Rinkos struktūros tipų palyginimas


Rinkos struktūros tipai. Rinkos strukturu tipai. Rinku palyginimai. Rinkos tipai. Rinkų tipai. Rinkų palyginimas. Rinkos struktūra. Rinkos tipu palyginimas. Rinkos struktura ir jos tipai. Rinku strukturu tipai.

Ekonomikos referatas. Rinkos struktūros tipų palyginimas. Oligopolija. Monopolija. Bendras rinkos ūkyje veikiančių įmonių elgsenos bruožas yra pelno siekimas. Tam jos plečia savo veiklą, siekia mažinti kaštus ir gerinti kitus ekonominius rodiklius.


Bendras rinkos ūkyje veikiančių įmonių elgsenos bruožas yra pelno siekimas.

Rinkos struktūra, tai ekonomiškai svarbių rinkos požymių visuma, nuo kurios priklauso gamintojų elgesys. Tai rinkos tvarkymo būdasnenuostabu, kad sėkmingai veikiančios verslo įmonės stengiasi gaminti produktus kuo mažesnėmis sąnaudomis. Esant smarkiai konkuencijai tarp gamintojų, tai leidžia sumažinti kainas. Tačiau kainos mažinimas yra tik vienas ir ne visada pagrindinis konkuravimo įrankis. Be varžymosi kainomis, yra daugelis kitų konkurencijos būdų, o apie juos galima sužinoti, pavarčius žurnalus, pasėdėjus prie televizoriaus ar pavaikščiojus po prerkybos centrą.

Kai kurios įmonės, pavyzdžiui, reklamuoja tam tikras ypatingas savo gaminių savybes. Kitos stengiasi atkreipti dėmesį į jų teikiamas paslaugas. Dar kiti šaukia, kad jie savo produktus gamina iš geresnių medžiagų, naudoja tobulesnius gamybos būdus, dėl to jų gaminiai yra kokibiškesni negu konkurentų. Daugelis verslų naudoja iš karto kelis įtikinėjimo būdus. Verslininkai bei įmonių vadovai ieško sėkmingos konkutencijos strategijų. Strategijos pasirinkimas priklauso nuo rinkos, kurioje veikia verslas, struktūros. Paprastai ekonomistai skirsto rinkas į keturias rūšis: tobulosios konkurencijos; monopolinės konkurencipaklausos ir pasiūlos dėsnis geriausiai veikia esant tobulajai konkurencijai. Pagrindinės tokios rinkos sąlygos yra šios.

Daug rinkos dalyvių (pirkėjų ir pardavėjų). Daugelis skirtingų įmonių gamina produktą ir, pateikdami jį rinkai, užpildo tik mažytę jos dalį. Pavienis pirkėjas nuperka tik menką rinkoje esančių produktų kiekį. Gaminami ir perkami produktų kiekiai yra tokie maži, kad nė vienas pavienis gamintojas ar vartotojas negali daryti poveikio rinkai, Jos kainai.

Identiškos (vienodos) prekės ir paslaugos. Visi gamintojai gamina vienodus (identiškus) tos pačios paskirties produktus. Produktų savybių vienodumas neleidžia išsiskirti vienam gamintojui iš daugybės kitų gamintojų.

Išsamus informuotumas. Pirkėjai ir pardavėjai žino viską, ką reikia žinoti apie produktą ir jo kainą.

Nėra kliučių patekti įrinką. Pirkėjai ir pardavėjai mažomis sąnaudomisgali patekti įrinką ir pasitraukti iš jos, kada tik panorėję. Tai reiškia , kad pradėti verslą tokioje rinkoje nėra labai sudėtinga – nereikia didelio pradinio kapitalo, biurokratinės kliūtys yra mažos.

Esant tokioms sąlygoms, gamintojas negali nustatyti savo produkto kainos pats. Tai daro pati rinka, svyruojant paklausai ir pasiūlai.

  • Ekonomika Referatai
  • 2010 m.
  • 5 puslapiai (1852 žodžiai)
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 14 KB
  • Rinkos struktūros tipų palyginimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Rinkos struktūros tipų palyginimas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/rinkos-strukturos-tipu-palyginimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 18:26