Probleminio mokymosi metodika problemų sprendimo strategijos


Pedagogikos skaidrės. Probleminio mokymosi metodika problemų sprendimo strategijos. Paskaitos tikslai ir uždaviniai. Problemos sprendimo strategijos samprata. Problemos sprendimo strategijos struktūra. Problemų sprendimų generavimas. Problemos sprendimo strategijos kūrimo metodika. Problemos sprendimo strategijos pavyzdžiai. Pedagoginių problemų sritys mokytojo profesinės kompetencijos. Apibendrinimas. Klausimai??? Dėkoju už dėmesį.


Paskaitos tikslas – supažindinti su problemos sprendimo strategijos samprata, jos struktūra ir kūrimo metidikomis. Uždaviniai: 1. Supažindinti su problemos sprendimo strategijos samprata; 2. Supažindinti su problemos sprendimo strategijų struktūra; 3. Supažindinti su problemos sprendimo strategijų kūrimo metodika; 4. Pateikti problemos sprendimo strategijos pavyzdžių.

Anot McKeown (2011) strategija padeda optimaliai suplanuoti būsimąsias veiklas bei pasiekti tikslus panaudojant tam tikrus esamus resursus. Mintzberg (2010) apibrėžia strategiją kaip tam tikros krypties sprendimų srautą, kuris padeda optimaliai susiplanuoti ir įgyvendinti tam tikras veiklas.

Anot Haines (2000) – strategijų kūrimas kūrybinė veikla, kuria asmuo kuria veiklų planą savo numatytam tikslui pasiekti. Strategija versle padeda optimaliai suplanuoti veiklų eigą taip, kad tikslas būtų pasiektas patiriant mažiausia laiko ir finansinių sąnaudų; Anot Loehle (1996) kompleksinės, sudėtingos struktūros problemos reikalauja aiškaus strūktūrinimo, planavimo, strategavimo. Problemos sprendimas dažniausia nėra intuicijos, nušvitimo rezultatas, bet pasiekiamas kruopštaus planavimo, strategavimo ir sprendimų vertinimo dėka.

Anot Bloom (1956) ir Krathwohl (1956) apibūdina tokius kognityvinius procesus kaip gebėjimus suburti, sukurti, sukomponuoti, konstruoti, sukurti dizainą, plėtoti, formuluoti, valdyti, organizuoti, planuoti, paruošti, užrašyti. Pagal Savin-Baden (2007) formulavimas problemos sprendimo strategijos –vienas iš svarbesnių problemos sprendimo etapų, kuris reikalauja asmens kūrybinių sprendimų, dalyko išmanymo, praktinės patirties.

Loehle (1996) išskiria trijų tipų strategijas: 1. Paralelaus; 2. Nuoseklaus; 3. Kartotinio tipo strategijas. Paralelaus tipo strategijoms būdingas atskirų strategijos komponentų (etapų, taktikų) savarankiškumas.

  • Pedagogika Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (1171 žodis)
  • Pedagogikos skaidrės
  • MS PowerPoint 126 KB
  • Probleminio mokymosi metodika problemų sprendimo strategijos
    10 - 6 balsai (-ų)
Probleminio mokymosi metodika problemų sprendimo strategijos. (2016 m. Sausio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/probleminio-mokymosi-metodika-problemu-sprendimo-strategijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 12:51