Psichologiniai vartojimą skatinantys veiksniai


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. Vartojimą skatinančių prichologinių veiksnių analizė. Vartotojo ir vartotojo elgsenos sąvokos analizė. Psichologinio pobūdžio veiksniai. Vartotojų apsisprendimas kokias paslaugas rinktis. Vartojimo prishologinių veiksnių tyrimo metodologija. Vartojimą skatinančių prichologinių veiksnių analizė. Išvados. Literatūra.


Vartojimas – yra rinkos variklis, nėra vartojimo – nėra paklausos, konkurencijos, šalies ir pasaulio ekonomikos. Vartojimą lemia daugybė skirtingų veiksnių: tie veiksniai gali būti kultūrinio, socialinio, asmeninio, socialinio ir psichologinio pobūdžio. Dažniausiai vartojimą nulemia visų minėtų veiksnių sąveika.

Istorinės vartojimą skatinančių veiksnių analizės kaip mokslo šaknys glūdi marketinge. Gana ilgai marketingo specialistus domino ne vartojimo, o pirkimo procesas, nes buvo rūpinamasi galutiniais rezultatais – pardavimais, o ne veiksniais, kurie daro įtaką siekiant to rezultato.

Šiuolaikinėje, dinamiškai kintančioje aplinkoje rinkos sąlygos nuolat keičiasi, nuolat kinta ir vartotojų poreikiai bei lūkesčiai. Vartotojų prioritetai kiekvienoje situacijoje skiriasi, o elgsena kiekvienu atveju – sunkiai nuspėjama. Šį nenuspėjamumą labiausiai lemia psichologiniai vartojimą lemiantys veiksniai: paslaugos ar paslaugos prekės pirkimo motyvacija, pagrindinės informacijos apie prekę ir paslaugą suvokimas, vartojimo patirtis, mokymasis ir nuomonė apie prekės ar paslaugos kokybę, veikimo rezultatus.

Darbo objektas – vartojimo psichologiniai veiksniai.

Darbo tikslas – Įvertinti kaip psichologiniai veiksniai lemia prekių ir paslaugų vartojimą.

Darbo tikslui pasiekti buvo iškelti tris pagrindiniai uždaviniai:

1. Išanalizuoti vartojimo, vartotojo elgesio ir psichologinių vartojimo veiksnių, skatinančių vartojimą teorines prielaidas.

2. Pagrįsti vartojimo psichologinių veiksnių tyrimo metodologiją.

3. Atlikti vartotojų apklausa, kurio pagrindu bus nustatyta, kaip psichologiniai veiksniai skatina vartojimą.

Darbo metodai:

1. Mokslinės ir periodinės literatūros analizė;

2. Vartotojų apklausa;

3. Duomenų sisteminimas ir vaizdinis vaizdavimas.

Psichologiniai vartojimą skatinantys veiksniai. (2016 m. Balandžio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/psichologiniai-vartojima-skatinantys-veiksniai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 01:58