Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos, kaip besimokančios organizacijos atvejis


Viešojo administravimo referatas.

Įvadas. Besimokančios organizacijos samprata. Besimokančios organizacijos kūrimo modeliai. Žinių vadybos samprata. Besimokančios organizacijos bruožai. Besimokančios organizacijos kategorijos. Besimokančios organizacijos bruožų raiška šiaulių apgv. Empirinio tyrimo metodologija. Tyrimo instrumentas. Apie Šiaulių APGV. Bruožo apraiškos. Išvados. Literatūros sąrašas.


XXI. a. tai yra, šiame besikeičiančiame ir sparčiai žengiančiame pausaulyje žmonės vis labiau ima telktis į visuomenę. Kiekviena organizacija siekia vis geresnių rezultatų iš darbuotojų, jie nebetraktuojami kaip darbo jėga, žmonės dirbantys vienokį ar kitokį darbą yra labiau gerbiami ir vertinami. Norint pagerinti darbo našumą telkiamasi į įvairias mokymosi priemones. Vieniems mokymasis darbo ir žinių tobulinimo nauda, kitiems – ne itin malonus dalykas. Šiame darbe autorius norės pagrįsti besimokančios organizacijos naudą, atskleisti pačią šios sąvokos sampratą ir taip pat papasakoti apie Šiaulių APGV mokymosi bruožus.

Tikslas - atskleisti besimokančios organizacijos sampratą ir išanalizuoti besimokančios organizacijos bruožo - tobulinimosi apraišką Šiaulių Apskrities Priešgaisrinėje Gelbėjimo Valdyboje.

Metodologija – šiame darbe bus naudojamas literatūros ir dokumentų analizės metodai.

Šiame skyriuje bus kalbama apie tai kas yra besimokanti organizacija, kokie jos kūrimo modeliai, bus atskleista žinių ir valdymo samprata, bei pateikti besimokančios organizacijos bruožai ir kategorijos.

Kiekvienas žmogus per gyvenimą susiduria su daug besimokančių organizacijų, tik ne kiekvienas apie tai susimąsto. Kokia mokymosi svarba. Kam ji atneša naudą. Šiame poskyryje autorė pateiks literatūros analizę, perkeltą į lentelę ir sudarys bendrą apibrėžimą, išskirs tai kas svarbiausia.

Šaltinis: sudaryta autorės remiantis Paramos Fondas Europos Socialinio Fondo Agentūra (2002), Kanišauskaitė (2011), Česnulavičienė, Lakis (2002), Baležentis (2008), Petrauskienė (2005).

Tai gi, autorė išskyrė pagrindinius žodžius apibūdinančius kas tai yra “Besimokanti organizacija” – kompetencija, mąstymo modeliai, siekiai, visuma, atvira, lanksti, keičiasi, atsinaujina, kokybė, pokyčiai, atsakinga, nebiurokratiška, hierarchija. Pagal tai galima teigti, kad besimokanti organizacija – inovatyvi, nuolat besikeičianti, tobulėjanti organizacija, ieškanti įvairių sprendimų sėkmingo gyvavimo link. Ne tik organizacija, bet ir pats žmogus turi labai stipriai atkreipti dėmesį į savo mąstymą, susigalvoti tikslą, turėti tam atitinkamą kompetenciją, būti atviras ir lankstus, nebijoti pokyčių, galvoti apie darbų kokybę. Besimokančioje organizacijoje jis gali toks būti, ten sudaromos tinkamos sąlygos tobulėti, galbūt išmokti ir atlikti naujas funkcijas. Tokiu atveju visa komanda turi dirbti kartu, kartu suplanuoti kaip atsinaujinti (Tobulėti) ir kokia to grąža. Apibendrinus visa analizę galima teigti, kad BESIMOKANTI ORGANIZACIJA – tai inovatyvi, nuolat tobulėjanti organizacija.

Kiekviena organizacija, kuri stengiasi tobulėti turi vadovautis besimokančios organizacijos kūrimo modeliais, pasak Sakalo (2012) jie yra keturi ir vadinasi 4R modeliu. Kurį sudaro: nuostatos keitimas (reframe), restruktūrizavimas (restructure), pagyvinimas (revitalize), atnaujinimas (renewing).

Nuostatos keitimas – tai pradinis besimokančios organizacijos etapas, kai norima pakeisti patį įmonės įvaizdį, yra iš naujo įvertinamas pačios įmonės konkurencingumo didinimas. Pagal nuostatų keitimą galima išskaidyti ir detaliau į mobilizavimą, vizijos suformavimą ir nustatomus tikslo ir tarpinių rezultatų vertinimo dydžius.

Restruktūrizavimas – tai pertvarkymas pasitelkiant materialiąją analizę organizacinį aspektą. Kaip ir nuostatos keitimas, taip ir restruktūrizavimas turi tris etapus: sukuriamas vertės modelis, sukuriama infrastruktūra, restruktūrizavimo proceso organizavimas.

Pagyvinimas – šiame etape siekiama derinti restruktūrizavimo priemones su keliamais aplinkos reikalavimais ir realiomis vidaus sąlygomis. Taip pat restruktūrizavimas privalo būti papildomai aktyvinamas nustatant efektyvumo didinimo galimybes. Pagyvinimas taip pat skirstomas į dar tris esamus mažesnius etapus: orientacija į klientus, naujų veiklos laukų paieška, įdiegus naujus besimokančios organizacijos formavimo modelius, pasiekiamas naujas kokybinis šuolis.

  • Viešasis administravimas Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Roberta
  • 19 puslapių (3126 žodžiai)
  • Universitetas
  • Viešojo administravimo referatai
  • Microsoft Word 73 KB
  • Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos, kaip besimokančios organizacijos atvejis
    10 - 1 balsai (-ų)
Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos, kaip besimokančios organizacijos atvejis . (2017 m. Gegužės 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/priesgaisrines-gelbejimo-valdybos-kaip-besimokancios-organizacijos-atvejis.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 25 d. 13:07