Riebaluose tirpūs vitaminai referatas


Beta karotino paros norma. Vitaminai referatas referatai. Biochemijos konspektas vitaminai. Vitaminu konspektas. Karotino virtimas retinoliu. Beta karotino nepageidaujamas poveikis. Karotino tirpumas riebaluose. 14. vandenyje ir riebaluose tirpūs vitaminai. Karotinoidų tirpumas. Vitamino a paros norma t.v..

Medicinos referatas.

Riebaluose tirpūs vitaminai. Vitaminas a: retinolum, betacarotenum. Preparatai. Vitaminas e: tocopherolum. Nepageidaujamos reakcijos. Vitaminas d. Vit. D preparatų nepageidaujamos reakcijos. Preparatai. Vitaminų poreikis parai (suvartojant 2000 kcal per parą). Vitaminų klasifikacija. Hipovitaminozes provokuojantys faktoriai. Vitaminų ir mineralų dozės.


Riebaluose tirpių vitaminų apykaitai būtina tulžis, emulguojanti riebalus. Sergantiesiems kepenų, tulžies, žarnyno ligomis gali išryškėti riebaluose tirpių vitaminų stygius (hipovitaminozė). Šių vitaminų preparatai neretai kumuliuojasi ir yra pavojingesni dėl būdingų perdozav viena veikliausių ir dažniausiai vartojamų vitamino a formų yra retinolis. Jo paprastai randama gyvulinės kilmės produktuose – piene, kiaušiniuose, kepenyse, žuvų taukuose. Žuvų taukuose, be vit. A, yra ir vit. D, vit. E ir organizmui būtinų omega-3 (pagal naują klasifikaciją n-3) riebalų rūgščių. Jos gali sumažinti trigliceridų koncentraciją kraujyje, turi teigiamą poveikį kraujagyslių sienelėms, mažina trombocitų agresiją ir kraujo klampumą, turi uždegimą slopinančių savybių ir kt.

Kai kuriose daržovėse ir vaisiuose yra ryškios spalvos pigmentų, vadinamų vitamino a pirmtakais (provitaminais). Tai karotinoidai, kurie organizme gali virsti vit. A. Karotinoidas beta karotinas iš visų karotinoidų lengviausiai gali būti paverčiamas retinoliu. Jo randama morkose, pomidoruose, špinatuose, persikuose, abrikosuose, petražolėse, raudonojoje paprikoje, papajoje, juoduosiuose serbentuose, mėlynėse ir kt. Karotino aktyvumas 2-3 kartus mažesnis nei retinolio. Likopenas, liuteinas, zeaksantinas – taip pat karotinoidai, randami maisto produktuose. Nors jie nėra vit. A šaltinis, tačiau pasižymi taip pat sveikatai naudingomis savybėmis (kaip ir ā karotinas turi antioksidantinių savybių – suriša ir neutralizuoja laisvuosius radikalus, manoma, kad mažina vėžio susirgimo tikimybę ir kt. ).

Retinolio eliminacija trunka iki savaičių. Vit. A atsargos kaupiasi kepenyse. Organizme sukauptos jo atsargos padeda patenkinti kasdieninius vit. A ir karotinoidų poreikius tada, kai dėl kokių nors priežasčių jų suvartojama nepakankamai. Vit. A rpn (rekomenduojama paros norma) vyrams – 3300 tv, moterims – 2640 tv. tv vit. A atitinka 0,3 mikrogramo (ģg) retinolio (1,8 ģg beta karotino), miligramas retinolio atitinka 3300 tv, o miligramas beta karotino – 550 tv vit. A. Kol kas nėra nustatyta rekomenduojamos beta karotino ar kitų vit. A provitaminų (karotinoidų) rekomenduojamos paros normos. Tyrimais įrodyta, kad kasdien suvartojama vidutiniškai 3-6 mg beta karotino norma užtikrina tokį beta karotino kiekį kraujo plazmoje, kuris sąlygoja mažiausią lėtinių ligų riziką.

  • Medicina Referatai
  • 2010 m.
  • Lietuvių
  • Ivona
  • 7 puslapiai (2368 žodžiai)
  • Medicinos referatai
  • Microsoft Word 21 KB
  • Riebaluose tirpūs vitaminai referatas
    8 - 3 balsai (-ų)
Riebaluose tirpūs vitaminai referatas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/riebaluose-tirpus-vitaminai-referatas.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 25 d. 11:37