Protestai ir notisai


Teisės kursinis darbas. Įvadas. Jūrinis protestas. Jūrinio protesto esmė. Jūrinio protesto taikymo forma. Jūrinio protesto Aktas. Jūriniai notisai. Jūrinių notisų esmė. Jūrinių notisų naudojimas. Jūrinių notisų rūšys. Išvados. Literatūra. Priedai.


Darbo tikslas – išnagrinėti jūrinius protestų ir notisų dokumentus.

Darbo uždaviniai:

Tyrimo tipas – teorinis.

Tyrimo metodai: teorinis įvertinimas, analizavimas.

Tyrimą sudaro dvi dalys. Pirmoje yra kalbama apie jūrinius protestus, jų esmę, apibrėžiama protesto taikymo forma, nagrinėjamas jūrinio protesto Aktas. Antroje tyrimo dalyje nagrinėjami jūriniai notisai, šių dokumentų esmę bei naudojimas, pateikiamos jų rūšys.

Intensyvi jūrininkystės plėtra davė pagrindą atsirasti metodams ir formoms apsaugoti interesus kaip laivo savininko, taip ir siuntėjo. Kai yra sudaroma sutartis dėl krovinių gabenimo per jūrą, iš anksto yra nusprendžiamos visų šalių atsakomybės bei atleidimas nuo jos. Tai yra ypač aktualu vežėjui, kuris visiškai yra atsakingas už krovinių pervežimą. Jeigu krovinys buvo pažeistas, vežėjas turi sumokėti tam tikrą atlyginimą už padarytą žalą. Praktikoje, atsirado paprotys, pagal kurį laivo kapitonas pasakodavo suinteresuotiems asmenims apie nepriklausomus nuo įgulos reiso įvykius (pavyzdžiui, audra), dėl kurių jūroje buvo prarastas arba sužalotas krovinys. Sparti jūrininkystės plėtra iniciavo fiksaciją taisyklių įstatymuose ir kodeksuose dėl jūrinių protestų.

Šiame skyriuje bus kalbama apie jūrinius protestus, iš esmės kas tai yra, jų taikymo formą bei atsiradimo atvejus, kas yra jūrinio protesto Aktas ir kas jame nurodoma.

Bet kokiu atveju, laivo kapitonas teisiškai privalo vykdyti ir saugoti laivo savininko interesus. Griežčiausias taisyklių laikymas techninės eksploatacijos atveju, geros būklės navigacinių įrenginių laikymas, bei visų kitų įrenginių saugus laikymas ir naudojamas, užtikrinti saugų plaukimą laivu. Svarbiausią vaidmenį čia užtikrina jūrų teisė. Vienas iš svarbiausių dokumentų, užtikrinančių laivo įgulos bei laivo savininko interesus juridiškai yra jūrinis protestas.

Jūrinių protestų atsiradimą skatino kapitonų papročiai pasakoti suinteresuotiems asmenims apie krovinių praradimą audroje, dėl stiprių bangų bei kitų nepalankių veiksnių, nesusijusių su įgulos veikla. Dėl šitų priežasčių (pasakojimų, išreiškimų) jie ir pradėjo vadintis "protestais".

Bet kodėl būtent žodis "protestas" buvo pradėtas taikyti? Akivaizdu, kad kapitonas "protestavo" dėl bet kurių pretenzijų pristatytų jam arba įgulai, daugiausia atveju – dėl krovinių praradimo ar sužalojimo. Kapitonas bandydavo įtykinti, kad buvo imtos visos būtinos priemonės išvengti žalos, tačiau jos buvo neišvengiamos dėl nepriklausomų nuo ekipažo priežasčių (pavyzdžiui, audros). Tokiu būdų, kapitonas siekdavo apginti savo, įgulos bei laivo savininko interesus, klaidingam kaltinimui išvengti.

Yra ir nesąlygiškų prieštaravimų dėl termino "jūrinis protestas", išsakomų autoriais. Tačiau, A. Pigolkin rašo, kad "būtina išsaugoti galiojančią teisinės terminologijos stabilumą", su kuo reikėtų sutikti, nes žodis "protestas" visiškai parodo esmę nagrinėjamos jūrinės problemos.

Ttaigi, jūrinis protestas, teisiniuose santykiuose, yra svarbiausias metodas pateikti įrodančius faktus, turintiems juridinį pagrindą, teisiniams ginčams išspręsti.

paprastai bet kokie ginčai, ypač susiję su protestais, yra išspendžiami teisme. Jeigu auka ne kreipiasi į teismą, reiškia kaltinamam nereikia bet kokiu būdu save apsaugoti. Jeigu nukentėjęs fizinis ar juridinis asmuo pareikš ieškinį dėl žalos kompensavimo, tai nusikaltusiam reikės ieškoti būdų save išteisinti. Čia aiškiai matomas jūrinio protesto ypatumas – tai dokumentas, suteikiantis įrodymus ir suteikiantis galimybę apginti savininko interesus;

procedūrinis įforminimas jo vyksta įvairiomis įstaigomis, turintiems teisę vykdyti notarinius veiksmus;

jūrinį protestą pateikti gali tik laivo kapitonas;

dokumentas turi būti pateiktas tam tikru laiku, kuris skiriasi nuo kitų juridinių aktų pateikimo laiko, kurį praleidus kapitonas neturi teisės apiforminti protestą;

jūrinis protestas yra naudojamas tik jūrų transporte; net oro laive, kur eksploatacijos sąlygos yra pakankamai panašios, tokių juridinių aktų nėra;

laivo savininkas turi teisę įrodyti savo nekaltumą dėl krovinių praradimo transportavimo metu;

protestą galima pateikti naudojant radiotelegrafo prietaisus ir tai yra patogu tais atvejais, kai notaras nedirba, o laikas iki protesto pateikimo yra kaip tik tuo metu (Korotkova, Sidorenko, 1974).

  • Teisė Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (3707 žodžiai)
  • Universitetas
  • Teisės kursiniai darbai
  • Microsoft Word 357 KB
  • Protestai ir notisai
    10 - 7 balsai (-ų)
Protestai ir notisai. (2015 m. Lapkričio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/protestai-ir-notisai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 06:12