Profesinės komunikacijos schemos - privalumai ir trūkumai mediko veikloje (taikant SBAR modelį)


Psichologijos skaidrės.

Lietuvos sveikatos mokslų. Darbo tikslas ir uždaviniai. Pranešimas. Pagrindinės sąvokos. Sveikatos priežiūros specialistų bendradarbiavimo svarba. Gydytojų ir slaugytojų komunikacijos svarba. Trūkumai gydytojų ir slaugytojų santykiuose. Problemos iškylančios tarpprofesinėje sveikatos priežiūros komandoje. Sbar modelis. Kaip veikia sbar? Situacija. Aplinkybės. Vertinimas. Rekomendacija. Analizė. Sbar modelio naudojimo. profesinėje veikloje privalumai. Sbar modelio naudojimo. profesinėje veikloje trūkumai. Sintezė. Situacija. Situacijos analizė. Situacija. Situacijos analizė. Situacija (transplantacijos skyriuje). Situacijos analizė. Apibendrinimas. Literatūros sąrašas.


Pateikti pagrindines sąvokas. Išanalizuoti profesinės komunikacijos schemos - privalumus ir trūkumus mediko veikloje. Išanalizuoti sveikatos priežiūros specialistų tarpprofesinę komunikaciją naudojant SBAR modelį. Išanalizuoti SBAR modelio naudojimo profesinėje veikloje privalumus ir trūkumus. Iliustruoti SBAR modelio pritaikomumą praktinėje veikloje (atlikti konkrečių dalykinių situacijų analizę).

Komunikacija - sveikatos priežiūros sektoriuje, greta pagrindinių darbuotojo pareigybių, tai yra svarbiausia ryšio priemonė, užtikrinanti sąveiką tarp gydytojų ir slaugytojų. Nepilnavertis bendravimas tarp medicinos darbuotojų yra reikšmingas veiksnys, sąlygojantis klaidų atsiradimą medicinoje. [1].

SBAR (SAVR) - efektyvios komunikacijos metodas, kurį rekomenduojama taikyti kritinių situacijų atveju, kuomet reikia reaguoti ir veikti kuo skubiau. Situation (Situacija) – kas vyksta šiuo metu? Background (Aplinkybės) – kas įvyko prieš tai ir turi sąsają su esama situacija? Assessment (Vertinimas) – jūsų identifikuota problema? Recommendation (Rekomendacija) – kas turi būti įvykdyta? Ko tikitės iš adresato?[2].

Bendradarbiaujant sveikatos priežiūros komandoje įvairiems specialistams, iškyla įvairių problemų: asmeninio pobūdžio (pvz. antipatijos, simpatijos...); bendravimo (pvz., dėl bendravimo stokos, arba neaptariamos iškylančios problemos, nesikeičiama informacija...); profesinio pobūdžio (pvz., nepakankamai aprašant, neteisingai formuluojant slaugos problemas...); organizacinės (pvz. dėl didelės pacientų kaitos, per didelio darbo krūvio...).

SBAR – tai technika, kuri naudojama, kad palengvintų greitą ir tinkamą komunikaciją.

  • Psichologija Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 27 puslapiai (1305 žodžiai)
  • Universitetas
  • Psichologijos skaidrės
  • MS PowerPoint 62 KB
  • Profesinės komunikacijos schemos - privalumai ir trūkumai mediko veikloje (taikant SBAR modelį)
    10 - 8 balsai (-ų)
Profesinės komunikacijos schemos - privalumai ir trūkumai mediko veikloje (taikant SBAR modelį). (2016 m. Gegužės 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/profesines-komunikacijos-schemos-privalumai-ir-trukumai-mediko-veikloje-taikant-sbar-modeli.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 20:32