Reklama. Samprata. Tipai. Panaudojimas.


Ekonomikos referatas. Įvadas. Reklamos samprata. Reklamos tipai ir rūšys. Reklamos priemonės ir jų panaudojimas. Literatūros sąrašas. Finansinės galimybės tiesiogiai sąlygoja komercinę sėkmę. Tačiau labai svarbu tinkamai panaudoti turimas lėšas. Didelę klaidą daro tie verslo žmonės, kurie neskiria lėšų pardavimą skatinančioms priemonėms finansuoti. Galima išskirti šias pardavimą skatinančias priemones: veltui platinamus bandomuosius pavyzdžius, pinigų grąžinimo garantiją, vertingas dovanas, anksčiau naudotų gaminių ar jų brangios taros priėmimą kaip pirmą įnašą už naują prekę, konkursus, loterijas, kuponus ir prizus, nuolaidas už tam tikrą įsigytų prekių kiekį ir pirkimo stabilumą, proginius (šventinius) prekių išpardavimus sumažintomis kainomis, dalies prekių pristatymą nemokamai, staigų laikiną prekių sumažinimą, prekės pateikimą laikinam naudojimui ar išbandymui, pramoninį dizainą ir įpakavimą, prekės ir firmos ženklą (markę), prekių reklamos apmokėjimą ir kitokį rėmimą prekių realizavimo vietose bei sistemose, kredito suteikimą ir kitas lengvatines atsiskaitymo už prekes bei paslaugas priemones ir nuolaidas, prekių reprezentaciją (parodas, degustaciją, išbandymą, demonstravimą) ir t. T. Gali būti taikomos ir kitos pirkėjų pritraukimo (nemokama prekių tara, piniginiai apdovanojimai, parduotuvės prestižo, stiliaus formavimo) priemonės. Apdovanojimas įpakavimu yra pirkimą skatinanti priemonė, kai gera prekės tara gali būti pakartotinai panaudojama kitiems vartotojo tikslams.


Finansinės galimybės tiesiogiai sąlygoja komercinę sėkmę. Tačiau labai svarbu tinkamai panaudoti turimas lėšas. Didelę klaidą daro tie verslo žmonės, kurie neskiria lėšų pardavimą skatinančioms priemonėms finansuoti. Galima išskirti šias pardavimą skatinančias priemones: veltui platinamus bandomuosius pavyzdžius, pinigų grąžinimo garantiją, vertingas dovanas, anksčiau naudotų gaminių ar jų brangios taros priėmimą kaip pirmą įnašą už naują prekę, konkursus, loterijas, kuponus ir prizus, nuolaidas už tam tikrą įsigytų prekių kiekį ir pirkimo stabilumą, proginius (šventinius) prekių išpardavimus sumažintomis kainomis, dalies prekių pristatymą nemokamai, staigų laikiną prekių sumažinimą, prekės pateikimą laikinam naudojimui ar išbandymui, pramoninį dizainą ir įpakavimą, prekės ir firmos ženklą (markę), prekių reklamos apmokėjimą ir kitokį rėmimą prekių realizavimo vietose bei sistemose, kredito suteikimą ir kitas lengvatines atsiskaitymo už prekes bei paslaugas priemones ir nuolaidas, prekių reprezentaciją (parodas, degustaciją, išbandymą, demonstravimą) ir t.t.

Gali būti taikomos ir kitos pirkėjų pritraukimo (nemokama prekių tara, piniginiai apdovanojimai, parduotuvės prestižo, stiliaus formavimo) priemonės.

Apdovanojimas įpakavimu yra pirkimą skatinanti priemonė, kai gera prekės tara gali būti pakartotinai panaudojama kitiems vartotojo tikslams.

Refandas yra piniginis apdovanojimas pateikus ženklą, patvirtinantį pirkimą.

Reklama ir kitos pardavimą skatinančios priemonės turi padėti kurti parduotuvės prestižą, formuoti jos stilių. Parduotuvės bendras įvaizdis yra atributika, charakteristikos ir kitos priemonės, kurios formuoja pirkėjo įspūdį apie parduotuvę (produkciją, parduotuvės stilių, personalą ir kita).

Parduotuvės stiliaus elementai pasireiškia per parduotuvės interjerą ir eksterjerą, jos gaminių reklamines priemones, prekės įpakavimą ir pan.

Kad pardavimą skatinančios priemonės pasiektų reikiamą efektą, būtina laikytis šių rekomendacijų:

( tiksliai išsiaiškinti, kam rinkoje skirta prekė ir adresuota reklama,

( daryti viską, kad prekių ženklas būtų pastebimas ir išsiskirtų iš kitų, negalima būtų jų supainioti,

( suformuluoti reklaminius skelbimus, ryškius ir įtaigius savo prekių prospektų bei katalogų pavadinimus,

( reklamoje plačiau naudoti iliustracijas ir vaizdines priemones,

( reklamos prospektuose ir kataloguose naudoti kuponus bei kitas pirkėjų skatinimo priemones,

( apie parduotuvę ir gaminį sukurti viešumo aplinką, nenutraukti reklamos, kad neišnaudotos visos jos galimybės.

Reklamuojant savo prekes, negalima pamiršti ir savo parduotuvės prestižo. Tam padeda parduotuvės ženklas ir prekės markė.Būtina negailėti lėšų paprastam, ryškiam ir lengvai įsimenamam parduotuvės ženklui bei prekės markei sukurti ir viešai skelbti. Rengiant reklamos priemones, reikia nevengti naujų elementų ir idėjų bei apiforminimo. Kartu reikia atsiminti, kad neapgalvotos pardavimą skatinančios priemonės potencialų pirkėją gali paveikti neigiamai. Todėl būtina žinoti, kad reklaminė veikla gana rizikinga.Tačiau labiau rizikuojant, daugiau ir laimima. Norint išvengti netikėtumų, reikia nuolat stebėti reklamos poveikį, gaunamą efektą, operatyviai aiškintis nesėkmių priežastis ir laiku nutraukti nepasisekusią priemonę.

  • Ekonomika Referatai
  • 2010 m.
  • 12 puslapių (2570 žodžių)
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 17 KB
  • Reklama. Samprata. Tipai. Panaudojimas.
    8 - 1 balsai (-ų)
Reklama. Samprata. Tipai. Panaudojimas.. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/reklama-samprata-tipai-panaudojimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 16:32