Projektinis automobilio pasipriešinimo ir traukos jėgų skaičiavimas VOLVO 850


Mechanikos savarankiškas darbas.

Pasirinkto automobilio duomenys. Rato spindulio ir pasipriešinimo judėjimui jėgos skaičiavimas. Reikalingos variklio galios skaičiavimas. Variklio išorinės charakteristikos sudarymas. Aps min , kW. Pagrindinės pavaros ir pavarų dėzės perdavimų skaičiaus parinkimas. Traukos skaičiavimai skirtingomis pavaromis. Pasipriešinimo jėgų skaičiavimas.


Čia: a,b ir c konstantos, priklausančios nuo variklio tipo; n-sūkiai prie kurių skaičiuojame galingumo reikšmę; nmax- sūkiai, prie kurių gaunama maksimali variklio galia.

7-oje formulėje Nmax reikšmę naudojame tą kurią nurodėme darbo pradžioje (gamintojo deklaruojama).

Benzinu varomui variklui a=b=c=1, Dyzelinuvaromuivarikliui a=0.53; b=1.56 c=1.09.

Charakteristikų sudarymui reikia apskaičiuoti galias prie 1000, 1500, 2000, 2500, 3000, 3500 aps/min ir t.t. paskutinė reikšmė turi būti didesnė nmax.

Žinodami galias, prie tam tikrų sūkių, variklio sukimo momentą randame pagal formulę:

Pagrindinė pavara yra reduktorius, savyje jungiantis keletą funkcijų. Viena iš funkcijų yra keisti sukimosi dažnį. Priimama sąlyga, kad automobilis pasiekia maksimalų greitį, kai įjungta aukščiausia pavara ir variklis dirba maksimaliu galingumu. Pagrindinės pavaros pardavimo santykį apskaičiuosime pagal formulę:

Čia nmax – sūkiai, prie kurių pasiekiamas maksimalus variklio galingumas; upa – aukščiausios pavaros perdavimo santykis; r – rato spindulys metrais.

Aukščiausios pavaros perdavimo santykį žinome iš pateiktu duomenų. Žemiausios, t.y. 1-os pavaros perdavimo santykį randame priėmę sąlygą, kad varikliui pasiekus didžiausią sukimo momentą varantys ratai nepraslystų, bet būtų arti praslydimo ribos.

Čia:

Projektinis automobilio pasipriešinimo ir traukos jėgų skaičiavimas VOLVO 850. (2016 m. Balandžio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/projektinis-automobilio-pasipriesinimo-ir-traukos-jegu-skaiciavimas-volvo-850.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 13:45