Saldainių rinkos analizė


Ekonomikos analizė. Įvadas. Saldainių dėžutės. Potenciali tikslinė rinka, jos segmentai. Pelningiausias segmentas. Pagrindiniai konkurentai. Vietiniai gamintojai. Importuotojai. Vartojimo intensyvumas. Reguliarus/banguojantis. Vartojimą paskatinantys impulsai. Realios kategorijos kainų ribos, psichologinės vartotojų kainų ribos. Reguliarus kainų lygis – patraukliausias ir priimtiniausias. Reklamos/ akcijos arba kiti pardavimų skatinimo būdai įtakojantys vartotoją pirkti. Efektyviausi reklamos kanalai. Saldainių dėžučių tipų pakuotės. Eterio tarša kategorijoje. Literatūros sąrašas.


Konkrečiai apibrėžti šokoladinių dėžučių tikslinę rinką ganėtinai sunku, nes jie yra mėgstami įvairaus amžiaus ir tipo žmonių. Saldainių dėžutes perka tiek vyrai, tiek moterys, paaugliai ir kartais net vaikai.

Potenciali tikslinė rinka – vyrai ir moterys, gyvenantys Lietuvos didžiuosiuose miestuose ir priemesčiuose; kurių amžiaus grupė maždaug 20-70 metų, socialūs, dažnai vaikštantys į svečius, mėgstantys dovanoti, atsidėkoti arba tiesiog smaližiai, mėgstantys šokoladą.

Geografinis – tai segmentavimas, kuris remiasi rinkos suskaidymu pagal geografinius vienetus: valstybes, regionus, miestus ir kaimus.

Saldainių dėžučių vartotojai gali gyventi tiek miestuose, tiek kaimuose. Šis kriterijus didelės reikšmės neturi.

Rinkos segmentavimas pagal lytį. Saldainių dėžučių pirkimas dažniau pastebimas pas moteriškos lyties atstoves, tačiau to daryti nevengia ir vyrai. Nors yra žinoma, kad moterys jų suvartoja daugiau.

Pagal amžių. Saldainius dėžutėse valgo tiek vaikai tiek senyvo amžiaus žmonės. Vyresnieji dažnai juos perka savo vaikams, artimiesiems, draugams ypač švenčių progą. Todėl vartotojų amžiaus intervalas gana platus.

Pagal gaunamas pajamas. Rinkos segmentavimas pagal gaunamų pajamų dydį yra naudojamas ne pirmo būtinumo prekių rinkodaroje. Kadangi saldainiai dėžutėje nėra pirmo būtinumo prekė, tai kaina yra pakankamai aukšta. Saldainių dėžutėje asortimentas yra ganėtinai platus ir yra orentuotas į skirtingas pajamas gaunančius asmenis. Tačiau skiriasi ir gaminių komplektacijos, už didesnį saldainių kiekį mokama daugiau. Remiantis šiais bruožais, galime teigti, kad įmonės segmentuoja savo pirkėjus pagal pajamas. Vidutines – didesnes pajamas gaunantiems pirkėjams yra skirtos prestižiškesnės, geresnės kokybės, pasižyminčios išskirtinumu saldainių dėžutės už didesnę kainą, o mažesnes pajamas gaunantiems yra gaminami paprastesni ir pigesni produktai.

Pagal išsilavinimą ir užimamas pareigas. Tam didelės reikšmės neteikiame, nors tikėtina jog brangesnes saldainių dėžutes pirks vartotojas, kurio pareigos ir išsilavinimas bus aukštesnis ar bent jau vidutinis.

Pagal šeimos dydį. Šis kriterijus lemia perkamų prekių pobūdį. Jei šeimoje yra vaikų, tai tikrai neišvengiama be saldumynų, ypač per didžiąsias metų šventes tokias kaip šv.Kalėdos, Naujieji Metai, Velykos kuomet rinkoje atsiranda daug spalvingų, akį traukiančių saldainių dėžučių mažiesiems. Tačiau žmonės, nesukūrę šeimų taip pat perka saldainių dėžutes, todėl segmentuojant rinką nereikia daug dėmesio skirti šeimyninei padėčiai.

Psichografinis kriterijus – tai segmentavimas pagal priklausymą visuomenės klasei, gyvenimo būdą bei asmenybės tipą.

Pagal gyvenimo būdą. Saldainių dėžutes dažnai perkamos kaip dovana, miela staigmena mylimam žmogui, draugui ar tiesiog kaip padėka gerbiamam asmeniui, specealistui pvz. daktarui. Asmuo perkantis šiuos produktus turėtų mėgti lankytis svečiuose, dovanoti dovanas, būti socialus.

  • Ekonomika Analizės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (2399 žodžiai)
  • Ekonomikos analizės
  • Microsoft Word 1492 KB
  • Saldainių rinkos analizė
    10 - 9 balsai (-ų)
Saldainių rinkos analizė. (2015 m. Gegužės 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/saldainiu-rinkos-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 16:20