Rūkymo įtaka sveikatai ir gyvenimo kokybei


Sveikatos referatas. Rūkymo įtaka sveikatai ir gyvenimo kokybei. Gyvenimo kokybė. Elgsenos kategorijas. Sveikatą stiprinanti elgsena. Sveikatą palaikanti elgsena. Sveikatą žalojanti arba rizikinga elgsena. Rūkymo tipai. Panaudotos literatūros sąrašas.


Rūkyti dažnai pradedama vaikystėje arba jaunystėje. Rūkančių tėvų, kino herojų pavyzdys, bendraamžių įtaka, mada, rūkalių reklama nuo vaikystės formuoja žalingą nuostatą, kad rūkymas normalus suaugusiųjų elgesys, simbolizuojantis savarankiškumą, nepriklausomumą ir socialinę sėkmę.[6]

Švaistyti savo sveikatą - tai neleistina prabanga. Juo labiau dabartinėje visuomenėje, kurioje žmogaus sveikatą ir taip neigiamai veikia daugybę faktorių, atsirandančių civilizacijai plėtojantis: nervinis pertempimas, hipodinamija, mityba, žalingi įpročiai, cheminės atliekos, radiacija, triukšmas ir vibracija. [3]

Priklausomybė nuo tabako susijusi su elgesio stereotipais ir socialine aplinka, greitu nikotino patekimu į galvos smegenis pradėjus rūkyti, galimybe tiksliai kontroliuoti nikotino dozę rūkant. Ją palaiko fiziologiniai, socialiniai ir psichologiniai faktoriai. Priklausomybės stiprumą liudija tai, jog beveik 80 proc. rūkalių yra bandę mesti rūkyti, ir daugiau kaip 50 proc.- nesėkmingai, nepaisant pakartotinų mėginimų. Toliau rūko 50 proc. ligonių po plaučių vėžio operacijos, 40 proc.- po laringektomijos, 38 proc.- po miokardo infarkto. Norint mesti rūkyti, reikalinga ir farmakologinė terapija, mažinanti abstinencijos simptomus, ir elgesio terapija bei paramos programa.

Kiekviena surūkyta cigaretė pamažu žaloja organizmą, o pasekmės pasireiškia po tam tikro laikotarpio. Kenksmingiausia, kai pradedama rūkyti ankstyvoje paauglystėje, kai dar nesusiformavęs organizmas, tada pasekmės pasireiškia gerokai anksčiau, nei pradėjus rūkyti vyresniame amžiuje. Taip pat įtakos turi surūkytų cigarečių kiekis. Tačiau atsisakius rūkymo organizmas atsistato gana greitai, jei tai netruko pernelyg ilgai ir, jei jis nepažeistas nepataisomai.

Todėl kiekvieno iš mūsų yra pasirinkimas, kaip ilgą ir kokybišką gyvenimą nugyventi. Gyvenimo kokybės pagerinimas reikalauja žinių, bendravimo su kvalifikuotais medikais, tam tikrų pastangų bei gyvenimo būdo pakeitimo.

Yra svarbu pripažinti savo trūkumus, bet tai daryti reikia realiai. Norint pažinti save yra būtina pusiausvyra. Taip pat svarbu išmokti įveikti savo trūkumus taip, kad nebūtų pažeista savigarba ir orumas. Bet reikia atsiminti, jog per santykius žmonės keičiasi, tobulėja, mokosi spręsti problemas ir įveikti krizes.

Alfredas Žiugžda. Vidaus ligų propedeutika.- Mokslo ir enciklopedijų leidykla, V., 1995.

  • Sveikata Referatai
  • 2015 m.
  • 11 puslapių (2419 žodžių)
  • Universitetas
  • Sveikatos referatai
  • Microsoft Word 22 KB
  • Rūkymo įtaka sveikatai ir gyvenimo kokybei
    10 - 5 balsai (-ų)
Rūkymo įtaka sveikatai ir gyvenimo kokybei. (2015 m. Sausio 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/rukymo-itaka-sveikatai-ir-gyvenimo-kokybei.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 10:02