Produkto įvedimas į rinką ir jos tyrimas


Marketingo referatas. Paveikslų sąrašas. Lentelių sąrašas. Įvadas. Produkto įvedimas į rinką. Pardavimų skatinimas. Rėmimo strategijos ir jų sudarymo principai. Naujo produkto įvedimo įrinką strategijos. Tyrimo pobūdžio nustatymas. Tyrimo metodo parinkimas. Imties atranka. Duomenų rinkimo anketos parengimas. Galimi tyrimo ribotumai. Strategijos parinkimas įmonės įvedimui į rinką. Pagrindiniai ssgg analizės elementai. Išvados. Literatūra ir šaltiniai.


Šiuo metu, kuomet rinkoje yra gausu įvairių prekių ir paslaugų, kurias siūlo daygybė skirtingų gamintojų, yra sunku rinkai pateikti naują produktą. Naujas produktas gali būti ir visiškai nauja, inovatyvi prekė ar paslauga, kurios nesiūlo joks kitas gamintojas, taip pat, tai gali būti prekė, kuri jau yra rinkoje, tačiau ji gali būti patobulinta kokiu nors būdu. Tačiau naujas produktas dar neužtikrina, kad prekė bus paklausi ir ją teikti bus ekonomiškai naudinga jos gamintojui. Dėl šios priežasties yra svarbu atlikti rinkos tyrimus, kurioje prekė ar paslauga yra norima parduoti ir įsitikinti, kad prekės paklausa egzistuoja ir ji yra reikalinga vartotojui. Todėl yra svarbu nusistatyti strategiją, kuria bus siekiama įgyvendinti įmonės tiklus, atlikti rinkos tyrimus ir juos išanalizuoti.

Siekiant informuoti vartotoją apie produktą ir paskatinti jį pirkti yra naudojamas rėmimo kompleksas. Paveiksle Nr. 2 pateikiami pagrindinei rėmimo komplekso komponentai.

priminimo (kartas nuo karto vartotojui primenama apie esantį produktą, norint suaktyvinti pirkimus);

Išsiaiškinus tyrimo problemos esmę, problemos kilmės priešistorę, apžvelgus dabartines rinkos tendencijas ir makroekonominius veiksnius, reikia išsiaiškinti, kokio pobūdžio tyrimą tikslingiausia atlikti. Taigi reikia nuspręsti kokią tyrimo problemos sprendimo sandarą pasirinkti, t.y. kiek ir kokių tyrimų reikia atlikti ieškant iškeltos problemos sprendimų. Skiriamos dvi tyrimų rūšys: žvalgomieji tyrimai ir išsamūs tyrimai.

Žvalgomasis tyrimas yra nepakankamai išsamus ir gilus, be to mažai argumentuotas ir iliustruotas faktais, duomenimis. Jis atliekamas pradiniame tyrimų etape, kaip bandomasis tyrimas, siekiant geriau suprasti ir apibrėžti problemą, jos kilmę ir aplinką. Tuo tarpu išsamus tyrimas yra toks tyrimas, kuriuo siekiama išsiaiškinti ir parinkti geriausią sprendimų ir veiksmų rinkinį. yra manoma, kad tyrimo problemos sprendimų paieškai tikslingiausia yra atlikti išsamų tyrimą, nes jo metu gauta informacija leidžia parinkti geriausią veiksmų rinkinį susidariusiai problemai spręsti. Išsamūs marketingo tyrimai dar skirstomi į aprašomuosius ir priežastinius tyrimus. Aprašomieji tyrimai yra vykdomi tada, kai norima ką nors išsamiai ir aiškiai aprašyti ir parodyti, apsiriboja reiškinių, situacijos išsiaiškinimu, kitimo tendencijų palyginimu. Tuo tarpu priežastinis tyrimas yra toks, kuriame gilinamasi į reiškinius ar rezultatus nulėmusias priežastis, rodiklių kitimo priklausomybę. Priežastinis tyrimas padeda atsakyti, ar vienas rodiklis įtakoja kito rodiklio pakitimus, taip pat kaip vieno rodiklio pakitimas paveikia kitą rodiklį.

Kuomet problemos esmė yra aiški, o iškeltoms hipotezėms priimti arba atmesti, reikia atsakyti į klausimus, kaip keičiasi vartotojų pasirinkimas įmonės gaminamos produkcijos atžvilgiu, keičiantis tam tikriems veiksniams, labiausiai rekomenduojama pasirinkti išsamų priežastinį tyrimą, kadangi jis geriausiai padeda atskleisti priklausomybę ir priežastinį ryšį.

Atliekant priežastinį tyrimą ieškota priežastingumo, priežasties ir pasekmės santykio įrodymų vartotojų elgesyje, renkantis kosmetikos priemones. Priežastinio tyrimo pagrindas - priklausomų ir nepriklausomų rodiklių išsiaiškinimas. Priklausomas rodiklis yra toks, kurio pokyčiai gali būti numatyti, paaiškinti ir tam tikru laipsniu valdomi. Šio tyrimo atveju priklausomas rodiklis – kosmetinių priemonių pardavimai. Nepriklausomas rodiklis kartais dar vadinamas pakitimus sąlygojančiu kintamuoju. Šiame tyrime – tai kaina, kosmetikos ir aptarnavimo kokybė, įvaizdis, reklama ir kiti vartotojų pasirinkimui įtaką darantys veiksniai.

Marketingo tyrimo metodą lemia išsikelti tyrimo tikslai bei pasirinktas tyrimo pobūdis. Priklausomai nuo pirminės informacijos gavimo būdo yra išskiriami šie pagrindiniai marketingo tyrimo metodai: apklausa, stebėjimas ir eksperimentas.

Kuomet yra pasirinkamas tyrimo pobūdis, pavyzdžiui priežastinis tyrimas, tuomet tenka rinktis iš dviejų marketingo tyrimų metodų apklausos ir eksperimento, nes stebėjimas yra priskiriamas prie aprašomųjų tyrimų.

Apklausa yra marketingo informacijos gavimo iš daugelio apklausiamųjų būdas naudojant iš anksto parengtas apklausos anketas. Apklausiant žmones, gaunama faktų, sužinoma nuomonė, požiūris, nuostatos bei reiškinių ir žmonių elgesio priežastys. Anketų pagalba galima lengviau sudėlioti renkamus duomenis, atlikti apklausą bei apdoroti ir analizuoti gautus duomenis kompiuteriu.

  • Marketingas Referatai
  • 2015 m.
  • 18 puslapių (3890 žodžių)
  • Universitetas
  • Marketingo referatai
  • Microsoft Word 51 KB
  • Produkto įvedimas į rinką ir jos tyrimas
    10 - 4 balsai (-ų)
Produkto įvedimas į rinką ir jos tyrimas. (2015 m. Kovo 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/produkto-ivedimas-i-rinka-ir-jos-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 23:59