Rinkodaros pagrindų ir rinkos tyrimų savarankiškas darbas


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Rinkos tyrimas. Elektroninės prekybos samprata. Rinkos tyrimo analizė. Marketingo išorinės ir vidinės aplinkos tyrimas. Marketingo komplekso apibūdinimas. Makroaplinkos veiksniai. Mikroaplinkos veiksniai. Įi „Blizgutis“ veiklos analizė. Išorinės ir vidinės aplinkos tyrimas. Makroaplinkos veiksnių įtaka. Elektroninės parduotuvės „Blizgutis“ SSGG (SWOT) analizė. Marketingo veiksmų planas. Prekės. Kainų politika. Rėmimas. Reikalinga įranga. Planuojamos išlaidos. Planuojamas pelnas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Tyrimo aktualumas: Sparčiai vystančios technologijos leidžia šiuolaikiniams žmonėms neišeinant iš namų, t.y. taupant jų laiką, kasdieninius veiksmus (tam tikrą jų kategoriją) atlikti neišeinant iš namų atlikti interneto pagalbą. Naudojantis internetu galime susimokėti už komunalines paslaugas, naudotis elektronine bankininkyste, užsisakyti maistą į namus, taipogi užsisakyti reikalingas maisto prekes, drabužius, avalynę, apdailos medžiagas butui ir t.t. Tai palengvina mūsų gyvenimą, leidžia sutaupyti brangų laiką, taip pat internetinė prekyba gali pasiūlyti didesnį prekių spektrą, negu ne internete esančios parduotuvės.

Mūsų laikais taip pat populiaru tapo užsiimti įvairių rankdarbių gamybą. Tai liečia ir aksesuarus, papuošalus, drabužius, interjero detales ir t.t. Daugiausia jų galime surasti internetu, pasirinkus mums labiausiai tinkančius, nes visi ji skiriasi savo kaina, gamybos technika, spalva.

Savo darbe aprašysime internetinę (elektroninę) parduotuvė, kurioje norintys galės nusipirktų įvairių rankų darbo papuošalų, skirtų moterims, vyrams, vaikams. Pagrindinė idėja – savo parduotuvėje pateikti įvairių kūrėjų prekes.

Tyrimo objektas: - Elektroninė rankų darbo papuošalų parduotuvė „Blizgutis“

Tyrimo tikslas: Ištirti elektroninės parduotuvės, siūlančias rankų darbo papuošalus, vystymosi galimybes.

Įvertinti marketingo išorinės ir vidinės aplinkas.

Anot mokslininko Pajuodžio A. (2005) visų pirmą prekyba turi būti suprantama kaip tam tikra ūkinė veikla, kuri yra susijusi su prekių pirkimu ir pardavimu. Autorius, analizuodamas kitų mokslininkų pateikiamas sampratas pabrėžia, kad įvairiuose moksliniuose šaltiniuose yra skiriamos kelios prekybos sampratos, o būtent funkcine ir institucinė. Prekyba funkcinė prasme, tai „tokia ūkinė veikla, pasireškianti tam tikros ekonominės funkcijos (prekių mainų) vykdymu, nepriklausomai nuo to, kas ją vykdo (prekių gamintojas ar tarpininkas)“ (Pajuodis A., 2005, 16 psl.). Tuo tarpu prekyba institucine prasme – tai tokios institucijos, kurių pagrindinė veiklos sritis yra prekyba daiktinę išraišką turinčiomis prekėmis. Autorius savo knygoje siūlo sekančia (1 paveikslas) pirkimo-pardavimo objektų, t.y. prekių, klasifikaciją.

Prekyba užsiimančios institucijos prekės įsigyja su tikslu jas perparduoti ir galiausiai gauti tam tikrą pelną. Kaip žinia, parduotuvės perpirkinėjant prekes įgyja ir nuosavybės teises į jas, o vėliau parduoda tas prekes savo vardu, prisiimant visą su jų pardavimų susijusią riziką. Tačiau, yra tokia rūšis parduotuvių, kurios už sutartą atlyginimą yra įpareigojamos savo vardu parduoti kito asmens nuosavybėje esančias prekes, naudojant pastarojo vardą. T.y. visais atvejais prekybos institucijų pagrindinė veikla – tam tikros tarpininkavimo paslaugos.

Elektroninė prekyba turi labai daug pliusų. Mokslininkė Burinskienė A. teigia, kad „Elektroninė komercija pasižymi tam tikrais ypatumais: pirkėjas gali įsigyti prekes bet kurioje pasaulio šalyje; prekybos sąnaudos, kai pasitelkiamos elektroninės komercijos technologijos, dažniausiai yra mažesnės nei sąnaudos, patiriamos tradicinėje prekyboje, nes: nereikia investuoti į parduotuvių įrangą, samdyti tradicinėje parduotuvėje dirbančių darbuotojų. Tačiau bendroje sąnaudų struktūroje didėja ta prekybos sąnaudų dalis, kuri atsiranda dėl elektroninės komercijos technologijų diegimo ir priežiūros, prekių pristatymo. Be to, reikia pastebėti, kad neretai geografiškai pasikeičia mokesčių mokėjimo vieta.“ (Burinskienė A., Elektroninės komercijos technologijų taikymas, 12 psl.). Tai leidžia mums padaryti išvadą, kad visi aukščiau išvardyti ypatumai lemia tai, kad daugumoje atveju elektroninė prekyba yra daug efektyvesnė, negu įprasta prekyba.

Tam, kad galėtume suprastume elektroninės prekybos vystymosi tendencijas, buvo atliktas tyrimas, kuris leido suprasti būsimų vartotojų lūkesčius, norus ir t.t.

Atlikto tyrimo tikslas – sužinoti kiek respondentų naudojasi galimybe prekes pirkti internetu. Tyrimo uždaviniai:

Išsiaiškinti respondentų susidomėjimą elektronine parduotuve, siūlančia rankų darbo papuošalus;

Įvertinti kokios prekių grupės labiausiai domina respondentus;

Išsiaiškinti lemiančius faktorius, įtakojančius respondentų apsisprendimą pirkti siūlomas prekes internetu.

Tyrimas (1 priedas) buvo atliekamas lapkričio-gruodžio mėnesį 2013 metais. Tyrime dalyvavo 54 žmonės, pagal lytį respondentai pasidalijo į dvi grupes, t.y. vyrai ir moterys. Tyrime dalyvavusių vyriškos lyties atstovų – 12 žmonių (22,2proc.), dalyvavusių moteriškos lyties atstovių – 42 žmonės (77,8proc.). Respondentų pasiskirstymas pagal lytį pateiktas 2 paveiksle.

Iš 54 tyrime dalyvavusių respondentų 22 žmonės (41 proc.) yra vedę/ištekėję, 13 žmonių (24proc.) yra nevedę/netekėję, 9 atsakę į anketos klausimus žmones yra vieniši (17proc.), o 10 žmonių turi antrąją pusę (18proc.). Respondentų šeimyninė padėtis atvaizduoja 3 paveikslas.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 47 puslapiai (5590 žodžių)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 2724 KB
  • Rinkodaros pagrindų ir rinkos tyrimų savarankiškas darbas
    10 - 6 balsai (-ų)
Rinkodaros pagrindų ir rinkos tyrimų savarankiškas darbas. (2015 m. Rugsėjo 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/rinkodaros-pagrindu-ir-rinkos-tyrimu-savarankiskas-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 00:23