Saldainių pasirinkimo motyvai


Verslo analizė. Įvadas. Išoriniai elgsenos veiksniai. Vidiniai vartotojų elgsenos veiksniai. Saldainių gaminių vartotojų elgsenos tyrimo rezultatai. Tyrimo metodologija. Tyrimų rezultatai ir jų interpretavimas. Išvados. Priedai.


Darbo tikslas: ištirti Lietuvos miestų ir miestelių saldainiu produktų vartotojų elgseną bei išsiaiškinti, kokių veiksnių veikiami vartotojai perka saldainiu gaminius.

Darbo uždaviniai:

Išnagrinėti vartotojų elgseną teoriniu aspektu.

Aptarti išorinių veiksnių įtaką vartotojų elgsenai.

Aptarti vidinių veiksnių įtaką vartotojų elgsenai.

Darbo objektas –vartotojų elgsena

vartotojų elgsenos ašis – tai vartotojas, kuris kaip asmenybė yra gana sudėtingas subjektas ir jo elgesį nėra labai lengva prognozuoti“. Vartotojų elgesio sudėtingumas kelia didelį susirūpinimą esamiems ir būsimiems marketologams bei pardavėjams, tai juos verčia ieškoti teorinio pagrindo, atlikti tam reikalingus tyrimus, stengtis paaiškinti elgesio ypatumus bei specifiką.

Dvidešimt pirmame amžiuje kuomet rinka tapo perpildyta įvairiausių prekių, paslaugų, vartotojas tapo kur kas išrankesnis. Prieš išsirinkdamas konkretų produktą ar paslauga, vartotojas labai gerai viską apskaičiuoja ir padaro daug sprendimų bei svarstymų tam, kad galėtų išsirinkti iš daugybės galimybių.

Taip pat negalima pamiršti ir to, jog vartotojai yra labai svarbūs kiekvienai įmonei – organizacijai. Nes nuo esamų vartotojų pasirinkimo, priimtų sprendimų pirkti ar nepirkti prekę, priklauso kiekvienos įmonės pardavimų apimtis bei, žinoma, pelnas. Todėl įmonė norinti pasiekti savo užsibrėžtus tikslus bei stengdamasi patenkinti vartotojų norus bei poreikius, privalo gerai žinoti konkrečias pirkėjo - vartotojo savybes bei jo elgseną lemiančius veiksnius. Vartotojų elgesys apima minčių ir jausmų patirtį bei veiksmus, kuriuos jie dažniausiai įvykdo ir naudoja, pačiame vartojimo procese.

Taigi apibendrinant vartotojo elgsenos sąvoka, galime išskirti svarbiausius jos bruožus teigia: A. Bakanauskas ( A. Bakanauskas 2006, p. 13):

Elgsena gali būti arba individo, arba ją sudarančios grupės kontekste kai darbuotojai sprendžia, kokius produktus organizacijai derėtų vartoti.

Vartotojų elgsena apima ne tik konkrečius gaminius, bet ir įvairias paslaugas bei idėjas. Jie kiekvieną dieną priima pirkimo sprendimus. Nemaža dalis kompanijų – įmonių atlieka detalius vartotojų elgsenos tyrimus tam, kad sužinotų ką jie perka, kur jie perka, kokiais kiekiais perka, kada perka ir kodėl. Pagrindinis marketologų klausimas į kurį jie visada ieško atsakymų yra: kaip esantys vartotojai reaguoja į įvairius marketingo veiksmus, kuriuos naudoja įmonė?

Kaip teigia didis vadybos specialistas dar kitaip vadinamas vadybos guru P. Drucker (P. Drucker 2009, p. 34) „nebūtų jokio verslo be vartotojo“. Tik išanalizavus esamų vartotojo poreikius galima pateikti jam tai, ko jis nori, ką gali apmokėti. Vartotojai taip pat nusprendžia kokios prekės ir paslaugos jiems būtent yra reikalingos, todėl nuo jų sprendimo priklauso įmonės veiklos rezultatai.

Išanalizavus vartotojo elgsenos sąvoką, galima teigti, jog vartotojo elgsena – tai vartotojo elgesys, kuris priklauso nuo poreikio atsiradimo iki poreikio patenkinimo. Vartotojų elgsenos sąvoka apjungia reikiamos informacijos ieškojimą, prekės ar paslaugos pasirinkimą, jos vartojimą, pasitenkinimą ar nepasitenkinimą įsigyta preke ir daug kitų veiksnių.

Kultūriniai veiksniai. Kultūriniai veiksniai – tai visos egzistuojančios visuomenės gyvenimo būdas, jos vertybės normos kurios yra perduodamos iš kartos į kartą. Pasak  J.A.F. Stoner, R.E. Freeman, D.R., Gilbert. ( J.A.F. Stoner, R.E. Freeman, D.R., Gilbert. 2005, p.56 ): „ Kultūra įtakoja vartotojų elgesį todėl, kad ji įsiskverbusi į kasdienį jų gyvenimą. Ji apima idėjas, elgesio normas, taisykles ir papročius“. Rinkodaros specialistams svarbu žinoti, kokie yra vartotojo įpročiai, stilius, galvosena, kaip vartotojai reaguoja į naujas prekes, kaip jas naudoja, kokia jų nuomonė.

  • Verslas Analizės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3133 žodžiai)
  • Kolegija
  • Verslo analizės
  • Microsoft Word 72 KB
  • Saldainių pasirinkimo motyvai
    10 - 7 balsai (-ų)
Saldainių pasirinkimo motyvai. (2016 m. Sausio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/saldainiu-pasirinkimo-motyvai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 08:53