Rinkodaros egzaminas


Marketingo konspektas.

Prekės gyvavimo ciklas. Skiriamos keturios prekės gyvavimo ciklo stadijos. Įvedimo į rinką etapas. Įvedimas –. Augimo etapas. Augimas. Brandos etapas. Branda. Smukimo etapas. Smukimas. Išnykimo etapas. Marketingo apžvalga. Perspektyvų analizė. Marketingo strategija. Marketingo veiksmų programa. Pelno ir nuostolių prognozė. Strateginis planavimas. Taktinis planavimas –. Tačiau lyginant su strateginiu , jis. Vidiniai veiksniai Išgyvenimo tikslas. Pelno maksimizavimas. Pardavimo apimties didinimas. Rinkos užėmimo. Kokybės lyderio. Išoriniai veiksniai. Rinka ir paklausa. Kodėl daromos kainų akcijos ? Įmonei. Ekonominė padėtis. Spausdintos reklamos nešėjai  periodiniai leidiniai  neperiodiniai leidiniai. Lapeliais ir atmintinėmis. Brošiūros tikslas. Transliacinės reklamos nešėjai  televizija  radijas. Radiją. Radijas. Tiesioginės reklamos nešėjai  paštas  kitos ryšio priemonės. Viešosios reklamos nešėjai  transporto priemonės  stacionarūs įrenginiai. Viešoji reklama. Reklamos pardavimo vietose nešėjai  vitrinos  interjeras. Reklamos pardavimo vietose. Reklaminiai suvenyrai. Demonstracinės reklamos nešėjai - kino , video ir kompiuterinė medžiaga. Kino teatruose ir vaizdo juostose. Yra skiriamos dvi tipinės rėmimo strategijos stūmimo ir traukimo. Traukimo strategija. Traukimo strategija gali atsipirkti tik per. Stūmimo strategijos. Stūmimo strategija patogi. Kartais bandoma suderinti abi strategijas. Paprastai naudojama stūmimo strategija , dėl to , kad. Kaštai plius antkainis. Kainos nustatymas pagal suvokiamą vertę. Kainos nustatymas didelės vertės pirkėjui pagrindu. Kainos nustatymas pagal esamą kainų lygį. Išskiria šias kainų strategijas. Nugriebimo strategija. Skverbimosi strategija. Kainos ir kokybės strategija. Mažmeninei prekybai būdinga didžiulė.


Išgyvenimo tikslas. Išgyvenimo tikslas įmonei iškyla tada, kai rinkoje daug gamintojų, didelė konkurencija, dažnai keičiasi vartotojų poreikiai. Norėdamos išlaikyti darbuotojus ir parduoti prekes, įmonės mažina produktų kainas. Šis tikslas yra trumpalaikis, nes su minimaliu pelnu ar be jo įmonė išgyventi ilgai negali ir bus priversta pasitraukti iš rinkos.

Rinkos užėmimo. Įmonės, kurių tikslas yra užimti dominuojančią poziciją rinkoje, mano, kad šis tikslas garantuoja didžiausią ilgalaikį pelną ir suteikia galimybę nustatyti konkurentų atžvilgiu optimaliausią produkto kainą, kuri dengia gamybos, pardavimo kaštus bei generuoja pelną. Įvedant prekę į rinką, produkto kaina būna įsivertinama ir „suderinta“ pagal konkurentų atitinkamos kokybės prekių kainas. 69

Kokybės lyderio. Įmonė gali kelti sau tikslą, kad jos prekės kokybė rinkoje būtų aukščiausia. Produkto kaina taip pat bus didelė.

Kiti vidiniai veiksniai kainos formavime. Pačią mažiausią kainą, kokią gali nustatyti įmonė, nulemia jos sąnaudos – kaštai, tai yra, kiek įmonė išleidžia pinigų prekei, kol ji patenka pas pirkėją. Natūralu, kad įmonė negali pardavinėti savo prekių už mažesnę pinigų sumą, nei visos patirtos išlaidos. Išimtis yra tik dempingas – kai viena iš įmonių, norėdama sužlugdyti konkurentus pardavinėja savo prekes mažesne nei rinkos kaina.

• Konkurencija. Įmonė, nustatydama savo produkto kainą, būtinai turi išstudijuoti konkurentų siūlomų analogiškų produktų kainas. Įmonės randa įvairių būdų ir galimybių kaip surinkti konkurentų kainas: siekia per kitų įmonių vidinius darbuotojus gauti konkurentų kainoraščius, siunčia savo agentus į prekybos centrus surašinėti analogiškų produktų kainas bei atranda įvairius kitus būdus.

naudojančios 2 ir 6 variantus gali konkuruoti su premijinių priedų strategija, nes jos rinkoje tarsi pabrėžia, kad už gerą kokybę vartotojas mokės mažiau. Norint pritraukti dar daugiau

vartotojų įmonė gali taikyti 3 variantą, siūlydama tokios pat kokybės prekę dar žemesne

kaina. Norint išlaikyti įmonės prestižą rinkoje, teigiamą vartotojų reakciją, įmonės neturėtų

taikyti 4,7 ir 8 variantus.

Rėmimo kompleksas susideda iš tam tikrų elementų, kuriuos išskiria tokius: reklama, pardavimo skatinimas, ryšiai su visuomene (populiarinimas), asmeninis pardavimas. Šios keturios rėmimo rūšys savo ruožtu sudaro rėmimo kompleksą, kuriuo kuriamas ir valdomas rėmimo procesas. Reikia pastebėti, kad kai kuriuose senesniuose šaltiniuose rėmimas skaidomas į tokias grupes: masinį pardavimą (ši rūšis apima reklamą ir ryšius su visuomene), asmeninį pardavimą ir pardavimų skatinimą. Tačiau dabar dauguma reklamą ir ryšius su visuomene traktuoja kaip du atskirus rėmimo komplekso elementus.

Klientų kainų suvokimas yra labai susijęs su psichologija. Vertindamas kainą, vartotojas nesąmoningai daugiau dėmesio kreipia į pirmuosius kainos skaitmenis. Pavyzdžiui, 98,95 atrodo daug mažesnė negu 100, 00 Lt. Mažiausiai svarbi jam atrodo trupmeninė kainos dalis. Daugelio kasdieninio vartojimo prekių kainas pirkėjai traktuoja kaip įprastas ir kintančias tik iki tam tikros ribos. Šių ribų peržengimas sukelia neigiamas reakcijas.

  • Marketingas Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (4793 žodžiai)
  • Marketingo konspektai
  • Microsoft Word 179 KB
  • Rinkodaros egzaminas
    10 - 7 balsai (-ų)
Rinkodaros egzaminas. (2016 m. Balandžio 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/rinkodaros-egzaminas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 10:15