Reklamos įtaka vartotojų sprendimams Rimi


Marketingo kursinis darbas. Darbo objektas. Darbo tikslas. Darbo uždaviniai. Reklamos samprata , esmė bei tikslai. Reklamos funkcijos ir tipai reklamos funkcijos. Reklamos tipai. Reklamos poveikis vartotojui. Mažmeninės prekybos tinklo „ rimi “ reklamos įtaka vartotojų sprendimams prekybos centro „ rimi “ charakteristika rimi Lietuva “ tinklas. Tyrimo tikslas. Tyrimo laikas ir vieta. Tyrimo imtis. Tyrimo rezultatų analizė. Literatūra ir šaltiniai.


Kiekvienas žino kas yra reklama, kuri labai aktyviai skverbiasi į įvairias gyvenimo sritis. Reklamos nepastebėti ar neišgirsti tiesiog neįmanoma, su ja susiduriame kiekvieną dieną. Ji kasdien pasiekia mus namuose, skaitant laikraščius ar žiūrint televizorių, vairuojant automobilį, gatvėje, kino teatre, parduotuvėje ir kitose įstaigose. Visi žino, kas yra reklama, tačiau skirtingai supranta ir vertina. Šio darbo pirmoje dalyje apibūdinsiu reklamą, jos sampratą bei jos poveikį žmonėms. Antroje dalyje (praktinėje) – pateiksiu atlikto tyrimo „Mažmeninės prekybos tinklo „Rimi“ reklamos įtaka vartotojų sprendimams“ rezultatų analizę.

Darbo objektas – reklama ir jos įtaka vartotojų sprendimams.

Darbo tikslas – išsiaiškinti Mažmeninės prekybos tinklo „Rimi“ vartotojų nuomonę apie reklamą ir jos efektyvumą.

Darbo uždaviniai:

Pateikti reklamos esmę bei ypatumus.

Reklama svarbi ir naudinga tiek ekonomine tiek socialine prasmėmis. Ji padeda vartotojui susigaudyti begalybėje prekių ir paslaugų, taip pat ji gelbėja išsirenkant tinkamiausią produktą, supažindina su jo savybėmis bei teikiama nauda.

Tyrimo tikslas– ištirti, ką vartotojai mano apie mažmeninės prekybos tinklo „Rimi“ reklamą.

Tyrimo laikas ir vieta. Anoniminė apklausa naudojant Google doc programą, 2015 m. kovo-balandžio mėnesiais.

Tyrimo imtis. Iš viso buvo išsiųsta 43 anketų interneto pagalba, iš kurių užpildytos grįžo 30. Anketinę apklausą sudarė 16 klausimų.

Nagrinėjant respondentų pasiskirstymą pagal amžiaus grupes, išskirtos 5 amžiaus grupės. Didžiąją dalį apklaustųjų, net 87% sudarė 18-30 metų grupės vartotojai. Jaunesni, t.y. iki 18 metų amžiaus respondentai sudarė 7%. Vyresni, 31-40 metų apklaustieji sudarė 3,3%. Taip pat 3.3% apklaustųjų pateko į 41-50 metų grupę. 50 metų ir daugiau respondentų apklausoje nedalyvavo.

Apklaustieji į klausimą apie gyvenamą vietove atsakė taip: 26% atsakiusiųjų gyvena sostinėje ir didžiuosiuose Lietuvos miestuose, 20% respondentų iš mažesniųjų miestų, 16.6% iš kaimų ir miestelių, ir 36,6% į klausimą apie gyvenamąją vietą nepateikė jokio atsakymo, nes klausimas buvo neprivalomas.

Gauti duomenys parodo, kad 17 % respondentų mėnesio pajamos siekia iki 100 eurų. Net 33 % respondentų savo pajamas įvertino nuo 110 iki 200 eurų, 210 – 300 eurų vidutines pajamas gauna net 23 % apklaustųjų, 10% respondentų vidutinės pajamos yra nuo 310 – 400 eurų. Ir net 17 % respondentų pajamos siekia 410 eurų ir daugiau.

Reklamos įtaka vartotojų sprendimams Rimi. (2015 m. Rugsėjo 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/reklamos-itaka-vartotoju-sprendimams-rimi.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 10:10