Renesanso teatras


Teatro referatas.

Įvadas. Renesanso teatro architektūra. Aktoriaus vieta renesanso epochoje. Renesanso teatro rūšys. Commedia dell‘ arte. Operos ir baleto teatras. Divertismentai. 8didžiosios britanijos teatras renesanso epochoje. Garsiausias renesanso dramaturgas viljemas šekspyras. Japonų renesanso epochos teatro žanrai. Kabuki. Išvados. Literatūros sąrašas.


Kaip ir Italijoje, aktoriai privalėjo gerai šokti, dainuoti. Iš šios šalies kilęs garsusis dramaturgas Viljemas Šekspyras, parašęs daug teatro istorijoje ir šiais laikais svarbių kurinių, tokių kaip: ,,Hamletas“ , ,,Otelas“ , ,,Karalius Lyras“ , ,,Makbetas“ , ,,Timonas Atėnietis“.

Ispanijos teatro architektūra, mano nuomine, buvo kažkuo išskirtinė: publika stovėdavo kieme arba sėdėdavo sceną supančioje galerijoje bei ložėse. Specialią galeriją turėjo moterys. Scenos gilumos sienoje buvo durys ir langai, egzistavo vidinė scena, grindyse atsiverdavo landos, būta mašinų, kuriomisnuleidžiamos dekoracijos. Čia moterys jau vaidino. Čia taip pat kilo labai daug garsių, visiems puikiai žinomų dramaturgų ir aktorių. Vienas iš pirmųjų teatro žmonių buvo aktorius Lope de Rueda. Pirmasis iškilus dramaturgas Lope de Vegos . Manoma, jog jis yra parašęs 1200 dramų, dramaturgas Pedro Calderonas de la Barca, Tirso de Molino, parašęs dramą pagal legendinę Don Chuano istoriją.

Šie vaidinimai turėjo puskaukes, kurios dengė kaktą ir nosį, štai smakras likdavo matomas pačio aktoriaus. Spalvos taip pat reikšdavo personažo sluoksnį, kaip ir antikoje. Truffaldino puskaukė buvo pilkšvai balta su suraukta kakta, nemaža nosimi is plačiai atmerktomis akimis. Tartaglijos: apvali puskaukė su didžiuliais antakiai ir gan ryškiais skruostais, o puskaukės spalva yra smėlio. Pantalonės puskaukėje negalima nepastebėti didžiulės nosies, piktai surauktos kaktos ir didžiulių antakių, štai jos spalva- raudona arba bordinė, ji vaizduodavo raguotą, seną, gašlų Venecijos pirklį. Polichinellos kaukė įmituoja metalą, dėl savo išskirtinės metalo spalvos, tai tarsi kenčiančio žmogaus kaukę, su įdubusiomis akimis, puskaukė buvo kildinama iš seniausio europos universiteto miesto, ji vaizduodavo daktarą, pedantiškai tvarkingą, nuolat tuščiai plepantį mokslinčių.. Stupido puskaukė yra šviesaus smėlio spalvos, su didžiuliais skruostais ir didžiulėmis, plačiai atmerktomis akimis. Capitano puskaukė raudona, tai pikto veido kaukė su didžiuliais antakiais ir iš pykčio suraukta kakta. Brighello puskaukė yra skaisčiai raudona, ji be antakių, ne taip kaip įprastai, su bullvės formos nosimi. Harlequino puskaukė taip pat be antakių, tačiau tarsi su kiaulės nosimi, jos spalva yra smėlio. Štai juoda puskaukė, kuri dengia tik nosį ir kaktą, tačiau nedengia skruostų, kaip visose kitose šio žanro kaukėse yra su puikiai matomais antakiais ir nemaža nosimi, ji yra Dottore puskaukė.

XVIIa. antroje pusėje iš commedia šlovės liko tik šešėlis. Goldini mėgino atgaivinti, kurdamas aktoriams galutinės redakcijos tekstus. Gozzi (1720-1806 m.) taikė commedia dell‘ arte kaukes ir metodus improvizacinėms komedijoms, kuriose pynėsi farsas ir pasaka. Jo laikais commedia dell 'arte pskutinį kartą sužėrėjo šlovės spinduliuose prieš galutinai išnykdama. Buvo įėta labai daug pastangų norint ją atgaivinti, tačiau atsirado kitos teatro formos.

Parašė daug komedijų ir dramų, kurios skaitant, asmeniškai man, sukėlė daug jausmų, pagrindinės jo kūrybos temos buvo: meilė, valdžia, draugystė. Beje, jis nerašė vien tik iš fantazijos, tad rėmėsi tais metais vykusiais įvykiais Anglijoje ir pasaulyje. Taip gime „Audra“, „Vasarvidžio nakties sapnas“, kuris buvo kurtas specialiai didikų vestuvėms.

Be to, Italijoje garsus buvo ir Miguelis de Cervantesas, kuris pašaipė riterių romanus, sukurdamas „Don Kichotą“.

Renesanso teatras bandė atkurti ir visais įmanomais būdais imituoti antikos teatrą. Šiuo laikotarpiu pavyko tai padaryti. Šioje epochoje daugnuveikta ir pasiekta: sukuras operos ir baleto teatras, Commedia dell‘ arte, kuriose buvo naudojamos kaukės, kaip ir antikoje, tačiau padėti pamatai šiuolaikiniam teatrui, nes ir dabar vaidinti scenoje reikia tarsi namuose, vaidinti buitiškai, pačiam viską išgyventi, tad suvokta, jog aktoriais gali tapti tik jautrios sielos, emocingi, lakios fantazijos, lankstūs, turintys muzikinių gebėjimų ir gerai šokantys žmonės.

  • Teatras Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (4392 žodžiai)
  • Universitetas
  • Teatro referatai
  • Microsoft Word 40 KB
  • Renesanso teatras
    10 - 9 balsai (-ų)
Renesanso teatras. (2016 m. Gegužės 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/renesanso-teatras.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 14:31