Relaksacija


Psichologijos analizė.

Raumenų atpalaidavimo relaksacija. Raumenų relaksacijos eiga.


Savireguliacijos sąvoka įvardijamas gebėjimas atsipalaiduoti, valdyti savo psichinius bei fiziologinius procesus (Grakauskas, 2004). Atsipalaidavimo pratimai dažnai siūlomi kaip priemonė, mažinanti fiziologines ir psichologines reakcijas į stresą. Atpalaiduojant raumenis galima sumažinti nervų sistemos būseną, leidžiant jai pailsėti ir atgauti pusiausvyrą. Ugdant žmogaus raumenų atpalaidavimo įgūdžius, galima padėti sumažinti jo psichologinę įtampą ir paveikti įvairių sutrikimų vystymąsi. Tuo remiantis buvo sukurtas metodas, pavadintas progresuojančia raumenų relaksacija –tai būdas reguliuoti psichofiziologinę įtampą

Raumenų relaksacija – nesudėtingas atsipalaidavimo metodas, kurio metu didžiausias dėmesys sutelkiamas į jausmą, atsiradusį tuoj po įtempimo atleidus raumenis. Naudojant šį atsipalaidavimo metodą, iš eilės 16 skirtingų viso kūno raumenų grupės įtempiamos ir atpalaiduojamos. Relaksacijos technikos esmė, pasak E. Jacobsono, yra gebėti valingai atpalaiduoti skersaruožius raumenis. Mokslininko nuomone, maksimaliai atpalaiduoti raumenį galima po jo įtempimo. Taigi raumenų atpalaidavimo įgūdžiams ugdyti buvo paruošti pratimai, kuriuos darant raumuo įtempiamas ir po to atpalaiduojamas. Asmeniui pateikiamos instrukcijos, kaip atlikti tam tikrus pratimus, kad įtemptų ir atpalaiduotų tam tikras raumenų grupes. Tokių užsiėmimų metu dalyvis mokomas pastebėti raumens įsitempimą ir ugdomi raumens atpalaidavimo įgūdžiai. Pratimų esmė – pašalinti viso kūno įtampą, tiek fizinę, tiek psichologinę.

Relaksacija. (2016 m. Balandžio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/relaksacija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 07:55