Reklamos efektyvumo tyrimas


Marketingo kursinis darbas.

Įvadas. Situacijos analizė. Uab „Bitė Lietuva“ situacija Lietuvos telekomunikacijų rinkos kontekste. Uab „Bitė Lietuva“ situacija reklamos rinkoje. Psichologinio reklamos efektyvumo tyrimas. Psichologinio reklamos efektyvumo tyrimas naudojant apklausą. Tyrimo instrumentarijus. Tyrimo eiga (laikotarpis, respondentai, imtis). Duomenų analizė (atskirų klausimų tekstinė, grafinė, kryžminė analizė). Išvados ir rekomendacijos. Literatūra. Priedai.


Mūsų darbo tikslas – išanalizuoti kaip yra formuojamas paslaugas teikiančios įmonės reklamos psichologinis efektyvumas, išsiaiškinti, kokio tipo reklama yra geriausiai pastebima ir vertinama apklausoje dalyvavusių respondentų.

Pritaikysime nagrinėdami telekomunikacines paslaugas teikiančią visiems gerai žinomą bendrovę – UAB „Bitė Lietuva“.

Šiuo metu Lietuvoje veikia 11 „Bitės Lietuva“ salonų, 305 „Bitės“ partnerių pardavimo salonai. Be to yra 5000 išankstinio apmokėjimo „Labas“ papildymo kortelių pardavimo taškų.

Duomenys pateikti įvertinus 95-100% TV reklamos rinkos,  95-100%  radijo reklamos rinkos,  90-100 % spaudos reklamos rinkos, 90-100% lauko reklamos rinkos, 95-100% kino reklamos rinkos, 80-100% interneto reklamos rinkos.

Top10 reklamuotų produktų grupių (2005 m.): PREKYBOS TINKLAI MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAIMOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖSALUSRINKIMAI,REFERENDUMAI,SURAŠYMAIMOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBAVITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAIVAISTAI RAUMENŲ IR KAULŲ LIGOMSSKALBIMO PRIEMONĖSJOGURTAI

“Bitės Lietuva“ reklaminė veikla – viena pagrindinių jos sėkmės bei plėtros priežasčių. Reklama iš dalies apibūdina organizaciją, ją įvertina ir apsprendžia kiekvieno žmogaus elgesį jos atžvilgiu. Reklama įtakoja bet kokį klientų pasirinkimą (produkto, paslaugos, akcijų ir kt. pirkimą). Reklamos reikšmė akivaizdi: palankios reklamos sukūrimas ir palaikymas organizacijai suteikia pranašumo prieš konkurentus, padeda sėkmingai plėtoti organizacijos veiklą.

„Bitės“ sėkmingų reklamų kūrimas yra vienas iš strateginio valdymo ir marketingo tikslų. Tai taip pat svarbi kaip ir naujų technologijų diegimas, pardavimų rinkos plėtimas ir kita. Tokiu būdu lengviau pasiekti rezultatą apie atskirą įmonės gaminį.

Šiame modelyje matome „Bitės“ rengiamas akcijas ir kampanijas siekiant padidinti ne tik vartotojų skaičių, bet ir žinomumą įvairiuose visuomenės sluoksniuose.

Dažnai, įmonė norėdama sužinoti savo vietą konkrečioje rinkoje, atlieka tam tikrus tyrimus. Sakykime: konkurencinė vieta rinkoje – tiriami konkurentai, konkurencingumas; prekės ženklo žinomumas – apklausiami tam tikrų vietovių gyventojai; pasitikėjimą įmone – taip pat naudojamas apklausos metodas, tik jau apklausiami vartotojai, klientai.

Į anketą įtraukėme keletą klausimų ir apie ,,Bitė Lietuva” konkurentus. Kadangi negalime nustatyti kiek tiksliai yra ,,Bitė Lietuva“ vartotojų, apklausėme 50 respondentų. Anketas pildė įvairaus amžiaus žmonės, pradedant moksleiviu baigiant pensininku. Pasirinkome standartizuotą apklausą pagal iš anksto parengtą anketą dėl šių privalumų:

Galima greičiau ir teisingiau suprasti atsakymus;

Didesnis atsakymų patikimumas (respondentai anketą pildė anonimiškai, neskubėdami, nesivaržydami parašyti ir negatyvių minčių).

Iškėliau tyrimo hipotezes, kurios tyrimo analizėje bus pagrįstos arba paneigtos.

Tyrimo tikslas – išsiaiškinti vartotojų požiūrį į „Bitė Lietuva” įmonės žinomumą.

Tikėtina, kad vartotojai ,,Bitės Lietuva” prekinį ženklą žino;

Tikėtina, kad labiausiai įtakoja vartotojų suvokimą apie ,,Bitė Lietuva” žiniasklaidą;

Tikėtina, kad vartotojai gali nežinoti „Bitė Lietuva“ reklaminių šūkių, reklamų.

čian – imties dydis ( respondentų skaičius, kuriuos būtina apklausti );

Δ – leidžiamos imties paklaidos dydis, mūsų atveju 14 proc.;

Pagal atliktus Bitės Lietuva” tyrimus šio mobiliojo operatoriaus paslaugomis paskutinius metus naudojasi 1,8 milijono Lietuvos gyventojų.

Šiame etape buvo maloniai paprašoma respondentų užpildyti gautą anketą, garantuojant, visų surinktų duomenų konfidencialumą, bei paaiškinta anketos pildimo tvarka.

Pirminių duomenų rinkimas buvo vykdomas 3 pasirinktose vietose (įmonėse, universitetuose bei respondentų namuose

Surinkti užpildyti klausimynai grąžinti tolimesnei analizei bei informacijos apdorojimui.

Mūsų atveju surinkta informacija buvo pateikta diagramų bei grafikų pagalba, kuriuose galima vaizdžiai matyti procentinį atsakymų dažnumą. Dabar pateiksime kiekvieną užduotą klausimą, bei atsakymų į jį analizę bei interpretaciją.

Sudarėme anketą norėdami ištirti reklamos psichologinį efektyvumą. Mūsų tyrimo objektas „Bitė Lietuva“ mobiliojo ryšio operatorius. Atsižvelgiant į tai sudarėme anketinius klausimus ir juos pateikėme respondentams.

Reklamos efektyvumo tyrimas. (2016 m. Balandžio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/reklamos-efektyvumo-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 13:33