Psichologijos praktika III kursas


Pedagogikos praktikos ataskaita. Mokinio asmenybės bruožų pažinimas ir vertinimas. Savęs, kaip būsimojo mokytojo, pažinimas. Priedas. Mokinio asmenybės bruožų vertinimo lapas. Literatūros sąrašas.


7B klasėje mokosi 30 mokinių, iš jų 15 mergaicių ir 15 berniukų. Klasė yra mišri, yra mokiniai – stiprus, motivuoti mokytis, rodo iniciatyvą, bei yra pasyvių mokinių, turinčių su mokymosi problemas. Bendrai klasėje yra vidutinis darbingumas, o mokiniai yra labai judrus ir energingi. Nuolat reikia juos raminti ir skatinti dirbti. Tarp trisdešimties mokinių, mano dėmesį patraukė mokinys – Oskaras (vardas pakeistas). Oskaras tarp savo klasės draugų išsiskiria, yra labai santūrus, ramaus būdo, mandagus ir nepasiduoda kitų įtakai. Taip pat pastebėjau, kad jis yra klasės lyderis, klasės draugai jį mėgsta, atsižvelgia į juo nuomonę bei klausosi jo. Todėl jį ir pasirinkau stebėjimui bei analizavimui.

Prieš atliekant psichologijos užduotį buvo susitarta su Vilniaus Adomo Mickevičiaus gimnazijos psichologė, bei lenkų kalbos mokytoja, kuri praktikos metu buvo mano mentorė, jie man pritarė dėl pasirinkto mokinio stebėjimo. Mano pasirinktas mokinys buvo stebėtas pamokų bei pertraukos metu. Su mokiniu teko bendrauti formaliai ir neformaliai. Formalus bendravimas vyko lenkų kalbos pamokoje. Neformalus bendravimas vyko pertraukos metu, laukiant pamokos, turėjau progą pabendrauti su mokiniu. Kitas pokalbis įvyko, kuomet ėjome kartu i biblioteką. Papildomą informacią apie mokinio asmenybės bruožus suteikė man mokinio tėvai, auklėtoja bei mokyklos psichologas, jų dėka pavyko tiksliau užpildyti „mokinio asmenybės bruožų pažinimo lentelę” (priedas nr. 1)

Mano stebėtasis mokinys – Oskaras tai nekonfliktuojantis ir tolerantiškas žmogus. Per visą stebėjimo ir komunikavimo laiką nepastebėjau nei vieno konflikto. Tyriamasis ne tik, kad pats nesukėlė jokių konfliktinių situacijų, tačiau net ir jo aplinkoje jiems atsiradus, mokinys laikėsi nuošaly. Pavyzdziui, per lenkų kalbos pamoka, jo klasės draugai triūkšmavo, tai jis mandagiai paprašė, kad jie nusiramintų ir netrukdytų mokytojai vesti pamoką. Klasės draugai jo paklausė ir nurimo. Kitas pavyzdys buvo, kai visi klasės draugai juokavo iš savo bendraklasės jis tame nedalyvavo. Tai tik įrodo kad mokinys geba atsispirti konfliktams.

Stebint mokinį, pastebėjau kad jis yra savarankiškas, geba savarankiškai įveikti sunkumus, jei jau nebegali jų įveikti pats, tada jau kreipiasi pagalbos į savo suolo draugą arba mokytoją, pavyzdžiui per lenkų kalbos pamoką, kai mokytoja uždavė klasei uždavinį, mokiniai nenoriai pradėjo ją atlikinėti, dar diskutavo, tuo tarpu jis ramiai ir savarankiškai ją sprende, nekreipdamas į triūkšmą klasėje. Likau nustebinta, kai buvo savarankiškas darbas, mokiniai klasėje buvo paruošę paruoštukės, mokytoja net kai kuriuos sugavo. O tuo tarpu jis savarankiškai atlikinėjo užduotį. Kai pertraukos metu paklausiau, kaip pavyko savarankiškas darbas, ar nusirašė, jis man paiškino, kad jeigu esi pasiruošęs kiekvienai pamokai, skaitai kūrinius tai paruoštukės nėra reikalingos. Paklausiau, ar kada buvo, neatlikės namų darbų, ar nepasiruošęs pamokai. Oskaras prisipažino, kad pora kartų yra atsitikė, kad dėl treniruočių nespėjo atlikti namų darbų, bet tada prieš pamoką praneša mokytojai, kad yra nepasiruošęs. Kaip vėliau man aiškina, tada mokytoja nėra tokia drausminga. Neformalaus bendravimo metu, mokinys pasakojo apie jo laisvalaikį, sužinojau, kad Oskaras mėgsta skaityti knygas, ciuožti, piešti, bėgioti, groti gitara, bet ir su draugais žaisti tinklinį ar ledo rutulį. Analizuojant mokinio užsiemimų sąraša, galiu teigti, kad mokinis yra savarankiškas, moka turiningai leisti laiką pats vienas.

Psichologijos praktika III kursas. (2015 m. Spalio 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/psichologijos-praktika-iii-kursas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 13:46