Rinkodaros strategijos rengimo etapai


Marketingo analizė. Rinkodaros strategijos rengimo etapai. Įmonės tikslai. Perspektyvų tyrimas. (. ( makroaplinka demografiniai , ekonominiai , technologiniai , gamtos , sociokulturiiai , valsybes reguliavimo veiknsiai ). Rinkos analizė. Pest modelį. Michael Porter sukurtas 5 jėgų modelis. Vartotojų analizė. Vartotojų motyvacijos analizė. Nepatenkintų vartotojų analizė. Konkurentų analizė. Įvairi grėsmė. Rinkodaros tikslai. Rinkodaros strategija. Tikslinę rinką , pozicionavimo būdą. Atskirus rinkodaros komplekso elementus. Studijų metodai. Studento pasiekimų vertinimo metodai. Savarankiško darbo vertinimas ir jo lyginamoji dalis. Rekomenduojama literatūra. Internetiniai šaltiniai. Savikontrolės klausimai.


Rinkodaros srategiją rekomenduojama atlikti pagal V. Pranulio (2012) struktūrą, kurioje numatyti rinkodaros strategijos rengimo etapai:

Kokie pasikeitimai išorinėje aplinkoje daro įtaką įmonės strategijai?

Kokie veiksniai teikia didžiausias galimybes siekiant numatytų įmonės tikslų?

Kokie veiksniai gali kelti pavojų imonės strategijai?

Išorinė analizė susideda iš keturių komponentų: pirkėjų analizės, konkurentų analizės, rinkos analizės ir aplinkos analizės

Socialinė-kultūrinė aplinka (sociocultural) – apibūdina kokios socialinės normos vyrauja rinkoje, kurioje veikiama. Kalbama apie žmonių gyvenimo normas, kultūrines nuostatas, demografines tendencijas, požiūrį į darbą ir laisvalaikį.

Išorinės aplinkos analizei yra Michael Porter sukurtas 5 jėgų modelis rinkos patrauklumui ir konkurencingumui vertinti. M. Porter pasiūlė modelį įmonės konkurencinei aplinkai įvertinti. Pagal jį įmonės konkurencinę aplinką įtakoja 5 pagrindinės jėgos, kurias būtina išanalizuoti bei įvertinti: tai pavojus dėl potencialių konkurentų, konkurencijos lygis rinkoje, prekių-pakaitalų grėsmė, vartotojų bei tiekėjų galia.

Vartotojų analizė. Rengiant įmonės strategiją, svarbu yra suprasti savo vartotojus, parengti tokį vartotojų skatinimo mechanizmą, kuris padėtų ilgam laikui prisitraukti pastovų lojalų vartotoją. Įmonei svarbiausia yra sužinoti, ką apie ją mano vartotojai bei patenkinti jų poreikius. Išorinės aplinkos analizę reikia pradėti nuo vartotojų analizės Vartotojų analizė apima tris aspektus rinkos segmentaciją, klientų motyvacijos analizę ir nepatenkintų poreikių tyrimą

Kas yra didžiausi vartotojai ? Kurie labiausiai pelningi?

Kurie yra svarbiausi potencialūs vartotojai ?

Konkurentų analizė. Rengiant įmonės strategiją, svarbu yra suprasti su kuo jūs paprastai konkuruojate? Kurie konkurentai varžosi intensyviausi? Mažiau intensyvūs, tačiau vis dar rimti konkurentai? Kas gamina pakaitalus? Ar galima šiuos konkurentus sugrupuoti pagal vertes, kompetencijas ir/arba strategijas? Kokie galimi potencialūs konkurentai? Kokie barjerai trukdo įeiti į rinką?

Analizuojant konkurentus reikėtų juos įvertinti atsakant į klausimus:

Kokios stiprybės ir silpnybės kiekvieno konkurento ar jų grupių? Sudaryti konkurentų stiprumo lentelę

Finansų ištekliai (bendri veiklos rezultatai, galimybės padidinti kapitalą, grynasis apyvartinis turtas).

Rinkodaros ištekliai (rinka, rinkos pažinimas, prekės, reklama rėmimas, kaina, paskirstymas).

Organizaciniai bei techniniai ištekliai (vieta, gamybiniai, pajėgumai, ryšiai su tiekjais, atsargų kontrolė, kokybės kontrolė, organizacijos struktūra, taisyklės,politika, procedūros, organizacijos įvaizdis).

Darbo ištekliai (darbuotojų skaičius, kvalifikacija, nuostatos, darbo apmokėjimo sistema).

Išanalizavus ir įvertinus išorinę ir vidinę aplinkas, atliekama SSGG analizė (SWOT). Angliškuose tekstuose perspektyvų tyrimas paprastai vadinamas SWOT analysis (strengths privalumai, weaknesses -trūkumai, opportunities -galimybės, threats -įvairi grėsmė). Ši procedūra labai plačiai taikoma prieš pradedant bet kokius planavimo veiksmus, Jos esmė -peržiūrėti žinomus įmonės veiklos ar aplinkos faktus, vertinant juos tam tikrų tikslų atžvilgiu. Stiprybės žymi įmonės privalumus pvz., rinkos segmentą, darbuotojų skaičių ir aspektus, kurie suteikia jai galios, palyginti su kitomis konkurencinėmis institucijomis. Silpnybės reiškia silpnuosius aspektus, kurie lemia trūkumus, palyginti su kitomis įmonėmis išorinėje konkurencingoje aplinkoje. Galimybės yra palankūs veiksniai, suformuoti išorinės makroaplinkos jėgų (demografinė,ekonominė, technologinė, politinė,teisinė, socialinė ir kultūrinė dinamika) ir tam tikrų rinkos segmentų: kartos narių,vartotojų, paskirstymo kanalų, tiekėjų. Grėsmės yra išorinės aplinkos nulemti neigiami aspektai ir apribojimai, kurių vadyba negali kontroliuoti. Sudaryti lentelę pagal pavyzdį:

  • Marketingas Analizės
  • 2015 m.
  • 5 puslapiai (2413 žodžių)
  • Marketingo analizės
  • Microsoft Word 98 KB
  • Rinkodaros strategijos rengimo etapai
    10 - 4 balsai (-ų)
Rinkodaros strategijos rengimo etapai. (2015 m. Gegužės 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/rinkodaros-strategijos-rengimo-etapai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 02:15