Problemos, kylančios darbinėje sistemoje (švietimo institucijoje – mokykloje)


Viešojo administravimo namų darbas. Problemos , kylančios darbinėje sistemoje švietimo institucijoje – mokykloje atliko vadovė šiauliai. Nagrinėjamos socialinės problemos pristatymas. Todėl šio darbo tikslas. Argumentai įrodantys , jog darbo sąlygų neatitinkantis mokytojų darbo užmokestis bei menkas pedagogo profesijos prestižas lemia pedagogų trūkumą. Kontrargumentai įrodantys , jog nagrinėjama socialinė problema turi ir teigiamų aspektų. Nagrinėjamos egzistuojančios problemos apibendrinimas. Išvados ir pasiūlymai. Mokytojai tampa deficitu. Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutarimas dėl ilgalaikės pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio didinimo programos patvirtinimo. Mokytojų stresas ir jo įveikos strategijos. Pedagogai skundžiasi negaunantys didesnių atlyginimų , ministras žada problemą spręsti. Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos įstatai. Prasideda keturioliktoji APPLE kursų vasara. Kovo 11 osios išvakarėse – premijos geriausiems mokytojams. 1000 Lt - ne atlyginimas. Dėl specialistų stokos darbdaviai nebegąsdina atleidimu. Darbo kodeksas.


Todėl šio darbo tikslas – peržiūrėti ir palyginti argumentus ir kontrargumentus, ir pabandyti įrodyti, kad darbo sąlygų neatitinkantis mokytojų darbo užmokestis bei menkas pedagogo profesijos prestižas lemia pedagogų trūkumą Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose.

Hipotezė – tikėtina, kad darbo sąlygų neatitinkantis mokytojų darbo užmokestis bei menkas pedagogo profesijos prestižas lemia pedagogų trūkumą Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose.

Argumentai įrodantys, jog darbo sąlygų neatitinkantis mokytojų darbo užmokestis bei menkas pedagogo profesijos prestižas lemia pedagogų trūkumą:

4. Stresas ir baimė patiriama darbe – vienas iš didžiausių mokytojų streso šaltinių ne pedagoginė veikla, o atsakaitų ir planų gausa

Kontrargumentai įrodantys, jog nagrinėjama socialinė problema turi ir teigiamų aspektų:

5. Pedagogai turi laisvus savaitgalius ir jų atostogos trunka net 56 dienas (LR Darbo kodeksas, 167 straipsnis).

NAGRINĖJAMOS EGZISTUOJANČIOS PROBLEMOS APIBENDRINIMAS:

Pagal patvirtintą nutarimą dėl ilgalaikio mokytojų atlyginimo kėlimo, kyla pedagogų atlyginimai, tačiau jie kyla ir privačiame sektoriuje. O mokytojo darbas moraline prasme vis sunkėja. Visuomenė veikia neatsakingai, vaikai įžūlėja.. Visi reikalauja teisių, bet niekas nenori pripažinti pareigų

Peržiūrėjus ir apsvarsčius argumentus ir kontrargumentus, galime teigti, jog darbo sąlygų neatitinkantis mokytojų darbo užmokestis lemia pedagogų trūkumą.

Siekiant išvengti galimos dar komplikuotesnės situacijos būtina:

Sistemingai kelti mokytojų atlyginimus, kaip tai ir numato LR Vyriausybės nutarimas dėl ilgalaikio pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio didinimo tvrakos, o ne kaip dabar, esant sudėtingai ekonominei, politinei bei socialinei situacijai nuo 2009m. rugsėjo mėn. 1 d. bus sumažinti mokytojų atlyginimai 10 %.

Stiprinti pegagoginių profesijų įvaizdį tiek studentų, tiek visuomenės atžvilgiu. Motyvuoti mokinius rinktis pedagogų specialybes, o jaunus specialistus – rinktis darbą mokykloje.

Mažinti biurokratiją darbe, nes pedagogai per įvairių planų, programų, protokolų rašymą mažiau laiko skiria mokiniams, o dėl to nukenčia visas ugdymo(si) procesas.

A. Bagdonas. Mokyklos stresas ir mokyklos baimė. Mokytojų nuomonių tyrimas

Problemos, kylančios darbinėje sistemoje (švietimo institucijoje – mokykloje). (2015 m. Gegužės 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/problemos-kylancios-darbineje-sistemoje-svietimo-institucijoje-mokykloje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 20:10