Ryšiai su visuomene monopolinėse įmonėse (dujų ir elektros tiekimo bendrovių pavyzdžiai)


Marketingo kursinis darbas. Ryšių su visuomene apibendrinimas. Ryšių su visuomene istorijos pristatymas. Ryšių su visuomene taikymo specifika. Ryšių su visuomene sampratos aiškinimas. Ryšių su visuomene tikslų formavimas. Ryšių su visuomene funkcijų vertinimas. Ryšių su visuomene principų sudarymas. Ryšių su visuomene priemonių parinkimas. Įmonei svarbios visuomenės grupės. Įmonės identiteto kūrimas. Išvados. Literatūra.


Ryšiai su visuomene apima technikas nuo rašymo iki strateginio planavimo ir kitų vadybos elementų. Ryšių su visuomene tikslas ne tik pateikti informaciją, bet ir keisti visuomenės nuomonę ir poelgius, siekiant įgyti palankumą organizacijai. Ryšiai su visuomene skirsto auditoriją į segmentus pagal įvairius kriterijus (demografinius, psichologinius ir kt.) ir dirba su kiekviena grupe atskirai. Ryšiai su visuomene naudoja įvairius informacijos perdavimo kanalus: žiniasklaidą, specialius įvykius, laiškus, internetą.

Ne tik pateikti informaciją, bet ir keisti visuomenės nuomonę ir poelgius, siekiant įgyti palankumą organizacijai.

A .Bakanauskas teigia, jog kiekviena organizacija turi savo įvaizdį – gerą, blogą ar abejotiną. Pasyvūs ryšiai su visuomene gali būti žalingi, nes organizacija nekontroliuoja , kokią žinutę apie ją gauna visuomenė. Dėl šios priežasties geriau yra nelaukti, kol kiti pasirūpins organizacijos ryšiais su visuomene, bet tai padaryti pačiai organizacijai. [2, p.119].

Pavyzdžiu energetikoje vyrauja stambios įmonės. Valstybė nuolat pabrėžia, jog ji užtikrina, kad monopolistai neengtų vartotojų. Tam pasitelkiamas kainų reguliavimas uždedant „ kainų kepurę“. Įprasta manyti, kad energetikai kainas pakeltų neregėtas aukštumas, jei tik tam kelio neužkirstų valdžia. Todėl valstybinis energetikos kainų reguliavimas ne tik vykdomas, bet ir plačiai palaikomas. Tačiau ar tikrai kainų reguliavimas – vartotojų apsauga? Kitaip tariant, pirma pašalinamas svarbiausias kainas mažinantis ir monopolininkų nemėgstamas veiksnys – konkurencija, o paskui imamasi bejėgių vartotojų gelbėjimo vaidmens. Norint, kad kainos būtų mažiausios, paslaugos – įmanomai geriausios, rizikos – maksimaliai sumažintos, energetikoje būtina mažinti reguliavimą ir leisti veikti rinkos sprendimams.[23]

Pavyzdžiui šiuo atveju mūsų analizuojamos monopolinės organizacijos net nesistengia reklamuoti savo paslaugų, nes jos analogiškų konkurentų neturi.

Pavyzdžiu Lietuvoje vykusioje tarptautinėje konferencijoje apie elektros energijos rinkų plėtrą ir energijos tiekimo patikimumo užtikrinimą Baltijos jūros regione energetikos ekspertai perspėjo apie niūrią situaciją šioje srityje po 2015 – ųjų. Visų trijų šalių energetikos guru tikino, jog racionalus receptas yra vienas – naujos atominės elektrinės statyba Ignalinoje.[24]

Komentaras: pagaliau Baltijos valstybių politikai suprato, kad tik bendrai sprendžiant valstybių strateginius klausimus galima išsisaugoti nuo Rytų kaimyno ekonominės, o su ja ir politinės priklausomybės.

 Renata Matkevičienė (2005) teigia, kad Aristotelio „Retoriką“ galėtume laikyti pirmuoju ryšių su visuomene vadovėliu. Tokia ir panaši veikla, kai siekiama ne tik perduoti informaciją, bet sukurti tam tikrą nuomonę ar paskatinti atitinkamam veiksmui, šiuo metu yra įvardijama kaip ryšiai su visuomene. [ 9,p.7]

Ryšiai su visuomene, kurie anksčiau buvo laikomi išgarsėjimo metodu, praeityje buvo labai apribojami. Tai buvo veikla, kuri neturėjo svarbiausių detalių. Dabar svarbių atradimų dėka, ryšiai su visuomene tapo žymiai naudingesni ir efektyvesni.[ 24]

Komunikaciją su visuomene ar atitinkamomis jos grupėmis paskatino ir pagreitino spaudos išradimas (XVa. viduryje), suteikęs galimybę kreiptis į platesnę auditoriją. Ryšių su visuomene kaip profesinės veiklos pradžia reikėtų laikyti XXa. Pradžios JAV organizacijų komunikacinę veiklą.[9,p.7].

Renata Matkevičienė (2005) teigia, kad ryšių su visuomene veiklos pradininku laikomas Phineas T. Darnumas, kuris kurdavo melagingus pranešimus siekdamas populiarumo.

XXa. Viduryje pastebimas dar vienas kokybinis ryšių su visuomene veiklos pokytis: tuo metu rinkoje įsitvirtinusios ryšių su visuomene agentūros ar organizacijų ryšių su visuomene padaliniai pradėjo taikyti socialines teorijas, aprašančias ir analizuojančias visuomenės nuomonės fenomeną, galimą ryšių su visuomene priemonių ir metodikų taikymą, siekdami įtraukti visuomenę į diskusijas tam tikromis temomis per žiniasklaidos priemones.

Profesinį statusą ryšiai su visuomene įgavo XXa. Šeštąjį – septintąjį dešimtmetį, kai aukštosiose mokyklose buvo pradėta dėstyti ryšių su visuomene dalyką. Kad ryšių su visuomene vadyba būtų sėkminga, yra keliami tam tikri reikalavimai.

Asmeniniai bruožai: emocinis ir psichinis stabilumas, komunikabilumas, nuovoka.

Anot Glosienės A.,(1999) ir Matkevičienės R.(2005) teigimu dar 1976m. Grunigas J.ir Huntas T. išskyrė keturis ryšių su visuomene modelius:[ 9, p. 9]

Pavyzdžiu nors ir vykdomas, energetikos liberalizavimas tėra dalinis. Ir Europos Sąjungos, ir Lietuvos institucijos energetikos rinkos kūrimą dažnai supranta kaip tam tikro rinkos modelio įdiegimą. Kitų valstybių pavyzdžiai rodo, kad toks dalinis dereguliavimas gali atnešti netgi daugiau žalos nei senoji centralizuota energetika. Kad energetika taptų ekonomikos, o nebe politikos dalimi, būtinas visuomenės ir politikų pritarimas. Deja, ir vieni, ir kiti kol kas nepasitiki laisvosios rinkos sprendimais energetikoje, o energetikos problemos nuolat politizuojamos.[30]

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (6279 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 67 KB
  • Ryšiai su visuomene monopolinėse įmonėse (dujų ir elektros tiekimo bendrovių pavyzdžiai)
    10 - 10 balsai (-ų)
Ryšiai su visuomene monopolinėse įmonėse (dujų ir elektros tiekimo bendrovių pavyzdžiai). (2015 m. Birželio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/rysiai-su-visuomene-monopolinese-imonese-duju-ir-elektros-tiekimo-bendroviu-pavyzdziai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 18:00