Rinkos tyrimo analizė


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Uab „Astina sport‘ rinkodaros kompleksas. Uab „Astina sport“ rinkos tyrimo analizė. Mikroaplinka. Makroaplinka. Vartotojo elgesio faktoriai. Rinkos segmentavimas. Konkurentų analizė. Paslaugų politika. Kainų politika. Paslaugų pateikimo politika. Rėmimo politika. Vartotojo prototipas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Greitas verslo aplinkos pasikeitimas, didelė konkurencija ir nuolat kintantys vartotojų poreikiai keičia ir verslo kūrimo bei vystymosi taisykles. Todėl verslas privalo nuolatos ekperimentuoti, ieškoti ir taikyti naujas bei prasmingas rinkodaros taktikas, kurios padėtų lengviau konkuruoti ir pasiekti užsibrėžtų tikslų.

Rinkodara yra poreikių išaiškinimo ir juos tenkinti reikalingų sprendimų priėmimo ir įgyvendinimo procesas, leidžiantis pakeisti verslo tikslus.

Mūsų įkurta įmonė yra UAB „ASTINA SPORT“. Tai sporto klubas, kuriame teikiamos įvairios sporto paslaugos.

Šio projekto reikšmė – įgyti žinių ir sugebėjimų, kurie leistų suprasti rinkodaros turinį, reikšmę ir naudingumą versle.

Darbo tikslas – atlikti įkurtos įmonės rinkos tyrimo analizę.

Darbo uždaviniai:

Išnagrinėti UAB „ASTINA SPORT“ rinkodaros kompleksą.

Atlikus rinkos tyrimą ištirti vartotojų poreikius.

Pateikti paslaugos, kainos, paskirstymo bei rėmimo politikų strategijas.

Tyrimo metodai: Literatūros nagrinėjimas, duomenų grupavimas, sisteminimas ir pateikimas, apklausa, grafinis vaizdavimas.

Kiekviena įmonė rinkodaros sferoje veikia remdamasi tam tikra koncepcija. Nuo to, kokios rinkodaros koncepcijos laikosi įmonė, visada turi įtakos jos elgsenai su pirkėjais. Prieš pradėdama rinkodaros struktūros kūrimą, kiekviena įmonė visų pirma turi išsiaiškinti savo vietą rinkoje, išnagrinėti vidinę bei išorinę aplinką ir išanalizuoti vartotojų poreikius. Tai nusako tokie elementai kaip paslauga, kaina, paskirstymas ir rėmimas. Šie pagrindiniai elementai, dar vadinami “keturi P” sudaro įmonės rinkodaros kompleksą.

4.2. Pardavimų skatinimas: specialios nuolaidos studentamas, atitinkamos kainos tam tikru paros metu, pirmasis užsiėmimas – nemokamas, vaikų kambarys su priežiūra, lojaliems klientams teikiamos nuolaidos sporto papildams.

4.3. Ryšiai su visuomene: sporto klubo atidarymas – pristatymas, remiamas kasmetinis sporto festivalis, rengiami kalėdiniai vakarėliai, darbuotojų gimtadieniai

4.4. Asmeninis pardavimas: 1 kasininkas, 5 treneriai, 2 vadybininkai.

1. Išsiaiškinti, ar žmonės yra linkę lankytis sporto klube ir nustatyti, kuriuo paros metu sporto klubai susilaukia daugiausia klientų.

2. Sužinoti, kokiomis sporto paslaugomis dažniausiai naudojasi sporto klube ir asmeninio trenerio poreikį.

3. Ištirti, kas skatina lankytis sporto klube ir kokie yra svarbiausi kriterijai pasirenkant sporto klubą.

4. Nustatyti kainą, kurią klientai yra pasiryžę mokėti sporto klubo teikiamoms paslaugoms per mėnesį.

Tyrimo metodas: internetinė apklausa (1 priedas).

Siekiant išsiaiškinti ar žmonės yra linkę sportuoti, ar lankosi sporto klube ir kokiomis sporto klubo paslaugomis naudojasi buvo sudaryta anketa. Į anketos klausimus atsakė 97 respondentai, iš kurių buvo 49 vyrai ir 48 moterys. Šioje dalyje pateikėme klausimų analizės ir apibendrinančias išvadas.

Apklausoje dalyvavo 48 moterys (49,5 proc.), iš kurių 35 (36,1 proc.) buvo studentės, 11 moterų buvo studentės (11,3 proc.), 1 moteris buvo moksleivė (1,0 proc.) bei 1 moteris buvo bedarbė (1,0 proc.).

Apklausoje dalyvavo 49 vyrai (50.5 proc.), iš kurių 30 (30.9 proc.) buvo studentai, 16 (16.5 proc.) dirbantys asmenys bei 3 (3.1 proc.) bedarbiai.

Didžiausią anketą pildžiusių respondentų socialinės padėties dalį sudaro studentai, tai yra 67 proc. (65 respondentai).

Susiejus respondentų mėnesines pajamas su galimomis skirti lėšomis sporto klubui matome, kad asmenys, kurių pajamos siekia mažiausiai, tai yra iki 400 Lt, leistų skirti sporto klubui iki 50 Lt (14 respondentų, 14,4 proc.).

Respondentų didžiausioji dalis, tai yra 10 respondentų (10.3 proc.), kurių mėnesinės pajamos yra nuo 401 iki 800 Lt, mano, kad sporto klubui per mėnesį galėtų skirti nuo 51 iki 100 Lt.

Nuo pastarosios respondentų grupės, kurių pajamos yra 401 – 800 Lt ir manančių, kad sporto klubo teikiamoms paslaugoms gali skirti nuo 51 iki 100 Lt nelabai skiriasi ir tie, kurių mėnesinės pajamos yra 801 – 1200 Lt. Didžiausia ši respondentų dalis, tai yra 8 respondentai (8,2 proc.), taip pat mano, kad sporto klubo teikiamoms paslaugoms galėtų skirti nuo 51 iki 100 Lt.

Tačiau, didėjant mėnesinėms pajamoms, atitinkamai didėja ir vartotojų galimybė skirti didesnę lėšų dalį tam, kad galėtų sportuoti sporto klube. Šiuo atveju yra išskiriamos dvi didesnės respondentų grupės, gaunančios per mėnesį daugiau nei 1201 Lt pajamų: 9 respondentai (9,3 proc.) mano, kad sporto klubui galėtų išleisti nuo 51 iki 100 Lt bei kiti 9 respondentai (9,3 proc.) mano, kad galėtų šiai paslaugai skirti nuo 101 iki 150 Lt. Taip pat, verėtų paminėti, kad šioje grupėje atsirado daugiau manančių, kad galėtų sporto klubo teikiamoms paslaugoms skirti daugiau nei 151 Lt., tai yra 4 respondentai (4,1 proc.).

Rinkos tyrimo analizė. (2015 m. Lapkričio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/rinkos-tyrimo-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 12:53