Restorano pozicijos nustatymas rinkoje


Imones pozicijos rinkoje nustatymas. Pozicijos rinkoje nustatymas. Imones konkurenciniu poziciju nustatymas. Konkurencinės pozicijos nustatymas. Pozicija rinkoje išvados. Kursinis pozicija rinkoje. Imones pozicija rinkoje. Konkurencinių pozicijų nustatymas. Restorano rinkos identifikavimas.

Kulinarijos kursinis darbas. Įvadas. Darbo tikslas: ištirti galimybes, kurios padėtų sustiprinti restorano „le paysage“ poziciją rinkoje. Darbo uždaviniai. Išanalizuoti literatūros šaltinius, nagrinėjančius pozicionavimą ir padėties rinkoje nustatymą teoriniu aspektu. Nustatyti veiksnius turinčius įtakos klientų skaičiaus mažėjimui. Ištirti potencialius konkurentus ir vartotojus. Išnagrinėti konkurencinio pranašumo veiksnius, nustatant įmonės poziciją rinkoje. Padėties rinkoje nustatymas teoriniu aspektu. Restorano „ le paysage“ pozicijos rinkoje stiprinimas. Išvados ir siūlymai. Priedai.


Darbo tikslas: ištirti galimybes, kurios padėtų sustiprinti restorano „Le Paysage“ poziciją rinkoje.

Darbo uždaviniai:

Analitinėje darbo dalyje analizuojami kiekybinio interviu metodu gauti atsakymai. Nagrinėjami Le Meridien viešbučio konkurentai, korespondentai.

Įmonė, pastebėjusi naujus rinkos poreikius ar naujas vartotojų grupes, pradeda taikytis į tuos poreikius ir tas grupes kurios (kurias) ji gali patenkinti geriausiai. Tada ji pozicionuoja savo pasiūlymą taip, kad tiksliniai vartotojai pastebėtų įmonės pasiūlymo išskirtinumą ir įvaizdį. Jei įmonė tinkamai pozicionuoja prekę, ji gali tęsti marketingo planavimą ir pozicionavimo strategijos diferencijavimą. [4, p. 195].

ar paslaugų įmonė, pasirinkusi atitinkamą įvaizdžio kūrimo taktiką, užima kokią nors padėtį savo potencialių paslaugų vartotojų sąmonėje (jei taip, kokia tai padėtis), ar turima informacija patikima, tiksli, teisinga, vienpusiška ir pakankama;

ar reikia sukurti, keisti, sustiprinti savo esamą padėtį/įvaizdį;

kaip turėtų būti kuriamas norimas įvaizdis;

kurio padėties/įvaizdžio rinkoje nustatymo požiūrio laikytis ir pan.

Dažnai paslaugų įmonės, paslaugų vartotojai nežino, kuo viena nuo kitos skiriasi paslaugų įmonių teikiamos paslaugos, todėl būtina jiems tokią informaciją suteikti. Paslaugų marketinge tai vadinama padėties tarp konkurentų nustatymu.

Dažniausiai padėtis/įvaizdis rinkoje nustatomas atsižvelgiant į:

Psichografinis segmentavimas. Psichografinis rinkos segmentavimas remiasi vartotojų susiskirstymu į grupes pagal psicholiginius požymius. Prie psichologinių požymių priskiriama:

Siekiant minėtų tikslų, santykiai tarp tikslinių grupių reguliuojami tais pačiais metodais: pozityvios aplinkos formavimu, galimų efektų, veikiančių įvaizdį, išnaudojimu.

Labai svarbu įgyvendinti realųjį įvaizdį. Jei iškyla kokia nors įvaizdžio problema, tai vadybininkai privalo ją visų pirma išanalizuoti ir tik tada imtis konkrečių veiksmų. [5, p. 109].

Mandagumas ir taktas. Turime gerbti kitų teises. Nuoširdumas, kuklumas turėtų būti išskirtiniai bruožai. Sugyvenamas žmogus elgsis su kitais sąžiningai, maloniai ir supratingai.

Prisitaikymas. Reikia stengtis prisitaikyti prie kintančių aplinkos sąlygų. Aptarnavimo sferoje sėkmė dažnai priklauso nuo mūsų gebėjimo prisitaikyti.

Optimizmas. Nesėkmių visada pasitaiko, jos mus grūdina, parodo galimybių ribas, suteikia budrumo, neleidžia išpuikti. Jei nusiteiksime optimistiškai, lengviau įveiksime sunkumus, o po sunkumų tapsime vis tvirtesni. [1, p.14].

Toliau pateikiami lankytojų tipai pagal būdingus požymius ir atitinkamai nurodoma padavėjams, kaip su jais elgtis.

Santūrus lankytojas. Su tokiu lankytoju reikia taip pat elgtis santūriai. Norint įgyti jo pasitikėjimą, elgiamasi maloniai, bet ne per daug artimai. Kontaktas reikalingas tik tiek, kiek reikia aptarnavimui. Aptarnaujama greitai, neįkyriai.

Abejojantis, drovus lankytojas. Jam reikia “padėti” daug neklausinėjant, užkalbinti paprastai, maloniai, nespoksant, nekalbant prie jo su kolektyvu. Duodama jam šiek tiek laiko pagalvoti. Pasiūloma keletą patiekalų, bet neskubinama. Maloni šypsena tokiam lankytojui dažnai suteiks daugiau pasitikėjimo.

Familiarus lankytojas. Nesileidžiama į familiarų ar kandų toną. Mandagiai ir tvirtai išlaikomas atstumas. Jei lankytojas mėgina įtraukti į asmenišką pokalbį, nukreipiamas pokalbis arčiau aptarnavimo reikalų. Su visais privaloma elgtis vienodai maloniai ir atidžiai.

Kalbus lankytojas. Padavėjas, leisdamasis į asmeninius pokalbius, skriaudžia kitus lankytojus. Reiktų mandagiai išklausyti, bet kuo greičiau nukreipti kalbą kita linkme.

5. Nuolatinis lankytojas. Tai - kiekvienos įmonės pagrindas. Įdėta daug pastingų, kol jis tapo nuolatiniu svečiu, bet dar labiau reikia stengtis, kad jis ir toliau liktų nuolatinis. Skiriama jam bent jau tiek pat dėmesio, kiek ir kitiems. Tarp kitko, bet kuris atsitiktinis lankytojas ateityje gali tapti nuolatiniu.

6. Restorano lankytojai vaikai. Jie suaugusiųjų pasididžiavimas. Rodomas jiems dėmesys, elgiamasi su jais, kaip su dideliais. Vaikai labai jautrūs. Jei restoranas jiems patiks, jie prašys tėvų ateiti čia dažniau. Užaugę jie jau bus nuolatiniai svečiai. Valgius vaikams reikia pateikti ypač patraukliai. 7. Pagyvenę žmonės ir invalidai. Į tokius lankytojus nedera spoksoti užjaučiančiai ar rodyti per didelį dėmesį. Reikia taktiškai padėti.

Restorano pozicijos nustatymas rinkoje. (2011 m. Balandžio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/restorano-pozicijos-nustatymas-rinkoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 00:11