Rašytinė komunikacija. Dalykiniai laiškai


Dalykinis laiskas. Dalykinis laiskas pavyzdys. Dalykinio laisko pavyzdys. Dalykinio laisko reikalavimai. Dalykinio laiško struktura. Dalykinis laiskas struktura. Dalykinių laiškų pavyzdžiai. Dalykinis laiškas pvz. Rasytines komunikacijos privalumai. Dalykinio laisko pvz.

Ekonomikos kursinis darbas. Įžanga. Dalykinė rašytinė komunikacija teoriniu aspektu. Vidinės organizacijų dokumentacijos ypatumai. Dalykinė korespondencija. Dalykinio bendravimo raštu privalumai. Dalykinių dokumentų stiliaus kultūra. Dalykiniai laiškai. Dalykinių laiškų rūšys, planavimas ir struktūra. Dalykinių laiškų analizė. Išvados. Literatūra. Priedai.


Lietuvoje dalykinis bendravimas raštu pradėjo formuotis xiv amžiaus pabaigoje – xvi amžiaus pradžioje. Jo būtinumas atsirado tarp bajorų luomo, bažnyčios. Kartu su šiuo bendravimu susidarė ir sudėtingas valstybės valdymo mechanizmas. Suklestėjus amatams ir prekybai, valdantiesiems prireikė dokumentacijos, galėsiančios fiksuoti įstatymus, apskaičiavimus ir inventorizacija. Tam reikėjo labai tvarkingos raštvedybos.

Taigi, galima teigti, kad xv amžiaus raštvedyba padėjo raštininkams suprasti, kaip įmanoma tinkamai tvarkyti administraciją, politinę veiklą, gamybą. To laiko raštininkai kūrybingai sugrupuodavo, sueiliuodavo duomenis, įmantriai apipavidalindavo dokumentus.

šiame darbe kalbama apie dalykinį raštu bendravimą, jo galimybes, privalumus ir trūkumus. Plačiai aptariami būtent dalykiniai laiškai, pateikiami patarimai ir pasiūlymai, kaip rašyti teisingai ir efektyviai, analizuojami laiškai tarp įmonių, pabrėžiami jų trūkumai ir nurodomi tinkamai parašyti fragmentai.

Darbo tikslas: atskleisti dalykinės komunikacijos rašiuo metu dokumentai Lietuvoje rengiami vadovaujantis Lietuvos raštvedybos standartu , kuris buvo parengtas tarptautinio standarto reikalavimais ir galioja nuo 1992 m. Šis standartas nustato bendruosius reikalavimus, kaip rengti, įforminti bei tvarkyti dokumentus. Organizacijos dokumentų komplektą dažniausiai lemia jos vykdomos funkcijos ir kompetencija, veiklos pobūdis, informacinis srautas ir ryšiai su kitomis organizacijomis.

Tvarkomieji dokumentai – nutarimai, sprendimai, potvarkiai, nurodymai, įsakymai – naudojami vidinei organizacijos komunikacijai, leidžiami vadovų ar kolegialių valdymo organų įvairiais principiniais, operatyviniais tolesnės veiklos klausimais. Tai bendravimas tarp skirtingų lygių.

Informaciniai dokumentai – tai protokolai ir aktai. Be jų neapsieina jokia įstaiga. Protokole fiksuojama kolegialių organų, susirinkimų, pasitarimų, konferencijų, suvažiavimų ir kitų klausimų svarstymo eiga, priimti nutarimai ir sprendimai. Aktas surašomas patvirtinant faktus ar įvykius, įvairias sutvidinei organizacijų komunikacijai palaikyti plačiai paplitę įvairūs pranešimai. Pranešimas – tai objektyvus, sistemingas faktų pateikimas vienam ar daugiau asmenų tam tikrais verslo veiklos klausimais (murphy, hipranešimai klasifikuojami ir pagal jų turinį. Tai gali būti sąskaitybos, reklaminiai, kredito, personalo, inžinieriniai, finansiniai, draudimo, marketingo, gamybos, statistiniai ir techniniai pranešimai.

Kitas vidinės organizacijos komunikacijos kanalas memo ir pastabų rašteliai.

Rašytinė komunikacija. Dalykiniai laiškai. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/rasytine-komunikacija-dalykiniai-laiskai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 04:26