Riedmenų elektros įrenginių kursinis projektas


Transporto kursinis darbas. Teorinė dalis. Visų srovės sistemų elektros pavaros. Dc/dc sistema. Dc/ac sistema. DC traukos variklių greičių ir momentų reguliavimo principai. Parametriniai DC traukos variklių greičio reguliavimo būdai. DC traukos variklių greičio reguliavimas impulsiniu būdu valdant įtampos vertę. Analitinė dalis. Elektros pavaros sudarymas. DC elektros pavara. AC elektros pavara. Taikomieji skaičiavimai. DC/AC elektros pavaros skaičiavimai. Išvados. Literatūra. Priedai.


Elektros pavaros plačiai pradėtos naudoti visai neseniai – XIX a. viduryje. Jos buvo nuolat tobulinamos, buvo siekiama pagerinti pavaroje esančių elementų, modulių charakteristikas, sumažinti gabaritus, padaryti valdymą kuo patogesnį ir tikslesnį. Jos tobulinamos ir šiomis dienomis, atrasti valdymo elementai, kurie leidžia priartėti traukos varikliui prie „idealios“ traukos charakteristikos.

Traukos riedmenų elektros pavaros ir jų valdymas skiriasi nuo pramoninių įrenginių. Juose naudojamos elektros pavaros maitinamos iš elektros tinklo, kurio parametrai – maitinimo įtampos ir dažnio vertės – nekinta. Jos priklauso nuo valstybės energetikos sistemos. Traukos riedmenų pavaros – sudėtingos sistemos, kuriose naudojamos visos šiuo metu žinomos elektros mašinos, puslaidininkiai keitikliai, jutikliai, įvairūs elektros aparatai ir kt.

Traukos riedmenų elektros pavarų valdymas siejamas su teoriniais traukos reikalavimais. Galutinis elektros pavaros valdymo tikslas – sukurti „idealią“ lokomotyvo traukos charakteristiką, kurios parametrai – traukos jėga ir lokomotyvo greitis – būtų susietas hiperboline funkcija.

Šiame kursiniame projekte pateiktos DC/DC, AC/DC, AC/AC elektros pavarų sistemų veikimo principai, schemos, jų valdymo būdai. Taip pat suprojektuotas 6 vagonų 4 MW galios elektrinis traukinys, maitinamas nuo 3000 V kontaktinio tinklo įtampos, kuris turi DC/AC ir DC/DC elektros pavaras.

Traukos riedmenų elektros pavaros skirstomos į autonominės traukos riedmenų (šilumvežių, dyzelinių traukinių su elektros pavara, hibridinės sandaros, specialiųjų geležinkelių kranų, galingų automobilių ir kt.) ir iš valstybinės energetikos sistemos maitinamų riedmenų elektrovežių, elektrinių traukinių, metro, tramvajų, troleibusų elektros pavaras. Nagrinėsime valstybinės energetinės sistemose veikiančias transporto priemones.

Šio tipo sandara yra pati seniausia, plačiai paplitusi lokomotyvų metro, tramvajų, troleibusų elektrinėse schemose ir yra dažnai vadinama tradicine. Labiausiai paplitusi kontaktiniu tinklu tekanti nuolatinė srovė yra 3 kV, kitos, mažiau populiarios nuolatinės srovės – 750 V ir 1500 V.

Analogiškai maitinami ir šilumvežių nuolatinės srovės varikliai, tik energija gaunama ne iš kontaktinio tinklo, o iš traukos generatoriaus. Traukos variklių greičio reguliavimo būdai taip pat panašūs: keičiant variklių gnybtų įtampos vertę, keičiant traukos variklių inkaro apvijų tarpusavio sujungimą (paleidimo pradžioje visi varikliai sujungiami nuosekliai, vėliau jungiami nuosekliai ir tarpusavyje lygiagrečiai į grupes, didžiausias greitis pasiekiamas visus traukos variklius sujungus lygiagrečiai), įvedant į traukos variklio inkaro grandinę papildomas varžas, silpninant traukos variklių žadinimo srautą.

Šiuolaikiniai iš nuolatinės srovės energetinės sistemos maitinami riedmenys, t.y. elektrovežiai, elektriniai traukiniai, metro, tramvajai, troleibusai gaminami su asinchroniniais traukos varikliais. Šių riedmenų asinchroniniams traukos varikliams valdyti naudojami autonominiai inverteriai AI, kurie keičia nuolatinę (DC) įtampą (Lietuvoje troleibusai maitinami 660V nuolatine DC srove) į kintamos amplitudės bei dažnio simetrinę trifazę EV sistemą.

Autonominiai inverteriai – tai keitikliai, keičiantys nuolatinę įtampą į kintamąją vienfazę ar daugiafazę, kai srovės komutacija atliekama nepriklausomai nuo procesų išorinėse elektros grandinėse ir komutavimo elementai egzistuoja pačiame inverteryje. Inverterio išėjime galima gauti keičiamosios amplitudės bei dažnio įtampą ir tolygiai keisti nuo nulio iki maksimumo. Dėl šios priežasties autonominiai inverteriai vis plačiau naudojami reguliuojamose asinchroninio variklio elektros pavarose.

  • Transportas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (2970 žodžių)
  • Universitetas
  • Transporto kursiniai darbai
  • Microsoft Word 460 KB
  • Riedmenų elektros įrenginių kursinis projektas
    10 - 4 balsai (-ų)
Riedmenų elektros įrenginių kursinis projektas. (2016 m. Sausio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/riedmenu-elektros-irenginiu-kursinis-projektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 21:53