PST strateginis planas


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. Apie įmonę. Įmonės vizija. Įmonės misija. Tikslai. Išorės analizės. Pest analizė. Porterio penkių jėgų modulis. Bcg matrica. Vidinė analizė. Ssgg matrica. Ggss analizė. Išvados. Literatūros sąrašas.


Pirmajame namų darbe išnagrinėjama įmonė AB "PST" - " PANEVĖŽIO STATYBOS TRESTAS", kuri yra veikianti 58 metai. Įmonės siūlomos paslaugos:

Karas yra aktualu visoms įmonėms, niekada nežinai, kada tai gali nutikti, bet jei nutiks, nukentės pati įmonė, nes keisis politikų veiksmai ir yra tikimybė, kad įmonė apskritai bus pašalinta.

Kiekvienos politinės partijos nuomonės yra skirtingos, todėl jos turi didelę įtaką verslui, yra rizika verslui sugriūti, nes daug kas priklauso nuo politikų.

Esančių konkurentų grėsmė – statybų įmonės, užsiimančios tokia pačia veikla: nekilnojamojo turto plėtra ir pardavimu, NT vystymu (AB “Hanner“, UAB ”Ukmergės statyba”). PST įmonė yra viena didžiausių įmonių Lietuvoje. Ši įmonė yra pranašesnė už įvardintus konkurentus, kadangi “PST” veiklos sritis yra platesnė. Taip kaip “PST” turi net keturiolika dukterinių įmonių, tai taip pat apsprendžia tai, jog „PST“ veiklos sritis yra platesnė negu konkurentų. Tačiau jeigu konkurentai keičia kainą rinkoje, įmonė turi efektyviai reaguoti, todėl šioje vietoje atsiranda šiokia tokia grėsmė.

Naujų konkurentų grėsmė – dideli atėjimo į rinką barjerai : įstatinio kapitalo reikalavimai, klientų stoka, veiklos plėtimas į užsienio rinkas, veiklos plėtimas į kitas statybos sritis. Rinka reikalauja kokybės, o naujai susikūrusi įmonė to pasi9lyti nėra pajėgi. Todėl PST įmonei nauji konkurentai nėra didelė grėsmė.

Pirkėjų derėjimosi galia – įmonė vysto įvairesnius projektus, tai leidžia turėti didesnį klientų ratą bei pranašumą. Įmonė atlieka visus darbus naujausiomis technologijomis, yra patikima ir gerai žinoma rinkoje. Pirkėjas negali derėtis, kadangi įmonė pateikia klientui optimaliausią kainą, kuri tenkintų tiek klientą, tiek įmonę

Tiekėjai – jais gali būti ir rangovai ir subrangovai. Tiekėjų rinkoje daug, todėl derėtis jie negali, nes tokio masto įmonė kaip PST visada gali rasti kitą, labiau tinkamą alternatyvą.

Prekės pakaitalai – pagrindiniai prekės pakaitalai būtų konkurentų siūlomos paslaugos. Tačiau taip kaip AB „Panevėžio statybos trestas“ yra vienintelė Lietuvos statybų kompanija, savo veiklą statybų sektoriuje vykdanti jau daugiau kaip 58 metus, tad klientai pasitiki PST ir vertina PST kaip patyrusią, didelių ir technologiškai sudėtingų objektų statytoją. Tačiau rinkoje stiprėja ir kitos didelės statybų įmonės, kurios taip pat diegia naujas technologijas, stebi konkurentus ir diktuoja kainas, kurias visos įmonės seka, todėl čia iškyla grėsmė įmonei.

PST strateginis planas. (2016 m. Balandžio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/pst-strateginis-planas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 07:11