Reklama ir jos poveikis vartotojui


Marketingo referatas. Įvadas. Reklama. Reklamos tikslai. Reklamos rūšys. Reklamos priemonės. Reklamos poveikis vartotojui. Reklamos ryšys su vartotoju. Reklamos reikšmė vartotojui. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai. Praktinė dalis. Situacijos analizė. Rėmimo kampanijos aprašymas ir veiksmų planas. Bendrasis rėmimo kampanijos įvertinimas. Išvados.


Supažindinti potencialius vartotojus su tam tikra preke, tam tikru prekės ženklu, tam tikromis prekės savybėmis, kainomis, pateikimo vieta ir pan.;

Reklamos tikslo žinojimas- būtina sąlyga ir prielaida reklamos planui parengti. Pagrindinis reklamos kompanijos tikslas- pasiekti atitinkamų įmonės marketingo tikslų ir sinerginį naudojamų priemonių efektą. Reklamos strategijos tikslai: Socialiniu (komunikaciniu) požiūriu- siekiama suderinti įmonės interesus su vartotojų, visuomenės interesais. Ekonominiai tikslai- išsireiškiami tokiais rodikliais kaip pelnas, prekių apyvarta, užimama rinkos dalis. Reklamos strategijos tikslai konkretizuojami:

Objekto atžvilgiu- kam produktui ar įmonei reklama taikoma. Produkto reklamoje akcentas tenka kokybei, naudingumą, nematomas produkto savybes. Įmonės reklamoje- palankaus pirkėjų požiūrio į įmonę formavimas( įvaizdžio reklama, prekės ženklo reklama)

Subjekto požiūriu- nustatyti kam bus skirtos reklamos priemonės. Nuo reklamos adresato praktiškai priklauso būsimos reklaminės kompanijos pranešimų turinys.

Erdvės požiūriu- reklamos priemonių platinimo teritorijos nustatymą (šalies mastu, mieste, rajone, parduotuvėje, įvykio metu).

Laiko atžvilgiu- nustatoma reklamos trukmė, kartais jos tikslo pasiekimo trukmė( reklamos platinimo paskirstymas laiko atžvilgiu). Reklaminė kompanija laiko atžvilgiu planuojama nustatant jos sudėtinių elementų etapiškumą, eiliškumą pagal jų svarbą ir prioritetą, trukmę (mėnesiais, savaitėmis, dienomis), įvertinimas sezoniškumas, konkurentų reklaminiai veiksmai bei reklamos prisotinimas. Taip reklamos tikslus apibrėžia M.Kriaučionienė (,, Marketingo valdymas“2015m,100psl).

Tačiau, nors šie veiksniai ir bus įvertinti, bet reklamos sėkmei įtakos dar turės ir tinkamo reklamavimo laiko ir vietos parinkimas. (R.Virvilaitė ,,Strateginis marketingo valdymas“1996m. 232psl.)

Labai svarbią reikšmę reklamos sėkmei turi ir žmogaus nuostata. Todėl jei reklama bus nukreipta pakeisti vyraujančią žmonių nuomonę (nuostatą), savo tikslo jie nepasieks. Kuriant reklamą, būtina atsižvelgti į tokius veiksnius kaip žmogaus poreikiai, motyvai, jo socialinė padėtis, lytis, amžius, išsilavinimas, profesija bei gyvenamoji vieta. Be to, kuriant reklamą būtina įvertinti jos suvokimo dėsningumus. Žmogaus pojūčiai-klausa, regėjimas, lytėjimas, skonis- yra pagrindiniai informacijos apie supantį pasaulį šaltiniai. Didžiausią informacijos kiekį žmogus gauna regėjimo dėka. Todėl, bet kokia vizuali reklamos priemonė turi patraukti žmogaus dėmesį. Nustatyti reklamos efektyvumą yra gana sunku, taigi reklamai keliami tokie tikslai: (R.Virvilaitė ,,Strateginio marketingo valdymas“ 1996m. 216psl,233psl.)

  • Marketingas Referatai
  • 2015 m.
  • 15 puslapių (2402 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo referatai
  • Microsoft Word 118 KB
  • Reklama ir jos poveikis vartotojui
    10 - 10 balsai (-ų)
Reklama ir jos poveikis vartotojui. (2015 m. Balandžio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/reklama-ir-jos-poveikis-vartotojui.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 18:04