Priešmokyklinės grupės pedagogo ir šeimos bendravimo ir bendradarbiavimo ypatumai


Pedagogikos skaidrės. Priešmokyklinės grupės pedagogo ir šeimos bendravimo ir bendradarbiavimo ypatumai. Įvadas. Tėvai – problema ar galimybė? Kaip suderinti šeimos ir pedagogo lūkesčius dėl vaiko ugdymo(si). Galimi bendradarbiavimo su šeima būdai. Sąveikos su šeima sėkmė – pagarba šeimos kultūrai. Kaip išvengti konfliktų bendradarbiaujant su šeima. Iš priešmokyklinės grupės – į mokyklą. Išvados. Literatūros sąrašas.


Darželyje kiekvienais metais rugsėjo mėnesį tėvams pateikiama anketa. Taip išsiaiškinami vaikų elgesio ypatumai, pomėgiai, gebėjimai, sužinomi tėvų lūkesčiai. Tėvams rengiami susirinkimai, kuriuose jie susipažindinami su priešmokyklinio ugdymo tikslais bei uždaviniais.

Sudarant bendradarbiavimo su šeima programą, pedagogui reikėtų siekti, kad joje numatytos priemonės skatintų partnerystę bei pozityvius ir konstruktyvius santykius. Tai padaryti lengviau, jei pedagogas atsižvelgia į kiekvienos šeimos kultūrą ir suvokia kad: Vienos šeimos kultūra nėra geresnė ar blogesnė už kitos šeimos kultūrą; Pedagogo pagarba kiekvienos šeimos kultūrai kelia teigiamus šeimos jausmus pedagogo atžvilgiu; Pagarba kultūriniams šeimų skirtumams padeda vaikui saugiai jaustis; Šeimos kultūra veikia vaiko požiūrį į ugdymą(si).

Pasistengti suprasti šeimos narius. Svarbu neskubėti daryti neigiamų šeimos ir vaiko vertinimų. Pirmiausia reikėtų pagalvoti, kodėl įvyko konfliktas, ir išsiaiškinti priežastis. Palaukti. Pirmiausia pedagogas turėtų nuslopinti savo nuoskaudą ir pyktį. Kai praeina kiek laiko, situacija gali atrodyti ne tokia jau bloga. Palaukimas padeda nusiraminti ir ramiai įvertinti įvykius, priimti tinkamus sprendimus ir apgalvoti veiksmus. Imtis iniciatyvos. Reikia gerai jausti situaciją ir esant reikalui gebėti imtis iniciatyvos ir laiku kreiptis į šeimą. Prisiimti kaltę. Šeima patiki, „atiduoda“ vaiką pedagogo atsakomybei. Pedagogui reikėtų vengti epizodinių, trumpų pokalbių su šeimos nariais apie netikusį vaiko elgesį. Tai svarbu todėl, kad nuo tos akimirkos, kai šeima palieka vaiką pedagogo globai, pedagogas pats atsako už viską, kas vyksta grupėje.

  • Pedagogika Skaidrės
  • 2014 m.
  • 18 puslapių (1130 žodžių)
  • Pedagogikos skaidrės
  • MS PowerPoint 19 KB
  • Priešmokyklinės grupės pedagogo ir šeimos bendravimo ir bendradarbiavimo ypatumai
    10 - 4 balsai (-ų)
Priešmokyklinės grupės pedagogo ir šeimos bendravimo ir bendradarbiavimo ypatumai. (2014 m. Lapkričio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/priesmokyklines-grupes-pedagogo-ir-seimos-bendravimo-ir-bendradarbiavimo-ypatumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 11:59