Psichologiniai reklamos poveikio aspektai


Vadybos referatas.

Įvadas. Įtaiga. Įvaizdis. Stereotipas. Užkratas (susižavėjimas). Išvados. Bibliografinių nuorodų sąrašas.


Šiuolaikiniame pasaulyje reklama mus supa visur ir visada. Dažnai kasdien šmėžuojančių reklamų mes nebepastebime, tačiau jų poveikis išlieka stiprus. Reklamas mes matome ir suvokiame, tačiau jų įtaka priklauso tik nuo to ar mes norime jai pasiduoti. Kitaip sakant nuo reklamos poveikio žmogus supranta ar jis – “reklamos auka”, ar sugebantis atsispirti jai ir jos siūlomiems, tačiau galbūt jam visiškai nereikalingiems, dalykams.

Pirmasis pavyzdys. Reklama, kurioje įtaiga pasireiškia daugkartiniu to paties siužeto ar posakio naudojimu. Reklamoje nuolat kartojamas veiksmas, kuomet yra perkama Coca-Cola buteliukai su įvairiais vardais, kuomet draugai dalinasi Coca-Cola ir įsigyja jų vis daugiau. Svarbu paminėti, kad reklamoje yra naudojamas vienas iš žmogaus psichinių procesų kaip pojūčiai – reklamoje rodoma, kaip žmonės pajunta pojūčių, susijusių su Coca-Cola, malonumą. Taip pat, nuotrauka, kurioje nuolat kartojama frazė tiek reklaminiuose plakatuose, tiek reklaminiuose video – kokybė, kuria Jūs pasitikite (continious quality ir quality yoy trust). Taip norima įpiršti nuomonę, kad mes renkamės būtent šį prekės ženklą, dėl to, kad pasitikime juo jau daugelį metų. Tas pats poveikis daromas ir su galima sakyti visose reklamose nuolat dominuojantis posakis – open happiness. Žmonės nuolat girdi šias frazes ir vėliau jiems automatiškai gali kilti asociacijos su laime, dalijimuisi ir pan.

Antrasis pavyzdys. Žinomų žmonių pasirinkimas žinutės šaltiniais. Norint sustiprinti reklamos efektyvumą ir poveikį, dažnai Coca-Cola pasirenka itin populiarius ir autoritetingus asmenis reklamuoti jų produktą. Žmonės dažnai pasitiki tokiais asmenimis ir nekritikuodami sutinka su skleidžiamos informacijos teiginiais bei pakeičia savo pačių, pirminę nuomonę. Taip pat, kadangi įtaigai lengviausiai pasiduoda vaikai, prekės ženklas pasirenka tą platformą, kurioje labiausiai galėtų būti paveikiami vaikai – animaciniai filmukai. Viename iš populiariausių animacinių filmukų „Simpsonai” Coca-Cola reklamuoja savo gaminius parodydama, kaip filmuko veikėjai geria jų produktus ir tuo mėgaujasi.

Trečiasis pavyzdys. Reklama, kurioje akcentuojama galimi anksčiau neįvykdyti arba svajonių lūkesčiai ir sugestyviniai klausimai, kuomet uždavus klausimą sąmoningai arba ne yra nulemiamas tam tikras atsakymas. Coca-Cola reklamoje naudoja tokį išgalvotą autoritetingą veikėją kaip James Bond kartu su prierašu „Unlock 007 in you“ tuo norėdami žmones sužavėti ir pasijausti kažkuo, kuo jie niekada nebuvo, bet galbūt labai norėtų. Taip pat giria žmones ir sukelia jiems lūkesčius reklamoje naudodami posakį „What to drink on your way to the top“ Visi reklamose naudojami vaizdai, efektyvūs žodžiai ir kitos priemonės yra naudojamos sukurti ir perduoti tam tikrus jausmus, emocijas ir lūkesčius, kurie žmonėms būtų pažįstami ir galbūt artimi. Svarbu paminėti, kad Coca-Cola prekės ženklui spalva yra taip pat labai svarbus rodiklis. Dažniausiai naudojama raudona spalva jie išreiškia šilumą, meilę, ryžtą, drąsą, norą, o taip pat balta spalva simbolizuoja paprastumą, naujumą ir patikimumą.

  • Vadyba Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (2518 žodžių)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 31 KB
  • Psichologiniai reklamos poveikio aspektai
    10 - 5 balsai (-ų)
Psichologiniai reklamos poveikio aspektai. (2016 m. Kovo 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/psichologiniai-reklamos-poveikio-aspektai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 00:24