Regimas žmogus, arba Kino kultūra. Konspektas


Kino konspektas. Béla Balázs. Regimas žmogus, arba Kino kultūra.


Kinas yra vertas meno teorijos. Dar niekuomet joks menas neišaugo be teorijos. Teorija menui reiškia plačias laisvės perspektyvas, suteikia garbę – reikšmingumo garbę, garbę turėti prasmę. Kinas – tai visuotinis, socialiai ir psichiškai stipriai veikiantis reiškinys. Kinas yra mūsų šimtmečio liaudies menas, nes iš jo kyla liaudies dvasia. Kine užsimezga ir formuojasi liaudies vaizduotė ir jausmų pasaulis. Kinas yra naujas menas, ir jis taip skiriasi nuo visų kitų. Tai iš pagrindų nauja žmogaus apraiška, dvasios išraiška.

Teorija iškelia tam tikrus tikslus ir apskaičiuoja galimybes, ir eksperimentais tikrinami tik tinkami būdai. Režisierius turi sąmoningai suvokti principus, kuriuos taikė nesąmoningai, kad jie taptų jam parankiais metodais. Jūs mylite medžiagą, bet ji atsakys jums meile tik tuomet, kai ją pažinsite.

Kinas – tai malonumas, tačiau ir jį derėtų „suprasti“. Besimėgaudamas žmogus visuomet yra kartu ir gurmanas bei žinovas. Sąmoningas mėgavimasis yra aukščiausias malonumas. Skirdami blogį nuo gėrio įgyjame vertės malonumą. Nuo publikos poreikio, gebėjimo mėgautis priklauso tai, kokie filmai bus kuriami. Tai yra socialinis menas, tam tikra prasme sukurtas publikos.

Po knygų spausdinimo išradimo regimoji dvasia tapo skaitomąja dvasia, o vizualioji kultūra tapo sąvokų kultūra. Ši permaina labai pakeitė paties gyvenimo ir pavienio žmogaus veidą. Dabar kinematografas darbuojasi, kad kultūra pasikeistų į vizualiąją, o žmogus įgytų naują veidą. Vizualiosios kultūros žmogus nemąsto žodžiais, jo gestai reiškia ne sąvokas, o tiesiogiai perteikia jo iracionalųjį „aš“, ir tai, kas atsispindi jo veide ir judesiuose ateina iš sielos klodo. Čia pati dvasia tiesiogiai tampa kūnu – bežodė, regima.

Kalbos kilmė yra raiška judesiu, t. y. gestų kalba yra tikroji gimtoji žmonijos kalba. Paskutiniais dešimtmečiais kinas tapo visuotiniu kultūriniu poreikiu, nes žodžio kultūra yra dematerializuota, abstrakti kultūra, dėl kurios žmogaus kūnas nužeminamas iki vien biologinio organizmo. O naujoji gestų kalba kyla iš ilgėjimosi užmiršto, neregimu tapusio kūniško žmogaus. Būtent kinas į tiesioginę regimybę iškels žmogų, išbarstytą po sąvokas ir žodžius.

Visų šalių kino ekranuose dabar vystosi pirmoji tarptautinė kalba – išraiškų ir gestų. Gestai, kurie lemia veiksmo eigą ir prasmę, turi būti vienodai suprantami skirtingoms tautoms – antraip filmas neatsipirks. Tad kine gestų kalba buvo sunorminta. Atitinkamai susiformavo ir tam tikra „normali“ baltosios rasės psichologija, suteikianti pagrindą bet kurio filmo fabulai. Tad kinematografas yra mechanizmas, kuris savitai kuria gyvą ir konkretų internacionalumą – vienintelę ir bendrą baltųjų žmonių psichiką.

Kuriantis kūrėjas. Štai todėl ir kino režisieriai ir „kino žvaigždės“ daug žinomesni nei jų kolegos iš teatro. Ne vien tik reklama kalta dėl šios neteisybės. Esmė ta, kad režisierius ir aktoriai yra tikrieji kino kūrėjai. Kine, priešingai nei teatre, viską sužinome tik iš gestų žaismės, kurie yra vienintelis turinys. Kine bloga vaidyba turi kitą prasmę nei teatre. Tai yra ne neteisinga jau esančio veikėjo interpretacija, o netinkamas atlikimas, dėl kurio veikėjas apskritai nesukuriamas.

Kinas ir literatūra. Režisierių ir aktorių veikiausiai galima palyginti su improvizatoriais, kurie idėją gavo iš kažkieno kito, tačiau tekstą kuria patys. Poetai kuria išraiškos subtilumą ir jėgą. Kino meną grindžia vaizdo paveikumas ir gestų subtilumas bei jėga. Todėl kinas neturi nieko bendra su literatūra.

  • Kinas Konspektai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (3284 žodžiai)
  • Kino konspektai
  • Microsoft Word 32 KB
  • Regimas žmogus, arba Kino kultūra. Konspektas
    10 - 6 balsai (-ų)
Regimas žmogus, arba Kino kultūra. Konspektas. (2015 m. Rugsėjo 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/regimas-zmogus-arba-kino-kultura-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 18:20