Rūkymas kaip socialinė problema ir socialinis pedagoginis darbas, sprendžiant šią problemą


Pedagogikos referatas. Įvadas. Suaugusiųjų priklausomybė nuo tabako. Pagalba metantiems rūkyti. Pirminės sveikatos priežiūros specialistų pagalba metantiems rūkyti. Medicinos darbuotojo vaidmuo vykdant tabako kontrolę. Psichologinė pagalba metančiajam rūkyti. Moksleivių noras rūkyti didesnis už prevenciją. Kaip padėti vaikams išsilaisvinti iš narkotikų spąstų. Socialinio pedagogo rūkymo priklausomybės prevencija. Pagrindiniai prevencinės veiklos principai. Išvados. Literatūra.


Didžiuma jaunų žmonių ankstyvoje paauglystėje pradeda eksperimentuoti su įvairiais tabako gaminiais. Yra daug priežasčių, kodėl vieni pradeda rūkyti, o kiti meta. Ieškodami efektyvesnių rūkymo prevencijos metodų psichologai pabandė išsiaiškinti, kodėl žmonės pradeda rūkyti. Buvo nustatyta, kad menkai save vertinantys, nepasitikintys savo jėgomis, turintys socialinių ir psichologinių problemų, nemokantys spręsti konfliktų, neturintys bendravimo įgūdžių, nuolat jaučiantys nerimą ar įtampą asmenys, kuriuos vargina bėdos namie ir mokykloje, dažniau pasiduoda aplinkinių įtakai ir pradeda rūkyti.

Svarbu ne tik įtikinti mokinius nerūkyti, bet ir padėti norintiems mesti. Planuojant prevencines priemones svarbu atsižvelgti į visus asmenybės, psichologinius, kultūrinius, socialinius, šeimos ir kitus veiksnius, darančius įtaką jaunimo nuostatoms bei elgesiui. Labai svarbu ugdyti mokinio gebėjimą atsispirti socialiniam spaudimui rūkyti. Prevencijos programomis ir prevencinėmis priemonėmis reikia stiprinti apsauginius ir mažinti esamus rizikos veiksnius.

Pasak rašytojo Allen Carr ( 2009) norint padėti vaikams išsilaisvinti iš narkotikų spąstų reikia vadovautis šiomis taisyklėmis:

1. Bendravimas – Jis gali būti labai sudėtingas. Svarbiausia nemoralizuoti ir nepamokslauti,o būti nuoširdžiam. Nemėginti sušvelninti ar išpūsti faktų. Kalbėtis su jais taip, kaip ir su suaugusiaisiais. Vis dėlto vengti daugiažodžiavimo, kai tą patį galite paaiškinti ir glaustai. Puiki metodika praverčianti mėginant perduoti informaciją, ypač tada, kai pašnekovas neypatingai ja domisi – užuot tiesiog konstatavus faktą, verčiau užduoti klausimą ir užduoti jį taip, lyg nežinotumėme atsakymo. Tai privers vaiką įsitraukti į pokalbį ir rimtai susimąstyti.

Norint paaiškinti tikrąją nikotino spąstų prigimtį, reikia panaikinti vieną iš svarbiausių klaidingų pažiūrų – turite suprasti, kad vaikas rūko ne dėl to, jog pats taip nusprendė, kad nė vienas rūkalius, nesvarbu, ar jis būtų jaunas, ar senas, atsitiktinis ar užkietėjęs, nenusprendžia rūkyti. Iš tiesų, kai paliečiama rūkymo tema, gali jaustis pagunda pradėti kaip nors panašiai: „ Turėčiau tave perspėti – nors tu ir galvoji, kad rūkai šitą cigaretę dėl to jog pats taip nusprendei, iš tiesų taip nėra.“

Jei šis teiginys bus pasakytas tonu, atspindinčiu visas sumišusias emocijas: pyktį, išdavystės jausmą, nusivylimą, baimę ir kaltę, tai akimirksniu bus sunaikinta bet kokia viltis susikalbėti. Vaikas pasijus kaltinamuoju, sučiuptu nusikaltimo vietoje, todėl paprasčiausiai reaguos gindamasis ir nesuvoks nė žodžio iš to ką norite pasakyti. Net jei ir suvoktų, ir jūsų teiginys būtų teisingas, jis jam atrodytų visiška nesąmonė.

Jei tik įmanoma, geriau tegu jūsų vaikas nesupranta, kad žinote, jog jis ar ji rūko. Prieš pradedant pokalbį turite atsikratyti visų emocijų, nes jos tik trukdys. Nei jūs, nei vaikas nėra nusikaltėlis. Vienintelis nusikaltėlis – ta velnio žolė, kuriai padeda ir kurios bendrininkė yra visuomenė, nesugebėjusi jums ar vaikui suteikti išsamų žinių apie priklausomybę. Pokalbį pradėkite tokiu klausimu: „ Ar tiki, kad kas nors rūko dėl to, jog pats nusprendžia rūkyti ? “

Taip išsirutulios įdomi ir maloni diskusija apie rūkalius ir rūkymą apskritai ir suteiks vaikui užtektinai erdvės į ją įsilieti – ir bus išvengta nereikalingo spaudimo ar moralų. Visiškai nesvarbu, kokia linkme pakryptų pokalbis, tačiau tai suteiks jums puikią galimybę pasišnekėti.

  • Pedagogika Referatai
  • 2015 m.
  • 16 puslapių (3067 žodžiai)
  • Kolegija
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 35 KB
  • Rūkymas kaip socialinė problema ir socialinis pedagoginis darbas, sprendžiant šią problemą
    10 - 10 balsai (-ų)
Rūkymas kaip socialinė problema ir socialinis pedagoginis darbas, sprendžiant šią problemą. (2015 m. Balandžio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/rukymas-kaip-socialine-problema-ir-socialinis-pedagoginis-darbas-sprendziant-sia-problema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 16:42