Reklamos įstatymo analizė: draudimai, apribojimai


Marketingo kursinis darbas.

Įvadas. Reklamos samprata. Reklamos apibrėžimas, jos rūšys ir savybės. Reklamos funkcijos. Reklamos tipai. Reklamos objektas ir subjektas. Reklamos priemonės. Reklamos klasifikavimas. Reklamos adresatų tipai.


Šiame skyriuje pateikiamas reklamos apibrėžimas. Trumpai apibūdinamos reklamos rūšys bei jos neigiamos ir teigiamos savybės. Aprašomos reklamos priemonės bei jos adresatų tipai.

4.Reklaminių tekstų kalba turi būti ekspresyvi, vaizdinga, originali ir išraiškinga. (D. Jokubauskas 2003, p. 7-8).

Reklama yra labai paplitusi šiuolaikinėje visuomenėje, ji žmogų supa nuolatos ir daro poveikį jo pasirinkimuose. Todėl ji turi daugybę formų, kurios pastebimos visur, pradedant internetu, televizija, baigiant gatvėse ir parduotuvių vitrinose. Pagrindinės reklamos priemonės yra šios:

Spausdintinė reklama. Ši reklamos priemonė yra skirstoma į: knygose ir žinynuose, kalendoriuose, smulkūs reklaminiai spaudiniai (lapeliai, skrajutės, lankstinukai, prekių katalogai, atvirukai su paveikslėliais, pakabukai), smulkioji reklaminė medžiaga prekybos ir paslaugų teikimo vietose (judančios reklamos, plakatai, skardinės talpos, skelbimų kortelės, specialios dėžės prekėms eksponuoti, lipdukai bei antspaudai) bei kitos smulkiosios reklamos priemonės (plokštelės, vaizdo ir garso kasetės, reklaminiai krepšiai arba maišeliai, nešiojama reklama, vėliavos, kortos, dalijamos dovanelės). (B. Čereška 2004, p. 167-176).

Reklamos klasifikavimas pagal tikslines auditorijas. Konkreti reklama skiriama tam tikram žmonių sluoksniui, tam tikrai tikslinei auditorijai. Labai dažnai skleidžiama reklama nesudomina, nes yra skiriama ne mums, nes priklausomi ne tai žmonių grupei, kuriai šią reklamą buvo sumanęs reklamos užsakovas. Kiekvienai reklamai turi būti rasta auditorija. Visa reklama gali būti suskirstyta į dvi dideles grupes: vartotojiška ir verslo. Pagal tai skirstoma ir auditorija.

Vartotojiška reklama. Reklama, skirta galutiniams vartotojams – gyventojams, kurie tą prekę ar paslaugą vartoja patys arba perka kitiems. Kosmetika gali pirkti sau, gali pirkti dovanų arba kitam šeimos nariui, kuris pats dėl subjektyvių priežasčių negali jos nusipirkti. Maži vaikai ar negalios ištikti žmonės vartoja, bet patys neperka. Namuose laikomiems gyvūnams skirto ėdalo reklama nukreipta ne vartotojui, bet pirkėjui. Tokios reklamos yra labai daug. Jos užsakovai dažniausiai būna prekių gamintojai, jų pardavėjai, paslaugų tiekėjai. Vartotojiška reklama skleidžiama masiškai, įvairiomis žiniasklaidos priemonėmis ir tiesioginiu būdu.

Verslo reklama. Nemažai verslininkų perka žaliavas, komplektuojamąsias detales, visiškai paruoštas ir pusiau paruoštas vartoti prekes, jas toliau perdirba, suteikia naujų vartojamųjų savybių ir parduoda kaip jau naujus gaminius. Tokio pobūdžio verslo įmonės formuoja tikslines auditorijas dalykinei reklamai. Verslo reklamos eilinis vartotojas dažnai beveik nemato, nes jos skleidimo būdai yra specifiniai. Ji spausdinama specialiuose žurnaluose, prospektuose, siuntinėjama įprastu ar elektroniniu paštu, skelbiama specialiose interneto svetainėse. Ją dažnai vadina specialiu terminu verslas – verslui reklama. Pavadinimas sako, kad šita reklama skirta ne asmeniniam ir dažniausiai ne galutiniam vartojimui, todėl paprastas vartotojas tokia reklama nesidomi, nes ji jam nereikalinga.

Bendranacionalinė ( šalies ) reklama turi verslo verbuoti visos šalies gyventojus vartoti vienas ar kitas prekes, naudotis vienomis ar kitomis paslaugomis, balsuoti už vieną ar kitą kandidatą. Ji skleidžiama per nacionalinę žiniasklaidą: šalies laikraščius, žurnalus, TV, radiją, internetą ir t.t.

Vietinė reklama yra viena populiariausių ir efektyviausių. Ji skirta vietos gyventojams ir atvykstantiems į tą vietovę svečiams. Tai prekybos, paslaugų ar maitinimo įmonių reklama, verbuojanti vietinius gyventojus ir svečius pirkti konkrečią prekę konkrečioje parduotuvėje, pasimėgauti kulinarijos ir konditerijos gaminiais, gaminamais tik reklamuojamoje įmonėje, ar smagiai praleisti laisvalaikį konkrečiame pramogų centre, sporto ar sveikatingumo komplekse ir t.t.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • Sandra
  • 15 puslapių (3864 žodžiai)
  • Kolegija
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 40 KB
  • Reklamos įstatymo analizė: draudimai, apribojimai
    10 - 2 balsai (-ų)
Reklamos įstatymo analizė: draudimai, apribojimai. (2016 m. Gruodžio 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/reklamos-istatymo-analize-draudimai-apribojimai.html Peržiūrėta 2017 m. Spalio 23 d. 05:43