Reklamos poveikis vaikams


Vadybos referatas. Įvadas. Reklama ir vaikai. Reklamos poveikis vaikams teisiniu aspektu. Reklamos poveikis vaikams etiniu aspektu. Reklamos poveikio vaikams analizė teoriniu lygmeniu. Rekomendacijos. Išvados. Literatūros sąrašas.


Temos aktualumas. Reklama stipriai išpopuliarėjo dvidešimtajame amžiuje. Atsirado daugybė darbo reklamos agentūrose pasiūlymų. Dėl įvairių žiniasklaidos priemonių, tokių, kaip televizija, spauda, elektroninis paštas, internetas, gausos reklama tapo be galo populiari. Ji yra informacijos perdavimo vartotojui priemonė, kuri ne visada turi teigiamą pusę, reklama gali skatinti ir neigiamus vartojimo aspektus, kai yra populiarinami sveikatai žalingi dalykai, pvz. rūkymas, taip pat reklama gali daryti neigiamą įtaką vaikams, kurie nesugeba vertinti objektyviai tikrojo reklamos tikslo ir jiems skirtos reklaminės žinutės. Reklamos pateikimo būdai yra keli, kuriais galima paveikti žmonių elgesį, tačiau paveikiausias ir populiariausias – bandymas apeliuoti į žmogaus emocijas. Paprastai tai perteikiama per šokiruojančius socialinių reklamų vaizdus, kuriuos deja internete mato ir vaikai. Daug stebėjimų rodo, jog žmonės teigia, jog reklama juos erzina, nervuoja ir visai neįtakoja jų elgesio. Bet ar tai tiesa? O kaip reklama daro poveikį vaiko elgsenai? Šiuo darbu sieksime atsakyti į šį klausimą pasitelkdami reklamos etikos kodeksą ir kitus teisinius reglamentus.

Darbo problema- šiandieninės reklamos darosi vis agresyvesnės, vis labiau mėgindamos paveikti visuomenę. Jos kartais peržengia etikos ir moralės normas, nes kraupūs vaizdai ypač paveikia ir baugina vaikus, kartais suteikdama ne teigiama poveikį, bet neigimą. Kokius teisinius reglamentus pažeidžia ir kokį poveikį vaikams daro tokio pobūdžio reklamos?

Darbo tikslas– nustačius, kokios yra reklamos ir vaiko dialogo pasekmės, aptarti reklamos poveikį vaikams teisiniu ir etiniu aspektu.

Darbo uždaviniai: Remiantis teoriniais duomenimis, nustatyti, koks yra vaiko santykis su reklama:

Kitas svarbus aspektas kurį reikėtų paminėti, kad vaikai dar prieš suvokdami savo identitetą ar prieš išmokdami skaičiuoti pinigus yra skatinami sieti savo statusą ir savo vidines savybes su daiktais. Toki santykį su pasauliu jiems nuo mažų dienų įskiepija ne mokykla, ne knygos, o būtent reklama. Analizuojant šį aspektą vertėtų atkreipti dėmesį į teisinius ir etinius reglamentus Lietuvoje. Visi gerai žinome, kad pagrindinis reklamos tikslai paveikti, įtikinti ir priminti vartotojui įsigyti šią prekę, tačiau paveikiausi reklamos vartotojai yra kaip žinome vaikai. Anot Kvieskienės (2003) vienas kaip didžiausių rizikos veiksnių iš visų žiniasklaidos priemonių yra išskiriama televizija, nes ji pasižymi informacijos pateikimo formų įvairove, dinamika, turi galimybę panaudoti vizualinės ir akustinės informacijos derinį, keisti ekrane įvairius siužetus, veiksmo vietą, personažų skaičių, naudoti specialius efektus. Taip pat pastebimas didelis vaikų imlumas reklamai. Remiantis Lietuvos reklamos etikos kodeksu, vartotojas yra bet koks asmuo, kuris gali pasiekti reklamoje teikiamą informaciją. Taigi, tai gali būti ir vaikas. Kodekse yra pateikiami svarbiausi aspektai, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį reklamos kūrėjams ir vartotojams. Kodekse minimas padorumas, pateikiamos informacijos teisingumas, privatumo apsauga reklamoje, saugumas ir sveikata. Visi šie aspektai yra reglamentuojami įstatymo ir prižiūrimi Valstybinės vartotojų teisių tarnybos bei Lietuvos vartotojų instituto. Vienuoliktas kodekso straipsnis yra skirtas vaikų vaidmeniui reklamoje. Šiame straipsnyje teigiama, kad reklama neturi neigiamai veikti vaikų psichikos, moraliai žaloti, kenkti jų dvasiniam ir fiziniam vystymuisi, naudotis jų patiklumu, patirties trūkumu ar paklusnumu. Reklama neturi skatinti vaikų, norinčių gauti reklamuojamą produktą, įkyrėti savo tėvams ar kitiems giminaičiams. Reklama, adresuota vaikams, turi būti nesudėtinga, kad vaikai galėtų įsivaizduoti tikrąjį produkto dydį (geriausia palyginti su jiems gerai žinomu daiktu) ir nepainiotų tikrųjų daiktų bei žaislų kopijų bei ypatybių (Lietuvos reklamos etikos kodeksas).

Reklamos poveikis vaikams teisiniu aspektu

Turbūt jautriausia ir labiausiai paveiki reklamos vartotojų grupė – vaikai. LR reklamos įstatymas, siekdamas apsaugoti pastarąjį segmentą, atskiru punktu apibrėžia reklamos naudojimą įtakojant vaikus. Reklamos įstatyme nustatyti svarbiausi reklamos apribojimai, kuriais siekiama apsaugoti vaikus nuo neigiamo reklamos poveikio, kad reklamoje nebūtų daromas neleistinas poveikis vaikams dėl jų amžiaus ar priklausomybės nuo suaugusiųjų. Įstatymo skirsnis skelbia, jog draudžiama reklamomis:

Vienas iš svarbiausių reklamos draudimų susijusių su vaikų apsauga, - tai draudimas tiesiogiai skatinti vaikus pirkti prekių ar paslaugų, pasinaudojant jų patiklumu ir nepatyrimu. Šis draudimas įtvirtintas Reklamos įstatyme ir Visuomenės informavimo įstatyme. Taip pat Reklamos įstatyme yra aptariamas kitas svarbus aspektas, kuris teigia, jog draudžiamas neleistinas poveikis vaikams gali reikštis įvairiomis formomis. Kaip pavyzdį galime pateiktį reklamos vaizdo klipe yra vaizduojamas verkiantis vaikas, reikalaujantis, kad mama nupirktų būtent tokių ledų, arba pateikiama reklama, kurioje vaikas yra vaizduojamas, kad privalo tėvų paprašyti, kad nupirktų jam tokį reklamuojamą produktą. Šia reklama yra daromas tiesioginis poveikis vaiko tėvams.

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (4199 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 150 KB
  • Reklamos poveikis vaikams
    10 - 10 balsai (-ų)
Reklamos poveikis vaikams. (2015 m. Birželio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/reklamos-poveikis-vaikams.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 13:53