Retorika špera


Komunikacijų Špera.

Žodinis. Paminėkite ir pakomentuokite perduodamo pranešimo keturias dalis. Savęs atskleidimo. Tarpusavio santykiai. Apibūdinkite pasiruošimo viešam pasisakymui reikalavimus. Nuo tikslo nustatymo ir temos parinkimo. Auditorijos analizė. Kalbos stilius. Kokia viešųjų pasisakymų sandara. Įžangą , dėstymą , išvadas ir pabaigą. Įžangoje. Kokios ryškiausios viešųjų kalbų klaidos. Kokie pokalbio telefonu etiketo ypatumai. Paminėkite kokybiškų dalykinių laiškų svarbiausius bruožus. Minčių nuoseklumas ir logiškumas. Kiekvienas pastraipa turi išryškinti vieną pagrindinę mintį. Kokie reikalavimai atsakomiesiems laiškams. Atsakymo terminas. Būkite paslaugus. Laiškas turi būti išbaigtas ir konkretus. Būkite mandagus ir draugiškas. Kokie derybų pokalbių etapai ir jų ypatumai. Sprendimo priėmimas. Sprendimo sutvirtinimas. Poderybiniai veiksniai. Apibūdinkite pasiruošimo dalykiniams pokalbiams deryboms svarbiausius etapus bei pakomentuokite juos. Pokalbio laiką. Darbo medžiagos rengimas. Būsimą partnerį. Grupę pokalbiams. Būtų vienodo rango. Vizitinių kortelių. Punktualumas , geras psichologinis klimatas , mandagumas ir paprastumas. Pateikite ryškiausių pašnekovų apibūdinimus ir galimus elgesio su įvairiais partneriais būdus. Ko jis nori? Spėjamos reakcijos pokalbyje. Kaip pagrįsti savo argumentus pašnekovui? Ko laukiame iš savo pašnekovo? Pašnekovai būna. Svarbus paukštis ”. Apibūdinkite svarbiausias nuostatas , kad pašnekovas būtų patenkintas pokalbiu. Rekomenduojamos trys svarbiausios nuostatos. Kokie argumentavimo metodai Fundamentalusis būdas. Palyginimų būdas. Prieštaravimų būdas. Dalių būdas. Bumerango būdas. Ignoravimo būdas. Akcento perkėlimo būdas. Sumaišo " akcentus. Apklausos būdas. Tariamojo pritarimo būdas. Išvedimas iš kantrybės. Išvadų darymo būdas. Kokie dialogo prieštaravimo metodai. Nepasakytos pastabos. Atsikalbinėjimai išsisukinėjimai. Ironiškos pastabos. Pastaba , siekiant gauti papildomos informacijos. Bendrosios pastabos. Objektyviosios pastabos. Kokie prieštaravimo laiko variantai ir kada jie vartotini. Apibūdinkite pokalbio pabaigos uždavinius. Visiems dalyviams turi būti aišku ir suprantama kiekviena išvadų detalė. Į ką būtina atkreipti dėmesį organizuojant susirinkimus. Dienotvarkę. Svarbu susirinkimo trukmė ir grupės dydis. Susirinkimų patalpa. Susirinkimą būtina pradėti laiku. Posėdžių patalpa. Optimali patalpos oro temperatūra - 18 20oC. Salės apšvietimu.


1klausančiųjų dėmesys kalbančiajam;2pritarimo oratoriui laipsnis; 3klausančiųjų reakcija į kalbą bei naujos informacijos apimtį; 4oratoriaus autoritetas, Aktualus akcentas - viešos kalbos pabaiga.

Kiekvienas pranešimas turi įžangą, dėstymą, išvadas ir pabaigą. Įžangoje reikėtų trumpai apžvelgti dalykus, apie kuriuos bus kalbama toliau. Didžiausią reikšmę sėkmei turi dėstymas. Pranešimo įtaigumas siejamas su iliustracijomis . Dar pažymėtume pauzės svarbą. Pranešimo pabaiga. Efektyvūs pranešimo baigimo būdai: 1Temų apibendrinimas ir išvadų pateikimas; 2Apeliavimas į auditorijos veiksmus ; 3Tinkama citata ar iliustracija.

Linksmas, aiškus ir nuoširdus balsas labiausiai tinka bendrauti telefonu. Į visus telefono skambučius būtina atsakyti. Suskambėjus telefonui ragelį reikia stengtis pakelti ne anksčiau kaip po antro skambučio. Keliantis ragelį paprastai prisistato pirmas ir pasako: Pasisveikinimas; Savo institucijos pristatymas; Savęs pristatymas, pasakant pavardę. Telefonu gali atsiliepti ir organizacijos vadovai. Tinkamai atsiliepti derėtų taip: “Misevičius klauso”. Jei norime nutraukti pokalbį, mandagiai atsiprašome: “atleiskite, dabar kalbėti negaliu” Tik nerodykite nepasitenkinimo. Paskambinę būtinai pasisveikinkite ir prisistatykite. Jei surinkote ne to abonento numerį arba ne taip sujungė, nepamirškite pasakyti “atsiprašau.Privačiam asmeniui galima skambinti tik jei savo o numerį yra davęs šeimininkas. nuo 7 val., vakarais – iki 21 val. Pokalbio pabaigą inicijuoja skambinantysis. Įstaigoje asmeniniai pokalbiai turi būti trumpi. Jei mūsų prašo palaukti, kol pašnekovas atsakys į įsiterpusį skambutį, laukiame porą .Tačiau telefonas turėtų būti išjungtas bažnyčioje, teatre, operoje, muziejuje,..

11.Apibūdinkite pasiruošimo dalykiniams pokalbiams (deryboms) svarbiausius etapus bei pakomentuokite juos.

1. Nepasakytos pastabos. 2. Atsikalbinėjimai (išsisukinėjimai). 3. Ironiškos pastabos. 4. Pastaba, siekiant gauti papildomos informacijos. 5. Bendrosios pastabos..

Ruošiantis susirinkimui, pirmiausia, reikia sudaryti dienotvarkę. Susirinkimai turėtų trukti nuo 1h iki 1,5 h. Optimalus dalyvių skaičius iki 15 asmenų. Susirinkimų patalpa turi būti optimalaus dydžio . Geriausiai tam tinka apskrito arba U forma sėdimų vietų išdėstymas. Susirinkimą būtina pradėti laiku (nors keletas kviestųjų ir vėluotų). Jei susirinkimas trumpas (iki 1,5 valandos) – pertraukų nedaroma. Jei susirinkimas ilgesnis, numatyti (5-10 min.).

Vizitinėje kortelėje atspausdinamas vardas, pavardė, profesija ir pareigos, darbovietės telefonai, (namų telefonai ir adresai paprastai nenurodomi). Tokia vizitinė kortelė papuošiama firmos ženklu.

oficialios kalbos; pokalbis prie apskrito stalo; specialistų pasisakymai auditoriją dominančiomis temomis; klausimų – atsakymų metodas; spaudos konferencija; interviu.

Intymioji zona 15-46 cm Asmeninė zona 46-120 cm Socialinė zona 120-360 cm Visuomeninė zona per 360 cm. Asmeninė zona tinka draugiškam pokalbiui. Socialinė - tinka derybų metu aptariant verslo sutartis, santykius ir kitus būtinus kontaktus ir sandėrius. Visuomeninė paskaitoms ir viešiems pasisakymams.

Patartina partneriams žiūrėti vienas kitam į akis ne ilgiau kaip 10 sekundžių. Nepatartina kalbėti užsidėjus tamsius akinius. Ką nors kritikuodami, prisiminkite, jog akių kontaktas turi būti trumpesnis. Kai besišypsant truputėlį apnuoginama viršutinė eilė dantų, išreiškiamas draugiškesnis požiūris negu paprasta šypsena. Nereikėtų pamiršti, kad šypsena turi atitikti situaciją ir nesukelti neigiamos potekstės. Veidas taip pat daug pasako be žodžių. Savo veido išraišką žmogus gali kontroliuoti. Sukryžiuotos kojos byloja apie kritiškumą ar neigiamą nusistatymą pašnekovo atžvilgiu. Derybose su partneriais nedera rodyti surauktų antakių, sulenkti į kumščius pirštų ir pan. Bendravimo dalyvių pozos atspindi jų būseną. Abi rankos ant kelių, kojos vos praskėstos; galva vos pakelta, rankos sunertos ant krūtinės - tai dominavimo pozos.

  • Komunikacijos Šperos
  • 2014 m.
  • Lietuvių
  • 1 puslapis (3246 žodžiai)
  • Komunikacijų šperos
  • Microsoft Word 28 KB
  • Retorika špera
    10 - 10 balsai (-ų)
Retorika špera. (2014 m. Gruodžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/retorika-spera.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:17