Restorano konkurencinio pranašumo įgijimo galimybės, įvertinant restoranų rinkos patrauklumą


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Restoranų „Forto dvaras“ analizė. Restoranų rinkos analizė. „Forto dvaro“ konkurentų analizė. Vartotojų analizė. Rekomendacijos konkurenciniam pranašumui įgyti. Konkurencinio pranašumo strategijos. Konkuravimo strategijos. Išvados.


Darbo tikslas – išnagrinėti „Forto dvaras“ veiklą ir konkurencinio pranašumo įgijimo galimybes, įvertinant restorano rinką.

"Forto dvaras" – tikrų lietuviškų patiekalų restoranas, persismelkęs autentiškumo dvasia. Tikėtasi, jog lankytojus patrauks tai, jog „Forto dvaras“ pirmasis iš maitinimo įstaigų išsirūpino Kulinarijos paveldo fondo sertifikatus. Ekspertai patvirtino, jog tradicinės regionų virtuvės reikalavimus atitinka 18 patiekalų, bet valgiaraštyje jų yra daugiau. Restoranų grupė „Fortas“ informavo, kad investicijos į 160 vietų turintį „Forto dvarą“ siekė apie 230 000 Lt. Planuojama, kad šios lėšos atsipirks per 3 metus.

Po metų pertraukos, 2008 m. atsidarė net 3 „Forto dvaro“ restoranai, iš jų 2 Vilniuje: Naujojoje Vilnioje ir Pilaitėje, prekybos centre „Pupa“. Gana didelis, 150 vietų restoranas įsikūrė Šiauliuose, naujajame prekybos ir pramogų centre „Bruklinas“.

Restorano „Forto dvaras“ tikslinė rinka – žmonės, norintys papietauti ar praleisti laisvalaikį paprastoje, jaukioje aplinkoje su šeima ar draugais, mėgstantys tradicinius lietuviškus valgius. Taip pat čia dažnai sulaukiama turistų, kuriuos domina lietuviškos virtuvės patiekalai. Tai leidžia teigti, kad šis restoranas yra šeimyninis ir tautinis restoranas. Čia galime paminėti kai kuriuos literatūroje rastus šeimyninio ir tautinio restoranų ypatumus ir palyginti juos su „Forto dvaro“ restorano ypatumais.

„Forto dvaro“ restoranų vadovai pažymi, kad kainos šiuose restoranuose palyginti nedidelės, pritaikytos vidutines ir aukštesnes pajamas gaunančiai rinkai. Vidutinės karštųjų patiekalų kainos svyruoja nuo 8 iki 24 litų, dažniausiai pasitaiko apie 16 litų kainuojantys patiekalai. (Didžiuosiuose miestuose įsitvirtina maitinimo tinklai Giedrė Putelytė Veidas. 2005-07-14 Nr,. 28)

Kaip šeimos restorano ypatumą atitinkantį „Forto dvaro“ restorano bruožą galima pabrėžti erdvias automobilių stovėjimo aikšteles. Beveik visi šie restoranai yra įsikūrę dideliuose prekybos centruose ar prie jų, o tai užtikrina patogų privažiavimą ir sąlygoja didesnį lankomumą.

Nors šiuo metu mūsų šalyje yra nemažai autentiškumą ir lietuviškas tradicijas puoselėjančių panašaus tipo restoranų, tačiau „Forto dvaro“ lankytojų skaičius nemažėja. Tai rodo, kad „Forto dvaras“ sugeba pritraukti ir išlaikyti savo klientus gera patiekalų kokybe, jaukia aplinka bei kitomis ne mažiau svarbiomis savybėmis.

„Forto dvaro“ restoranų veiklos srityje, veikia daug konkurentų, todėl konkurencija yra intensyvi ir naujos įmonės skverbimasis į rinką yra gana komplikuotas.

Siekdama išsiskirti iš konkurentų, įmonė formuoja savo ar prekės ir teikiamų paslaugų įvaizdį vartotojo sąmonėje. Šis procesas yra vadinamas pozicionavimu. Jis apima tokius etapus:

Restoranų, barų ir kitų maitinimo įmonių veikloje tenka konkuruoti tiek su pagrindiniais, tiek su mažiau svarbiais konkurentais. Pagrindiniai „Forto dvaro“ restoranų konkurentai yra restoranų tinklas „Bernelių užeiga“, restoranų tinklas „Katpėdėlė“, restoranai „Žaldokynė“, restoranai „Čili kaimas“, restoranai „Anikės kuršiai“.

Apsisprendimo atributų identifikavimui naudojamas kokybinio tyrimo metodas – fokusuotos grupės apklausa. Gauti tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad reikšmingiausi pasirinkimo atributai yra šie:

Iš šių lentelių galima spręsti, kurio lietuviškų patiekalų restorano patiekalus vertina geriausiai, kurio vertina blogiausiai.

Tačiau patys svarbiausi vertinimo atributai yra maisto patiekalų kokybė ir kainos patrauklumas, todėl pagal šiuos atributus ir sudarysime pozicionavimo žemėlapį (1 paveikslas).

1 paveiksle pavaizduoti apskritimai yra įmonės (lietuviškų patiekalų restoranai), o jų dydis rodo teikiamų paslaugų žinomumą. Palyginus, galima teigti, kad beveik visos įmonės yra pakankamai žinomos vartotojams. Galbūt mažiausiai žinomesni yra restoranai „Anikės kuršiai“ ir „Žaldokynė“. Restoranų tinklas „Forto dvaras“ yra viena iš žinomiausių įmonių, aptarnaujančių lankytojus jaukioje senovinio dvarelio aplinkoje, išpuoštoje senosios grafikos elementais ir piešiniais iš autentiškų knygų, skambant lietuviškai muzikai ir viliojant tradiciniais Kulinarijos paveldo fondo sertifikuotais patiekalais.

Maisto patiekalų asortimentas ir aptarnavimo procesas taip pat yra svarbūs pasirinkimo atributai restoranų veikloje. Todėl 2 paveiksle pavaizduotas pozicionavimo žemėlapis pagal maisto patiekalų asortimentą ir aptarnavimo procesą.

Pagal santykinius vertinimus geriausiai yra vertinami restoranai „Forto dvaras“, o blogiausiai – restoranai „Anikės kuršiai“. Tačiau iš 3 paveikslo aišku, kad pagal atskirų pasirinkimo atributų santykinius vertinimus patraukliausią maisto patiekalų kokybę ir gamybos technologiją siūlo restoranai „Forto dvaras“, patraukliausią kainą teikia restoranų tinklas „Bernelių užeiga“, žemiausia lietuviškų patiekalų kokybė buvo įvertinta restoranų „Čili kaimas“, o mažiausiai patraukli vartotojams yra restoranų „Anikės kuršiai“ gamybos technologija ir maisto patiekalų kaina.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 28 puslapiai (7128 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 77 KB
  • Restorano konkurencinio pranašumo įgijimo galimybės, įvertinant restoranų rinkos patrauklumą
    10 - 5 balsai (-ų)
Restorano konkurencinio pranašumo įgijimo galimybės, įvertinant restoranų rinkos patrauklumą. (2015 m. Balandžio 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/restorano-konkurencinio-pranasumo-igijimo-galimybes-ivertinant-restoranu-rinkos-patraukluma.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 15:59