Produkto įvedimas į rinką teorija ir praktika


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Naujos pekės įvedimas į rinką. Naujos prekės samprata. Prekės pateikimas rinkai. Uab ,,multiplex” naujo produkto įvedimas į rinką. Uab ,,Multiplex” pristatymas. Veiklos raida. Uab ,,Multiplex” teikiamos paslaugos. Klientai. Produkto pristatymas. Klienų nustatymas ir paskirstymo kanalai. Kainos nustatymas. Reklama, pardavimų rėmimas ir skatinimas. Produkto pateikimo rinkai laiko parinkimas. Geografinės veikimo srities nustatymas. Tikslinių rinkos segmentų parinkimas. Marketingo veiksmų planavimas. Prekės sėkmės rinkoje kontrolė. Išvados. Literatūra.


Rinkodara – svarbi bet kurios įmonės dalis. Ji susijusi su vartotojų poreikių tenkinimu ir negailestinga konkurencine kova. Norėdama sėkmingai veikti ir gauti pelną, kiekviena įmonė turi siekti svarbiausio rinkotyros tikslo – maksimaliai patenkinti vartotojų poreikius, sukurti vartotojui tokias sąlygas, kad jis, sykį įsigijęs prekę, panorėtų įsigyti ją dar daug kartų, tai yra, taptų nuolatiniu įmonės klientu. Nuolatiniai klientai – ilgalaikės sėkmės ir pelno garantas.

Įmonių sėkmė priklauso ne tik nuo to, ar jos teisingai nustatys vartotojų poreikius, bet ir nuo to, kaip jos savo produktus pristatys rinkai. Reikia atsižvelgti į daugybę faktorių, atlikti daug darbų, kurie bus aptariami ir nagrinėjami šiame kursiniame darbe.

Teorinėje dalyje bus aiškinama, kas tai yra naujas produktas, bei nagrinėjama, kokiais būdais ir metodais galima įvesti naują produktą į rinką esant tam tikroms sąlygoms (įmonės veikos rodikliai, konkurentai ir t. t.)

Praktinėje dalyje, bus pateikiamas galimas konkrečios įmonės – UAB ,,Multiplex” naujo produkto – gofruoto popieriaus pakuotės – įvedimo į rinką proceso analizė.

Kiekvienos prekės ciklas gali vystytis skirtingai, priklausomai nuo to, kaip tą prekę priima pirkėjai. Yra išskiriamos penkios prekės gyvavimo ciklo stadijos, kurių trukmė gali skirtis, priklausomai nuo kiekvienos prekės:

Smukimas – paskutinė produkto stadija. Prasideda tada, kai realizacijos lygis ima mažėti.

Įmonei, siekiant pastovaus pelno, būtina laikytis novatoriškumo strategijos, t. y. nuolat kurti naujas prekes. Naujų prekių planavimas grindžiamas prekės gyvavimo ciklo optimizavimu: įvedimo ir smukimo stadijų trukmės minimizavimu ir augimo stadijos maksimizavimu.

Vieniems rinkos dalyviams nauja prekė gali būti visiška technologinė inovacija naujoje rinkoje, kitiems rinkos dalyviams – tiesiog jau egzistuojanti patobulinta prekė.

Marketinge prekė yra nauja, jei jos teikiama nauda skiriasi nuo kitų prekių teikiamos naudos. Norint tiksliau apibrėžti naujumą, reikia atsakyti klausimus:

Subjekto kriterijus apima du aspektus: vartotojo ir gamintojo. Tai du skirtingi poliai: kas vienam vartotojui (gamintojui) gali atrodyti nauja, kitam jau seniai žinoma. Prekė gali būti nauja įmonei, bet analogišką prekę jau gali siūlyti konkurentai. Prekė bus nauja rinkos segmentui, jei šio segmento vartotojai dar nebuvo susidūrę su siūloma preke.

Jei konkurentas ruošiasi tuo pačiu metu įeiti į rinką su analogiška preke, įmonė turi pasirinkti vieną iš variantų:

Parenkant geografines rinkas, tenka atsižvelgti į rinkos patrauklumą, rinkos augimo perspektyvas, pirkėjų koncentraciją, rėmimo galimybes bei kitus kriterijus. Įmonės pozicijai rinkoje nustatyti naudojami prognozuojamos rinkos dalies, konkurentų skaičiaus, įmonės įvaizdžio rinkoje ir kiti kriterijai. Rinkos patrauklumą ir įmonės poziciją rinkoje vertina ekspertai.

Vieni žmonės perka naują prekę iš karto, kai ji pristatoma. Kiti delsia, prieš priimdami sprendimą pirkti. Dar kiti – niekada jos neperka.

Prekės pateikimo rinkai stadijoje marketingo specialistams reikia koncentruoti savo dėmesį į novatorius ir ankstyvuosius pirkėjus. Jeigu įmonei nepavyksta jų įtikinti pirkti naują prekę, neberta tikėtis, kad ją pripažins ir likusioji vartotojų dalis.

Svarbu išsiaiškinti, kaip nieko nežinojęs asmuo tampa jos pirkėju.

Naujos prekės pripažinimo procesas prasideda naujos prekės pažinimu ir baigiasi naujos prekės vartojimu. Reaguodamas į įmonės marketingo pastangas, vartotojas pereina keletą`skirtingų būsenų. Nuolat vartoti prekę pradeda tik dalis žmonių, kurie apie ją žino, yra rinkę informaciją ir pirkę prekę, norėdami ją išbandyti. Skirtingų grupių vartotojų elgsena pripažinimo procese skiriasi, ir į tai įmonė turi atsižvelgti, planuodama savo rėmimo veiksmus.

Prekių plitimo rinkoje greitis taip pat priklauso nuo prekės charakteristikų (santykinio pranašumo, suderinamumo, sudėtingumo, dalumo, vaizduojamumo).

Daug jų reikia prekės gamybai, kuri šiuo laikotarpiu dar galutinai nesuderinta, darbuotojai neturi patirties. Dėl to gamybos išlaidos dar didelės.

Prekės pripažinimo greitis t. p. Priklauso nuo prekės charakteristikų:

Dalumas. Daugelis pirkėjų, norėdami sumažinti pirkimo riziką, pradžioje prekės perka nedaug. Tai galima padaryti, kai parduodama lengvai į dalis dalijama prekė. Tokios prekės greičiau pereina bandymų laikotarpį. Nedalomas prekes siūloma išbandyti, o sumokėti vėliau. Padeda ir galimybė nepatikusią prekę grąžinti atgal pardavėjui.

1. Grietinėlės nugriebimo strategija įgyvendinama naudojant didelę kainą ir intensyvius rėmimo veiksmus. Didele kaina siekiama maksimalaus prekės vieneto pelno. Intensyviais rėmimo veiksmais siekiama informuoti apie prekę ir, atskleidžiant prekės pranašumą prieš konkurentų prekes, įtikinti ją pirkti. Ši strategija naudinga, kai:

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 23 puslapiai (5231 žodis)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 60 KB
  • Produkto įvedimas į rinką teorija ir praktika
    10 - 5 balsai (-ų)
Produkto įvedimas į rinką teorija ir praktika. (2015 m. Gruodžio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/produkto-ivedimas-i-rinka-teorija-ir-praktika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 11:39