Rinkodaros planavimo samprata, etapai ir schema


Vadybos referatas. Įvadas. Rinkodaros planavimas. Metinis planavimas. Perspektyvinis planavimas. Strateginis planavimas. Rinkodaros planavimo procesas. Rinkodaros tipai. rinkodaros planavimo etapai. Schemos. Išvados. Literatūra.


Terminas – rinkodara tiesiogiai reiškia veiklą rinkoje, jos dėsnių panaudojimą, visų vartotojų norų ištyrimą ir patenkinimą. Rinkodaros autorius – pats ekonominis gyvenimas, tai amžinų santykių pasaulis tarp tų kurie gamina, ir tų, kas perka. Rinkodaros supratimas – sėkmingo verslo, kaip lygiaverčio partnerio pasaulinėse rinkose, garantas.

Strateginis planas – jo tikslas yra numatyti būdus, kaip bendrovė prisitaikys ir pasinaudos nuolat besikeičiančios aplinkos galimybėmis. Tai – strateginis organizacijos tikslų bei pajėgumų suderinimo su jos besikeičiančiomis galimybėmis rinkoje procesas.

Poslinkiai visuomenėje (gimstamumo, amžiaus, šeimos, migracijos, užimtumo, moterų padėties, gyventojų pasiskirstymo pasikeitimų tendencijos, vertybių kaita),

Paskirstymo kanalų grandys (galimybės parduoti prekybos centruose ir kitose paskirstymo grandyse, kokios politicos jie laikosi dėl savo įmonės pavadinimo).

Kokio verslo imsimės? Konkrečiai kokias prekes ar paslaugas galėtume siūlyti? Kokiastechnologijas naudoti? Kokiems rinkos segmentams derėtų skirti daugiausiai dėmesio? Kokiais paskirtymo kanalais ketiname tiekti savo prekes pirkėjams?

Rinkodaros planavimas parengiamas pagal penkis taktinius klausimus:

Taktika parengiama kiekveinam iš rinkodaros element ir tai turi padėti įgyvendinti strateginio planavimo metu nustatytus tikslus. Planuotojai nėra plano vykdytojai, todėl reikia surasti kompetentingus vykdytojus ir supažindinti juos su tikslais, pačiu planu ir atsakomybe. O patys planuotojai nuo šio momento tampa rinkodaros kontrolieriais.

Įgyvendinimas. Strateginiai planai, juos įgyvendinant, paverčiami veiksmais, kurie padeda įmonei pasiekti savo tikslus. Organizacijos darbuotojai, dirbdami kartu su kitais padaliniais įmonės viduje ir partneriais už jos ribų, įgyvendina rinkodaros planus. Rinkodaros programos paprastai skiriamos konkretiems uždaviniams numatyti ir įgyvendinti. Joje gali būti aptariami veiksmai, susiję su naujos prekės tiekimu į rinką, reklamos kompanijos įgyvendinimu, rinkos dalies išplėtimu, įmonės įvaizdžio gerinimu,ir kitų klausimų sprendimai. Remiantis rinkodaros tyrimais dar reikia atsakyti į keletą klausimų. Pateikiamos tipiškos rinkodaros programos dalys ir klausimai, I kuriuos atsakoma pasitelkiant rinkodaros kompleksą.

Rinkos segmentavimo sprendimai. Į kokį segment turi būti nukreiptos kompanijos rinkodaros pastangos? Kas yra svarbiausia, t.y. ką labiausiai vertina kiekveinas segmentas? Kokie jų prioritetai? Kokias geografines sritis reikia apimti?

Kainos sprendimai. Koks turi būti kainų lygis? Kaip reaguoti I konkurentų produkcijos kainų pokyčius, ir pan.

Paskirstymo sprendimai. Kokio tipo mažmeninių pardavėjų pasitelkti prekėms paskirstyti? Koks turi būti parduotuvių skaičius?

Kontrolė. Kontrolė – tai planų ir veiklos rezultatų analizė, įvertinimas ir koreguojantys veiksmai, kurie padeda pasiekti bendrovės tikslus. Atliekant analizę yra gaunama visa šiai veiklai reikalinga informacija bei įvertinimas.

Kadangi situacija rinkoje nuolat kinta, kinta ir paklausa. Keičiantis paklausai turi keisti ir rinkodaros pobūdis. Priklausomai nuo situacijos rinkoje skiriama aštuonių tipų rinkodara:

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (2628 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 2791 KB
  • Rinkodaros planavimo samprata, etapai ir schema
    10 - 8 balsai (-ų)
Rinkodaros planavimo samprata, etapai ir schema. (2015 m. Gegužės 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/rinkodaros-planavimo-samprata-etapai-ir-schema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 20:34