Ratų pakabos konstrukcija


Lietuvių aprašymas. Padangų konstrukcija. Padangos bortas. Šoninė sienelė. Vidinis sluoksnis. Karkasas. Petis. Ratlankių konstrukcija.


Padangos borto užduotis – išlaikyti padangą ant ratlankio. Mažėjant slėgiui, padangos išlaikymas yra vis sudėtingesnis. Yra gaminama speciali borto konstrukcija, kuri padeda išlaikyti padangą kada oras yra visiškai išėjęs. Svarbi borto dalis yra plieninė šerdis, ji yra apatinėje borto dalyje. Virš šerdies esantis guminis tvirtinimas tiesiogiai įtakoja padangos reakciją į deformacijas atsiradus įstrižai veikiančioms, šoninėms jėgoms, reakciją į valdymą vairu ir amortizacinį komfortą.

Šoninė sienelė – labai jautri padangos dalis. Dažnai pataikius į bortus, suspaudžiami arba sulaužomi joje esantys karkaso audiniai. Šoninė padangos sienelė turi apsauginį sluoksnį, apsaugantį nuo nutrynimo, taip pat šioje vietoje žymima visa padangos informacija – plotis, skersmuo, tipas, greičio klasė, gamybos data. Pagrindiniuose padangos žymėjimuose pvz. 175/70 R13 S, skaičius 70 reiškia, kad šoninė sienelė sudaro 70% padangos pločio. Kuo šis skaičius yra mažesnis, tuo padangos reakcija į valdymą yra tikslesnė. Tačiau dėl padangos šoninės sienelės sumažinimo komfortas taip pat sumažėja.

Vidinėje dalyje esantis gumos sluoksnis bekamerėse padangose atitinka kameros vaidmenį. Jo užduotis – užtikrinti vidinės ertmės, užpildytos oru, hermetizavimas. Pažeidus šį gumos sluoksnį, oras iš padangos išeina. Vidinis sluoksnis yra labai elastingas, todėl patekę pašaliniai kūnai dažniausiai apglunda guma ir problema iš karto nesimato.

Ratų pakabos konstrukcija. (2014 m. Vasario 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/ratu-pakabos-konstrukcija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 00:21