Rinka


Reali rinka. Grynoji konkurencija. Konkurencija rinkos šakoje. Rinka referatas. Reali rinka tai. Rinkos tipai: tobula(grynoji) konkurencija.. Šakos ir rinkos tipai. Rinkos tipai: tobula grynoji konkurencija. Realioji rinka tai. Konkurencija.rinkos tipai.

Ekonomikos referatas. Kas yra rinka. Rinkos struktūros ir jų apibūdinimas. grynoji(tobula) konkurencija. Grynoji monopolija. Monopolinė konkurencija. Oligopolija. Rinka – tai prekinių – piniginių santykių visuma, prekių ir paslaugų mainai tarp pirkėjų ir pardavėjų, vykstantys pagal prekinės gamybos ir cirkuliacijos dėsnius. Rinka padeda koordinuoti įvairių ekonomikos subjektų veiklą ir tenkinti žmonių poreikius. Taigi rinka, kaip pats save reguliuojantis mechanizmas, yra labai svarbus ekonomikos augimo, jos efektyvumo didinimo ir kuo geresnio vartotojų poreikių tenkinimo veiksnys.


Ekonomikoje egzistuoja labai daug įvairiausių ir visiškai skirtingų šakų. Ištirti kiekvieną ekonomikos šaką beveik neįmanoma. Todėl ekonomistai plačiai nagrinėja rinką.

Ekonomistai skiria keletą rinkos modelių arba rinkos struktūrų. Rinkos struktūra – tai rinkos organizavimo ir konkurencijos charakteristikos, Svarbiausių rinkos požymių visuma, apibūdinanti firmų elgseną. Svarbiausi rinkos struktūros elementai: firmų skaičius ir dydis, gaminamos produkcijos pobūdis, firmos poveikis kainai, įėjimo į šaką ir išėjimo iš jos sąlygos. Pagalpirmieji du rinkos tipai – tiek grynoji konkurencija, tiek grynoji monopolija – yra praktikoje nesutinkami modeliai. Tai idealizuotų rinkų pavyzdžiai. Reali rinka yra tarpinėje būsenoje, ji turi vienos ir kitos rinkų struktūrų bruožų – tai būdinga trečiam ir ketvirtam tipui. Toliau panagrinėsiu kiekvieną iš šių keturių tipų, remiantis svarbiausiais rinkos struktūros elementais.

Grynoji(tobula) konkurencija – tokia rinkos struktūra, kai rinkoje yra daug tarpusavyje konkuruojančių pardavėjų, kurie gali kontroliuoti pardavimų apimtį, bet yra kainų gavėjai, Negali paveikti rinkos kainos. Tobulos konkurencijos šakoje veikia šimtai ir tūkstančiai firmų. Kiekviena iš jų gamina ir parduoda tik mažą šakos produkcijos dalį. Todėl firmos pasiūlos keitimas negali pakeisti rinkos kainos. Iš to matyti, kad kiekviena iš tarpusavyje konkuruojančių firmų yra kainos gavėja ir savo pajamas arba gali keisti, keisdama pardavimų apimtį. Tobulos konkurencijos rinką apibūdina keturi svarbiausieji bruožai.

Pardavėjų ir pirkėjų yra daug ir kiekvienas iš jų užima nedidelę rinkos dalį. Dėl firmų gausos šakoje, kiekviena iš jų gamina ir parduoda tik mažą šakos produkcijos dalį. Dėl tos priežasties jos nei didindamos, nei mažindamos savo prekių pasiūlą, nepajėgios pakeisti rinkos kainos.

Nėra įėjimo ir išėjimo iš rinkos barjerų. Firmos gali lengvai įeiti į šaką ir išeiti iš jos, nes nėra jokių finansinių, įstatyminių, technologinių ar kitų kliūčių. Ši aplinkybė sąlygoja laisvą niekieno nevaržomą konkurenciją tarp firmų šakoje. Todėl šakoje esančios firmos stengiasi efektyviai ūkininkauti, nes kitaip į šaką gali įeiti naujos efektyvesnės firmos ir užimti jų vietą. Firmos gali laisvai pereiti iš vienos gamybos sferos į kitą, gali staiga nutraukti vienos prekės gamybą ir pradėti gaminti kitą. Jos gali laisvai perkelti išteklius iš vienos šakos į kitą.

Rinka. (2010 m. Spalio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/rinka.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 14:53