Reduktoriaus projektavimas


Banginis reduktorius. Planetinis reduktorius. Reduktoriaus projektavimas dirzine. Banginis reduktorius kursinis. Banginis reduktorius variklio parinkimas. Ritininės grandinės. Banginis reduktorius kursinis. Ar planetiniu reduktoriu viduje yra tepalo. Kursinis reduktorius. Planetiniu reduktorių projektavimas.

Mechanikos kursinis darbas. Įvadas. Elektros variklio parinkimas ir kinematinis skaičiavimas. Reduktoriaus skaičiavimas. Orientacinis reduktoriaus velenų skaičiavimas. Krumpliaračių konstrukciniai matmenys. Diržinės pavaros skaičiavimas. Kūginio reduktoriaus projektavimas. Grandininės pavaros skaičiavimas. Guolių parinkimas. Tepimas. Montavimo ir eksploatacijos sąlygos. Darbo sauga. Naudotos literatūros sąrašas. Specifikacijos. Brėžiniai.


Kadangi grandininė pavara yra paskutinis pavaros laipsnis, tai grandinės greitis bus nedidelis, o apkrovimas žymus. Parenku įvorių – ritininę grandinę. Galutinai parenkant grandinę, patikrinu jos stiprumą ir atsparumą dilimui, kad būtų patogiau skaičiuoti greitį ir apskritiminę jėgą išreiškiu žingsnio funkcija. Krumpliaračių sukabinimas tepamas panardinant didįjį krumpliaratį į tepalą, kuris supiltas į korpuso vidų iki lygio, užtikrinančio krumpliaračio panardinimą apytiksliai apie 1/6 jo spindulio, bet ne mažiau, kaip krumplių aukštis. Tepalo vonelės tūris nustatytas skaičiuojant 0,25 l. Tepalo 1kw perduodamo galingumo. Mano atveju tūris apie 1 l. Pagal 18 lentelę[1] nustatau tepalo klampumą. Kai v iki 8 m/s , rekomenduojamas klampumas pagal 110 lentelę [2] parenku autotraktorinį tepalą ak1

Guoliai tepami konsistenciniu tepalu, kurio įdedama į guolių kameras, surenkant reduktorių. Tepalo rūšį guoliams parenku pagal 23 lentelę [1]. Mano atveju tinka solidolas.

Tepalą rekomenduoju keisti kas 1000 darbo valandų. Tuo pačiu reikia papildomai pridėti tepalo guoliams.

Prieš surenkant reduktorių, jo vidinė ertmė išvaloma ir padengiama alyvai atspariais dažais.

Visos reduktoriaus vidinės detalės dirba alyvos vonioje, todėl antikorozinių priemonių nereikia. Iš išorės reduktorių būtina nudažyti (pvz: nitroemale).

Eksploatuojant reduktorių būtina laikytis tam tikrų taisyklių. Reduktorius patalpoje turi būti patalpintas taip, kad elektros variklis būtų apsaugotas nuo drėgmės. Reduktoriaus darbo metu reikia laikytis toliau nuo judančių detalių (grandinės). Dėl kokių tai priežasčių reduktoriui užstrigus, nedelsiant reikia jį išjungti iš tinklo, nes galima sulaužyti visą perdavimo mechanizmą. Taip pat reikia laikytis darbo reikalavimų reduktoriaus apžiūros ar remonto metu. Tiek montuojant, tiek apžiūrint būtina išjungti reduktorių iš tinklo. Reikia atidžiai žiūrėti, kad į vidinę korpuso ertmę nepatektų kokių nors pašalinių daiktų, žvyro, smėlio. Valyti galima tik skystomis priemonėmis.

Reduktoriaus projektavimas. (2012 m. Kovo 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/reduktoriaus-projektavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 14:34