Relaksaciniai pratimai


Psichologijos aprašymas. Negatyvių minčių keitimas priešingomis , polemizuojančiomis. Negatyvi mintis. Vidinio dialogo kūrimas. Minčių įsisąmoninimas. Keleto stereotipinių minčių modelių analizė.


Mintys gali stiprinti, o gali ir silpninti jas, nes jos priklauso nuo to, ką mes galvojame apie įvykį ar situaciją, kaip juos suprantame ir vertiname, koks mūsų požiūris. Pavyzdžiui, supratę, kad kitas žmogus mums norėjo gero, ne blogo, mes ramiau priimame jo elgesį; supratus, kad situacija mums naudinga, ne žalinga, kaip atrodė iš pradžių, kyla pasitenkinimas.

Iš kitos pusės, stiprėjantis stresas apsunkina mąstymo veiksmus, jo lankstumą, produktyvių sprendimų priėmimą. Streso būsenoje mintis veikia momentinės emocijos ir anksčiau susidarę mąstymo stereotipai bei įpročiai.

Susiformuoja užburtas ratas: stresinė situacija kelia stiprius negatyvius jausmus, jie neleidžia mąstyti ir rasti išeitį situacijoje, nesikeičianti situacija dar stipriau mus veikia ir dar stipresni jausmai kyla, kurie dar stipriau užblokuoja mąstymą. Iš to rato galima išeiti išmokus valdyti savo mintis.

Minties pradžios žmogus dažnai nepajunta, nes ji užgimsta smegenų žievės kaktinėje dalyje ir tuoj pat tampa autonomine, įsigali smegenyse, pagal save kreipia organizmo veiklą, suteikdama energijos būtent tiems veiksmams ir jausmams, kurie palaiko šią mintį.

Mintis gali pažadinti tam tikrą asmenybės impulsą ar jausmą ir nulemti jos elgesį.

Išmokus mintis derinti prie tikrovės ir kryptingai siekiant spręsti uždavinius ir daryti sprendimus galima sukurti tinkamą elgesio modelį.

Relaksaciniai pratimai. (2015 m. Rugsėjo 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/relaksaciniai-pratimai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 10:17