekybos įmonių realizavimo politika. Pasiūlos pozicionavimas (įvaizdžio tikslai. Pirkimo vietos žinomumas. Ištikimybė pirkimo vietai. Naujų pirkėjų pritraukimas (įsigijimas). Vieno pirkėjo pirkinio suma. Pirkinio kompleksas (prekių derinys). Poreikio ryšys. Pasirinkimo ryšys. Asortimento politikos tikslas – išsiskirti iš konkurentų. Asortimento analizė. Paslaugos. Kainų parinkimas. Prekių pardavimo rėmimas. Pardavimo skatinimas prekybos vietoje. Rekomendacijos. Pardavimų sąsaja su pirkėjų srautų judėjimu. Efektyvus prekių grupių išdėstymas maisto prekių parduotuvės prekybos salėje. Prioritetinės vietos prekybos salėje. “auksinio trikampio” dydžio matavimo pavyzdys.


Šiandien bendrovės susiduria su nuolat stiprėjančia konkurencija ir jei jos nori sėkmingai dirbti dabartinėse rinkos sąlygose, turi vadovautis ne produkto ir pardavimo filosofija, bet vartotojo ir rinkodaros filosofija. Šiuo metu vartotojai turi galimybę rinktis iš daugybės gaminių ir paslaugų. Jei parduodamos netinkamos kokybės prekės ar paslaugos, greitai prarandami klientai, nes pirkėjai eina pas konkurentus. Vartotojai turi daugiau informacijos ir jų poreikiai vis didėja. Norėdamos išsilaikyti šiandieninėje rinkoje, bendrovės turi orientuotis į vartotoją – tiksliniams vartotojams pateikti išskirtinę vertę ir pasitenkinimą (pateikiamo asortimento kokybė, aptarnavimas, švara, vertė). Kaip tai pasiekti? Tam būtina įvertinti ar bendrovės veiklos strategija suformuota pagal tikslinius klientų poreikius, kuriuos įmonė siekia patenkinti? Ar jų strategija pagrįsta giliu klientų, partnerių ir investuotojų interesų supratimu? Ar šios bendrovės turi talentą prognozuoti ir užfiksuoti galimus rinkos pokyčius? Ar jos siekia bendrovės plėtros, plėsdamos pagrindinį verslą bei pradėdamos naują, su pagrindine veikla susijusį verslą? Kokia bebūtų bendrovių strategija, ar mažos kainos, ar vis nauja produkcija, ji bus veiksminga, jeigu bus tiksliai apibrėžta ir aiški darbuotojams, klientams, partneriams ir investuotojams.

Vartotojai renkasi tokius produktus, kurie jiems turi didžiausią vertę. Turėdami ribotus laiko išteklius produkto paieškai, atsižvelgdami į savo žinias apie produktą, susisiekimo galimybes ir pajamas, vartotojai ieško maksimalios vertės. Jie susikuria savo vaizduotėje tam tikrą vertę ir jos ieško. Tada faktinę vertę, gaunamą vartojant produktą, jie palygina su verte, kurią tikėjosi gauti ir tai lemia vartotojo pasitenkinimą bei pakartotinio pirkimo elgseną. (žr. 1 paveikslą).

Prekybos rinkodaros valdymas . (2012 m. Balandžio 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/prekybos-rinkodaros-valdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 19:54